Useless, piesa Savianei Stănescu, în premieră mondială la New York
https://www.ziarulmetropolis.ro/useless-piesa-savianei-stanescu-in-premiera-mondiala-la-new-york/

Piesa „Useless”, a scriitoarei române Saviana Stănescu, va fi prezentată în premieră mondială la IRT Theater din Manhattan, în perioada 14-24 august, în regia lui Jose Zayas.

Un articol de Petre Ivan|12 august 2014

Useless va fi prezentată la IRT Theater din Manhattan cu sprijinul Institutului Cultural Român din New York, într-o serie de zece spectacole, în regia lui Jose Zayas.

Piesa este o comedie amară care investighează realităţile complexe ale traficului de organe şi felul în care acest flagel afectează oamenii de peste tot din lume. Aceasta prezintă povestea a trei personaje din Europa de Est: un cuplu căsătorit care a imigrat în SUA şi un tânăr care ajunge în SUA pentru a-şi dona rinichiul.

Saviana Stanescu

Saviana Stanescu

În acest proiect sunt implicaţi Saviana Stanescu (autor), Jose Zayas (regizor), Steven Rishard (actor), Ana Grosse (actor), Andy Phelan (actor) şi Susan Zeeman Rogers (scenograf), notează Mediafax.

Saviana Stănescu

Saviana Stănescu este un autor român stabilit la New York. Fondatoare a „Immigrants Artists and Scholars in New York” (IASNY), Saviana Stănescu curatoriază

„playgroundzero” şi „New York with an Accent”.

Saviana Stănescu are o diplomă de masterat în dramaturgie şi în performance de la NYU, Tisch şi predă dramaturgie la Ithaca College. Piesele ei au fost prezentate pe scena internaţională şi americană.

Foto cu Useless şi Saviana Stănescu – facebook

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.