Viaṭa e… scurtã- O cãlãtorie muzicalã prin Germania, Franṭa, Italia şi Anglia
https://www.ziarulmetropolis.ro/via%e1%b9%ada-e-scurta-o-calatorie-muzicala-prin-germania-fran%e1%b9%ada-italia-si-anglia/

Duminică, 11 noiembrie 2012, ora 16:00 Godot Cafe-Teatru Moderator: Dieter Topp, Germania Pornind de la istoricul afirmării teatrului muzical în lume, conferinţa moderată de Dieter Topp prezintă tendinţele actuale ale musicalului din Europa vestică. Astfel, dacă anii ’40 – ’60 au reprezentat „epoca de aur” a teatrului muzical de origine americană (de la Rodgers şi […]

Un articol de Andrada Văsii|2 noiembrie 2012

Duminică, 11 noiembrie 2012, ora 16:00

Godot Cafe-Teatru
Moderator: Dieter Topp, Germania

Pornind de la istoricul afirmării teatrului muzical în lume, conferinţa moderată de Dieter Topp prezintă tendinţele actuale ale musicalului din Europa vestică. Astfel, dacă anii ’40 – ’60 au reprezentat „epoca de aur” a teatrului muzical de origine americană (de la Rodgers şi Hammerstein la Leonard Bernstein, Stephen Sondheim, Jerry Herman şi Frederick Loewe), ulterior a avut loc un proces de „internaţionalizare” a acestui gen de spectacol muzical prin răspândirea sa în ţări precum Germania, Austria, Cehia, Franţa, Spania, Olanda sau Italia, unde a înregistrat mari succese de public. Cu toate acestea, odată cu începutul secolului al XXI-lea, Europa vestică a oferit doar câteva producţii importante, provenite din Viena, Londra sau Berlin. De asemenea, a devenit importantă tendinţa producţiilor cu buget redus, însoţită de revenirea în prim-plan a vechilor musicaluri în diferite oraşe şi în diverse montări, mai mult sau mai puţin inovatoare, rezultatele fiind demne de luat în seamă.

Dieter Topp
Dieter Topp este jurnalist german şi preşedintele KulturForum Europa, o organizaţie dedicată promovării valorilor şi culturii europene. Dieter Topp a studiat muzica (pian, canto, pedagogie) şi a fost deopotrivă jurnalist şi profesor de muzică. A participat, de-a lungul timpului, la producţia mai multor proiecte de teatru, ca „Jesus Christ Superstar”, „West Side Story”, „Butterfly meets Miss Saigon”, a spectacolului de balet „Peter and the Wolf” şi a mai multor reviste de teatru muzical. Începând din 1986 până în 1992, a organizat numeroase întâlniri culturale pe teme de muzică şi artă în cadrul Ministerului Afacerilor Externe German, la cererea ministrului Hans-Dietrich Genscher, iar din 2000 până în 2002 a fost consultant pe probleme de cultură la Ministerul Educaţiei din Northrhine-Westfalia. Din 2005, este membru în numeroase competiţii de interpretare internaţionale şi din 1992 este Preşedintele Kultur Forum Europa şi director adjunct la agenţia de presă germană „PPS – Promotion  Presse  Service”, acoperind subiecte legate de cultură şi politică şi în mod special de situaţia socio-culturală a minorităţilor.

 

Sursa: Teatrul National de Opereta

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.