Un „Hell“ pentru Saint-Tropez!
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-hell-pentru-saint-tropez/

În anul 2002, când a scris “Hell”, Lolita Pille avea douăzeci de ani. Avea să mai dea două tiluri importante (totul până în 27 de ani!) şi apoi să dispară din literele franceze la fel de brusc, de şocant, de scandalos cum intrase.

Un articol de Andrei Crăciun|30 septembrie 2015

Textul acesta – „Hell” – vorbește despre viața copiilor de bani-gata, sfâșiați între petreceri, lux, droguri, nefericire și inutilitate. Este un text scris cu compasiune față de aceste exemplare ale speciei, față de lupta lor adeseori zadarnică de a-și schimba destinul.

“Hell” este despre neputința de a iubi. “Hell” este numele de scenă, de noapte, al unei astfel de tinere rătăcite într-un carusel înnebunitor care nu poate să ducă decât la autodistrugere totală. “Hell” își este propria bombă atomică.

Pe scenele bucureștene, acesta este un spectacol deja clasic, care a debutat cu un deceniu în urmă, pe la “Lăpătăria lui Enache”, dacă vă mai amintiți ce a însemnat “Lăptăria” pentru întâlnirea dintre artiști și publicul din capitală. Spectacolul este regizat de Chris Simion și comportă amprenta acesteia. Dramatizarea cărții Lolitei Pille este – putem spune – chrisimioniană.

11886177_10206723004967324_8890092072994549101_o

Zece ani mai târziu, “Hell” se joacă la Godot, așezat sub semnul acestei întrebări: “Ce caut eu aici?”. “Hell” e mult mai la timpul său acum, în 2015, când au avut timp și copiii de bani ai gata ai tranziției noastre românești, fiii și fiicele securiștilor îmbogățiți porcește după Revoluție, să-și distrugă viețile.

E devastator “Hell”-ul în această distribuție. Antoaneta Cojocaru (ea e “Hell”!) face un rol în care nu ai crezut că o vei vedea vreodată: o teribilistă dedată desfrâlui căutând zadarnic  purtitatea amorului. Mihai Smarandache, în rolul iubitului lui “Hell”, este, de asemenea, remarcabil. De altfel, foarte puține se pot scrie în contra tuturor celorlalți actori: Ela Ionescu, Ana Colvalciuc, Dan Rădulescu.

“Hell” este, jucându-se într-un café-teatru (eu l-am văzut în Festival, la Undercloud), vizionat mai degrabă de tineri. Este greșit. Ar trebui dus – fie și cu forța – la întâlnirile părinților acestor pramatii-victime. Ar trebui să se joace la Saint-Tropez, în port, nu în București. El este o oglindă pentru cei rătăciți, dar prea puțini rătăciți mai pot privi într-o oglindă.

Foto: Veronica Achim



26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.