Trofeul Anim’est merge în Belgia
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeul-animest-merge-in-belgia/

Filmul belgian „Oh Willy…”, de Emma De Swaef şi Marc James Roels, a primit sâmbătă seară Trofeul Festivalului Anim’est – un eveniment care s-a desfăşurat între 5 şi 14 octombrie, la Bucureşti. „Oh Willy…” i-a convins pe cei trei membri ai juriului că merită premiul cel mare întrucât este „o realizare minunată care arată exact […]

Un articol de |14 octombrie 2012

Filmul belgian „Oh Willy…”, de Emma De Swaef şi Marc James Roels, a primit sâmbătă seară Trofeul Festivalului Anim’est – un eveniment care s-a desfăşurat între 5 şi 14 octombrie, la Bucureşti.

„Oh Willy…” i-a convins pe cei trei membri ai juriului că merită premiul cel mare întrucât este „o realizare minunată care arată exact aşa cum se simte: sensibil şi tandru, în timp ce se joacă cu o paletă subtilă de emoţii”. Regizoarea Emma De Swaef nu este la prima vizită la Anim’est – în 2009 ea a câştigat menţiunea specială a juriului la categoria film studenţesc.

Premiul pentru cel mai bun film de lungmetraj a fost acordat filmului „Alois Nebel” (regia Tomáš Luňáĸ, Cehia, 2011), pentru „povestea puternică, spusă într-o atmosferă claustrofobică, cu un protagonist complex interpretat extrem de credibil”. În lipsa regizorului filmului, premiul a fost ridicat de Vit Prudil, director adjunct al Centrului Ceh de la Bucureşti.

Premiul pentru cel mai bun film de scurtmetraj a fost adjudecat de filmul „Tatăl/ Father” (regia Ivan Bogdanov, Moritz Mayerhofer, Asparuh Petrov, Veljko Popovic, Rositsa Raleva, Dmitry Yagodin, Bulgaria-Croaţia-Germania, 2012), „un mozaic curajos al unei relaţii părinte-copil eşuate, care demonstrează cea mai expresivă putere a filmului de animaţie: aceea de a face invizibilul vizibil”.

Juriul a acordat două menţiuni speciale pentru film de scurtmetraj, pentru „Bendito Machine IV” (regia Jossie Malis, Spania, 2012), „surprinzător de la început până la ultimul cadru”, şi pentru „Despre uciderea porcului/ About Killing the Pig” (regia Simone Massi, Italia, 2011), „un film sumbru, plin de emoţie umană şi premoniţie”.

Filmul finlandez „Roire/ Swarming” (regia Joni Mannisto, 2011), „o fabulă perversă care nu putea fi spusă atât de bine altfel decât prin animaţie”, a primit trofeul pentru cel mai bun film studenţesc, în timp ce premiul pentru cel mai bun film din secţiunea Balkanimation a mers în Bulgaria, pentru „O zi anunţată/ Rew Day” (regia Svilen Dimitrov, 2012). Juriul compus din Ullo Pikkov, Elizabeth Harkman şi Andrei Gorzo a apreciat „povestea construită inteligent şi frumuseţea desenelor”.

Anul acesta, premiul pentru cel mai bun film românesc a purtat numele „Viorica Bucur”, „ca omagiu adus unui drag prieten al filmelor şi al festivalului în general”. Trofeul a fost oferit de Mădălina Roşca, din partea Asociaţiei Make a Point, filmului „Hunger” (regia Alexei Pătraşcu, 2010).

Premiul pentru cel mai bun videoclip a fost acordat clipului „Have you seen my sister Evelyn” (regia Hoku Uchiyama, SUA, 2011), pentru „o tehnică surprinzătoare, pentru cel mai ingenios mod de a introduce formaţia în scenariu, totul într-o animaţie ingenioasă, cu o idee nouă, simplă, care integrează perfect muzica”, iar premiul pentru cel mai bun clip Publicitar s-a dus în Germania, pentru „Fish Face” (regia Alexander Dietrich, Dominic Eise, Johannes Flick, Germania, 2012).

Premiul pentru cel mai bun film de scurtmetraj din secţiunea Minimest a fost acordat filmului „Crăciun cu Clopoţei/ Jingle All the Way” (regia Chel White, SUA, 2011).

Premiul Publicului, acordat unui scurtmetraj din secţiunea Animash, s-a acordat filmului „Cheia lipsă/ The Missing Key” (regia Jonathan Nix, Australia, 2011), „o poveste emoţionantă pusă în imagini spectaculoase şi tandre”.

La ediţia 2012, Anim’est a organizat două ateliere de animaţie, unul pentru adulţi şi unul pentru copii, ambele găzduite de Centrul Cultural al Republicii Ungare. Atelierul pentru adulţi a fost susţinut de doi traineri de la unul dintre cele mai mari studiouri daneze de animaţie Tumblehead: Peter Smith şi Marcus MØller, iar participanţii au realizat un videoclip în cinci zile. La atelierul pentru copii, cei mai tineri animatori, cu vârste între 8 şi 13 ani, au avut posibilitatea de a face un film în cinci zile, prin tehnica cut-out, sub îndrumarea unui trainer cu multă experienţă, Rebecca Morse. Cele două materiale video au fost foarte apreciate de spectatori. La fel de apreciat a fost si making of-ul Anim’est 2012, realizat de Anna Florea şi Adi Tudose, se mai spune în comunicat.

După Gala de decernare a premiilor, publicul s-a putut bucura de un spectacol susţinut de Sonja&Band. Noaptea de 13 octombrie a fost dedicată şi petrecerii de închidere a festivalului, când Tim Hecker şi Environments au încântat publicul pe ritmuri electronice la Club Control.

Sound artist-ul canadian Tim Hecker este unul dintre cei mai apreciaţi şi prolifici muzicienii ai stilului electronic din ultimii ani. Compoziţiile lui au fost descrise de-a lunul timpului ca „atmosferă structurată”, „sunetul spectrului color al plăcilor tectonice” sau „ecoul electronic al catedrelor”. Artistul este apreciat pentru structurile muzicale noi pe care le oferă publicului, dar şi pentru claritatea pe care o oferă sunetelor abstracte.

Filmele câştigătoare ale celei de-a şaptea ediţii a Festivalului pot fi urmărite duminică, 14 octombrie, de la ora 18:30, la Cinema Patria.

În perioada 28-30 octombrie, la Cluj-Napoca, la Cinema Victoria, poate fi urmărită o selecţie de filme de la Anim’est 2012, iar între 1-4 noiembrie are loc cea de-a doua ediţie Anim’est Chişinău.

Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Anim’est, membru al reţelei pan-europene Cartoon, este organizat de Asociaţia Este’n’est, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Programului Media al Uniunii Europene, Ogilvy şi al SmartPoint. Evenimentul este finanţat şi de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

 

Sursa: Mediafax

20
/04
/23

Spotlight – Bucharest International Light Festival revine între 21 şi 23 aprilie la Bucureşti cu noi experienţe şi locaţii în premieră. Cea de-a şaptea ediţie Spotlight Festival se numeşte ”Geometry of the City” şi transformă Calea Victoriei şi ARCUB – Hanul Gabroveni prin spectacole de video mapping, proiecţii de lumină şi instalaţii multimedia din Franţa, Austria, Ungaria şi România.

20
/04
/23

Expoziția colectivă centrală Chronic desire – Sete cronică, inaugurată odată cu Deschiderea Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, va avea finisajul în acest sfârșit de săptămână. Evenimentul ce se va desfășura pe parcursul a trei zile va conține ateliere, dezbateri, performance, tururi ghidate și concerte care intră în dialog cu sau activează lucrările din expoziție.

20
/04
/23

Doar o zi ne mai desparte până la cel mai așteptat spectacol de muzică și dans, susținut de Georgian Legend. Cei mai apreciați 40 de artiști georgieni de muzică și dans, revin mâine 21 aprilie pe scena Sălii Palatului din București cu show de excepție. Prințese și prinți ai dansului vor încânta publicul cu dansuri pe melodii georgiene din vremuri de poveste, demult apuse.

20
/04
/23

„E cool să fii pe COOLsound” a avut loc la CREART (Teatrelli), miercuri, pe 19 aprilie. Una dintre noile direcții de dezvoltare anunțate ale COOLsound este promovarea reprezentanților așa-numitei Generații Z, viitori artiști, absolvenți ai facultaților de arte, sau încă masteranzi ori doctoranzi, aflați la început de carieră sau care încă își caută drumul.

20
/04
/23

”Punctul Nemo” este rezultatul proiectului internațional ”Stronger Peripheries: A Southern Coalition”, din care face parte alături de Centrul Cultural Clujean și de alte trei organizații culturale: Pogon (Zagreb, Croația) și L’arboreto și Teatrul Dimora (Mondaino, Italia). Spectacolul se va juca în premieră în trei reprezentații, în perioada 22-24 aprilie, la Reactor.

20
/04
/23

Miercuri, 26 aprilie 2023 (19:00), concertul ORCHESTREI DE CAMERĂ RADIO va fi dedicat în exclusivitate genialului Wolfgang Amadeus Mozart, care în doar 35 de ani de viață a „respirat" muzică, lăsând în urma sa peste 800 de lucrări (simfonii, concerte, opere etc.), compuse începând de la vârsta de 5 ani!

20
/04
/23

Începând cu acest an, Festivalul Internațional de Film Transilvania se numără printre fondatorii SMART7, o rețea de festivaluri de film europene care își propune să dezvolte industria culturală și domeniul festivalier, dar și să ofere un spațiu de întâlnire cu opere ale unor noi cineaști europeni, în cadrul unei competiții internaționale itinerante. Competiția SMART7 debutează în programul celei de a 22-a ediții TIFF, între 9-18 iunie.

19
/04
/23

American Independent Film Festival .7 începe vineri, 21 aprilie, la Cinema Elvire Popesco și Cinemateca Eforie din București. În deschidere, publicul va avea de ales între două premiere: lungmetrajul A THOUSAND AND ONE – Marele premiu al juriului la Sundance 2023, la sala Eforie, și primul episod din miniseria HBO Europe, SPY/MASTER ce va fi proiectat la sala Elvire Popesco, în prezența echipei.

19
/04
/23

Invitatul lunii aprilie la „Dialoguri fără mască” este regizorul Alexandru Dabija, un artist cu un traseu unic, un artist al căutărilor și al permanentelor reinventări, un artist care nu se teme de provocări, un artist care în ultimii ani s-a dedicat și actoriei de film, un regizor care a redimensionat zona basmului românesc, accesând o zonă de umor cu totul aparte.

19
/04
/23

Evenimentul sub umbrela „Punți Muzicale Prin Antreprenoriat Cultural / Musical Bridges Through Cultural Entrepreneurship”, proiect derulat de ARTmania Festival alături de Inferno Metal Festival & Music Conference și Midgardsblot Festival și la inițiativa ARTmania Events a avut loc în perioada 6-9 aprilie în Oslo, Norvegia.