Un sitcom, o poveste de la Hollywood și un meci de tenis între prieteni
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-sitcom-o-poveste-de-la-hollywood-si-un-meci-de-tenis-intre-prieteni/

În camera 203 a unui hotel din Beverly Hills, California, viaţa unor oameni, cu toate dezamăgirile şi greşelile lor, devine subiectul unei comedii pe care Neil Simon a denumit-o „California suite”. Spectacolul, regizat de Andrei Huţuleac aduce camera de hotel cu poveştile-i din California, pe scena Teatrului unteatru din Bucureşti. Aceeaşi cameră a călătorit şi la Buzău, oferind aceleaşi poveşti şi publicului buzoian.

Un articol de Diana Parpalea|13 iunie 2022

Săptămâna aceasta la Buzău se aude în tot orașul că „Buzău Iubește Teatru”. Iar festivalul cu același nume, dedicat buzoienilor continuă să fie un bun prileji de a aduna oamenii într-un loc, fie că sunt din Buzău sau nu. Tema festivalului este iubirea, iar spectacolele selectate conțin și ele povești diverse despre aceasta, în toate formele sale.

Vacanțele și călătoriile într-un alt oraș ar trebui să fie despre amintiri și experiențe de care să-ți aduci aminte. Iar de cele mai multe ori, acestea ar trebui să fie cât mai plăcute și memorabile. Poveștile cuplurilor din camera 203 vor fi cu siguranță memorabile, dar nu și plăcute. Și totuși ce are o cameră de hotel de-i poate face pe oameni să fie mai real decât acasă? Se poate ca un loc străin să-i separe mai rău decât să-i apropie sau invers?

Prima poveste este despre un cuplu din Philadelphia, care călătorește până în California pentru Mitzvahul fratelui lui Marvin (Dan Rădulescu). Cei doi călătoresc separat, iar primul care ajunge la hotel este Marvin, care cu o seară în urmă, primește de la fratele său un cadou neașteptat, dar bine primit. După câteva mai multe sticle de alcool băute, a doua zi se trezește cu o prostituată în pat (Nicoleta Hâncu). Venirea soției sale, Millie (Corina Moise), a doua zi de dimineață, dă startul unei curse de-a șoarecele și pisica, în care pisica încearcă să ascundă șoarecele sub cearșaf. Ca un început de sitcom american, asistăm la două episoade despre o familie aparent bine închegată, apoi la decăderea ei și apoi la… puterea ei?

 

 

Al doilea cuplu cazat în camera 203, tot în California, a venit cu speranțe și așteptări la Gala de decernare a Premiilor Oscar. O actriță resemnată (Nicoleta Hâncu) și un fost actor, actual anticar (Sorin Miron) dispută într-o cameră de hotel despre dezamăgirile profesionale și personale. Relația dintre cei doi este o continuă piesă de teatru ori un scenariu de la Hollywood care nu va vedea niciodată scena ori ecranul. O poveste în doi, despre doi necunoscuți, neasumați și triști, confortabili împreună. O relație refugiu, într-o cameră de hotel ca oriunde altundeva. O comedie neagră, în care actorul râde, iar spectatorul plânge.

Un apoteotic final care aduce ropote de râs este dat de cele două cupluri care se întorc de la un meci de tenis cu un picior luxat ori rupt, și multe frustrări adunate în trei săptămâni. Cei patru actori menționați mai sus se întorc pe scenă sub următoarea formă: Dan Rădulescu & Corina Moise – cuplul care experimentează exoticul și orientalul din America; Sorin Miron & Nicoleta Hăncu – cuplul pretențios și orgolios care folosește parfum „after-tennis”. Toate neajunsurile și nemulțumirile acestei vacanțe mută meciul de tenis de pe teren, în camera de hotel. Peste fileul zboară palete, mingi de tenis, cioburi, capetele sparte, dinți avariați și multe atelele. O vacanță la fel de reușită ca orice vacanță din camera 203, din Hotelul Beverly Hills, din Los Angeles, California.

Sejurul turiștilor din „California suite” nu a fost prea reușit, dar spectacolul nu este în aceeași categorie. Nici nu avea cum să fie altfel cu o asemenea distribuție, cu actori care lucrează împreună de ani de zile, iar ghidați de Andrei Huțuleac, au creat încă un spectacol de văzut, bifat, și poate de reîntors cândva cu alți prieteni. Pentru cine a văzut spectacolul la Buzău, în cadrul Festivalului „BUZĂU / IUBEȘTE / TEATRU” ne bucurăm, iar pentru cei care l-au ratat, nu le rămâne decât să ia trenul până la București și să-l vadă.

 

California suite

Teatrul UNTEATRU, București

 

Autor: Neil Simon

Traducere: Tudor Lucanu

Regizor: Andrei Huțuleac

Costume: Ariana Presan

Light design: Alexandru Medveghi / Dragoș Mărgineanu

 

Distribuție:

Dan Rădulescu, Corina Moise, Nicoleta Hâncu, Sorin Miron

Fotografii: Dragoș Borcănea

 

29
/08
/22

Radio România Cultural este onorat să anunțe difuzarea unui serial de eseuri scrise și înregistrate special de filosoful Mihai Șora pentru singurul post național dedicat exclusiv culturii. Cele 10 eseuri despre timp și timpurile pe care le trăim vor fi difuzate zilnic, din 5 septembrie, în emisiunea GPS Cultural, de la ora 17.30.

29
/08
/22

După spectacolele de succes care au marcat, în ultimii ani, destinul teatral al Sibiului, Silviu Purcărete revine în luna septembrie cu o premieră pe scena Teatrului Național „Radu Stanca” (TNRS), într-un spectacol care îl are în rolul principal pe Constantin Chiriac, directorul TNRS și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

29
/08
/22

Sâmbătă, 10 septembrie 2022, începând cu ora 19.00, la CREART – SALA TEATRELLI din București (Piața Alexandru Lahovari nr. 7), Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură din București, Primăria Municipiului București, prin CREART – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, în parteneriat cu Fundația Regală Margareta a României și Muzeul Național George Enescu și cu susținerea Kaufland România, Floria și Wagner Arte Frumoase și Povești, organizează concertul de deschidere a turneului național FIORI E COLORI.

29
/08
/22

În perioada 16 - 30 septembrie, la Dumbrăvița va avea loc a doua ediție a Simpozionului de sculptură sudată – Dumbrăvița 2022, eveniment organizat de către Filiala din Timișoara a Uniunii Artiștilor Plastici din România, cu sprijinul Primăriei Dumbrăvița, la care vor participa sculptorii Darius Hulea, Sorin Purcaru și Bogdan Nueleanu.

29
/08
/22

Cei care vor vedea pe rafturile librăriilor cartea lui Eddie Jaku, Cel mai fericit om de pe Pământ, involuntar vor face o serie de presupuneri privind motivele fericirii sale. Dar, cât de bogată le-ar fi imaginația, tot va fi greu de ghicit că Cel mai fericit om de pe Pământ este un supraviețuitor al lagărelor de concentrare de la Buchenwald și Auschwitz, iar cartea pe care o semnează e mărturia sa cutremurătoare și, paradoxal, plină de speranță, din acel infern.

29
/08
/22

Scena Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu găzduiește, în luna septembrie, premiera spectacolului „MASS”, o coproducție TNRS – UNTEATRU. „MASS”, de Fran Kranz, regia Andrei și Andreea Grosu, îi are în distribuție pe Ofelia Popii, Mihaela Trofimov, Richard Bovnoczki și Marius Turdeanu, iar scenografia este semnată de Vladimir Turturica.

28
/08
/22

PREVIEW Organizatorii Astra, festivalul internațional de cinema de non-ficțiune de la Sibiu, ajuns la a 29-a ediţie, anunţă că au pregătit un program variat, care include filme din toată lumea şi diferite formate ale cinemaului documentar, ce vizează un public divers.

26
/08
/22

În Cel mai fericit om de pe Pământ, bestseller publicat de Editura Trei și lansat de Eddie Jaku la vârsta de 100 de ani, autorul povestește ce au însemnat cei 7 ani de detenție în lagărele morții. Detaliile sunt surprinzătoare, dincolo de imaginație și fără să poată primi vreo explicație coerentă. De altfel, Eddie Jaku mărturisea că, după ce a fost martorul unor asemenea atrocități și a observat în ce abisuri ale urii poate coborî ființa umană, ani la rând l-a frământat o singură întrebare: De ce?

26
/08
/22

Din această toamnă, Institutul Cervantes reia seria de proiecții lunare de filme difuzate cu acces liber pe platforma Vimeo, iar primul proiect din această serie îl reprezintă suita de filme online „Abycine Lanza” – un laborator de talente spaniole în devenire, difuzată grație colaborării inedite cu Abycine, unul dintre cele mai îndrăznețe festivaluri de film din peisajul spaniol contemporan. Filmele vor fi disponibile pe canalul Vimeo al Instituto Cervantes timp de 48 de ore, începând cu ora 21.00 (ora României), începând din ziua indicată (zilele de vineri ale fiecărei săptămâni).