Victor Ioan Frunză și Andrei Șerban încheie Festivalul de la Arad
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-ioan-frunza-si-andrei-serban-incheie-festivalul-de-la-arad/

Festivalul Internaţional de Teatru Clasic Arad se încheie în acest weekend cu spectacole ale Teatrului Metropolis şi Teatrului Bulandra din Bucureşti, două producţii semnate de doi dintre cei mai importanţi regizori ai momentului, Victor Ioan Frunză şi Andrei Șerban.

Un articol de Liliana Matei|19 noiembrie 2016

În această seară, de la ora 19.00, se va juca „A douăsprezecea noapte” în direcția de scenă a lui Victor Ioan Frunză, o producție a Teatrului Metropolis din București. Într-un interviu acordat ziarului Metropolis, Victor Ioan Frunză declara: „Noi nu ștergem praful de pe autori, noi încercam să-i descifrăm”.  „A douăsprezecea noapte” continuă direcția și linia de cercetare începute în urmă cu câțiva ani de către directorul de scenă Victor Ioan Frunză, alături de o echipă artistică deosebită. Împreuna au reușit o nouă asamblare a unui text clasic într-un spectacol profund contemporan, care „are meritul de a fi în același timp o excelentă comedie de public, unde râzi în hohote minute în șir, la scene jucate impecabil, dar și o cercetare inteligentă, în centrul căreia se afla omul, acest animal ciudat”, scrie Monica Andronescu în Yorick. „O analiza cinică a iubirii și a felului cum ea îi poate modifica pe oameni, a felului cum ea acționează în funcție de situații și zone sociale, a felului cum ea devine oglinda vie și deloc deformată a propriei ființe.”

Ultima zi a Festivalului de Teatru Clasic Arad este destinată unui spectacol în regia lui Andrei Șerban, cu semnătura scenografică a Iulianei Vîlsan: „Omul cel bun din Seciuan” de Bertolt Brecht, producție 2014 a Teatrului „Lucia Sturdza Bulandra” București, nominalizat la Gala Premiilor UNITER la mai toate categoriile: cel mai bun spectacol, cea mai bună regie, cea mai bună scenografie, cel mai bun actor în rol principal, cea mai bună actrița în rol principal, cea mai bună actriță în rol secundar.

Pentru rolurile Vang, Shu Fu și Femeia, Vlad Ivanov a fost recompensat cu premiul pentru „cel mai bun actor în rol principal”.

Foto Adriana Grand

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.