Victor Rebengiuc: “În casă nu vorbim despre teatru sau roluri”
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-rebengiuc-in-casa-nu-vorbim-despre-teatru-sau-roluri/

Actorul Victor Rebengiuc a mărturisit miercuri, la Rezidenţa BRD Scena 9, unde a fost invitatul special al „Intersecţiilor de miercuri”, că nu a aşteptat şi nici nu şi-a dorit anumite roluri, a jucat ce i s-a dat cu condiţia să fie roluri diferite şi, de asemenea, nu a acceptat atunci când regizorii şi-ar fi dorit să-l cantoneze pe anumite tipologii.

Un articol de Petre Ivan|22 februarie 2018

„Eu nu am avut niciodată rolul visat, eu nu am avut roluri visate, pentru că am băgat de seamă că toţi cei care izbutesc să joace până la urmă un rol pe care-l visează multă, multă vreme eşuează. E clar că nu ştii ce îţi trebuie, nu ştii ce rol ţi se potriveşte, e clar, şi joci ce nu trebuie să joci. Şi atunci am zis: eu, ce mi se oferă, o să încerc să mă lupt cu el, cu ajutorul regizorului, şi poate iese bine. Dacă nu iese bine, e vina lui că m-a distribuit. (…) Întotdeauna am fost împotriva acelora care vroiau să mă fixeze într-un anumit tipar, să joc un anumit gen de personaje. (…) M-am luptat destul de tare cu regizorii care vroiau să mă fixeze, să-mi dea o anumită întrebuinţare. Eu vreau să acopăr, dacă se poate, toată paleta de roluri”, a spus Victor Rebengiuc.

El a povestit şi despre momentul când a primit rolul în filmul „Pădurea spânzuraţilor”, cum a refuzat să participe la un casting pe care regizorul italian Glauco Pellegrini a încercat să-l facă în România, dar şi cum Liviu Ciulei l-a chemat şi i-a spus că el este potrivit în rolul lui Apostol Bologa.

Mariana Mihut si Victor Rebengiuc in „Pădurea spanzuratilor”

Înainte de a se apuca Liviu Ciulei de filmul ăsta (n.r. – ‘Pădurea spânzuraţilor’), cu vreo doi-trei ani înainte, venise un regizor italian, unul pe care-l chema Glauco Pellegrini, care a adunat toţi actorii tineri care eram în perioada aia în activitate, ne-a chemat la Buftea să facă poze cu noi pentru că el vrea să facă filmul ‘Pădurea spânzuraţilor’. Eram acolo tot tineretul – Iurie Darie, Emanoil Petruţ, Cozorici, Albulescu, Silviu Stănculescu, toţi. L-am întrebat de ce, pentru ce roluri. Mi-a spus că ofiţeri din armată şi alte roluri, după care l-am întrebat şi rolul Apostol Bologa cine o să-l joace? A spus că există un actor francez care o să-l joace. (…) Atunci am zis, nu. Dacă nu joacă un actor român, eu nu dau nicio probă foto pentru filmul ăsta, eu plec acasă. Au trecut anii şi Liviu (n.r. – Liviu Ciulei) a făcut filmul ăsta. Începuse filmările şi după o lună de la începutul filmărilor mi-a dat un telefon să vin la teatru să stăm de vorbă. (…) El mi-a spus că s-a gândit să joc eu Apostol Bologa. (…) În acel moment pe rol era Şerban Cantacuzino, un om absolut minunat şi un actor bun. (…) Mi se părea potrivit pentru rol dar nu avea suficientă experienţă actoricească şi Liviu era nemulţumit că nu putea să facă faţă rolului. – Victor Rebengiuc.

Întrebat despre rolul pe care l-a avut în filmul „Moromeţii” de Marin Preda, în regia lui Stere Gulea, Victor Rebenciuc a spus că, deşi nu ştie dacă este cel mai bun rol al său, este bucuros că publicul îl apreciază chiar şi după atâţia ani de când a apărut.

„Moromete nu ştiu dacă este cel mai bun film al meu, dar este cel mai popular, şi asta mă bucură. Foarte multă lume a văzut filmul. Oamenilor le place filmul, se recunosc în personajele din acest film. Cartea lui Preda este genială şi noi am stat la filmare tot timpul cu cartea în mână. Eu n-aş fi acceptat să se schimbe ceva din carte, să vină un regizor care să aibă idei năstruşnice, să facă el cine ştie ce farafastâcuri pe acolo, ce şmecherii să bage, mă rog, să fie viziune modernă. Nu domnule, las-o aşa, cum a fost făcută ea”, a afirmat actorul.

El a vorbit şi despre a doua parte a filmului, pentru care încă nu s-au terminat filmările, şi a menţionat şi motivele care l-au făcut să refuze invitaţia de a face parte din distribuţia filmului „Moromeţii 2”.

Victor Rebengiuc în Moromeţii

Stere Gulea a aşteptat prea mult. Eu i-am spus: Vrei să faci partea a doua, grăbeşte-te. Dar el s-a grăbit încet şi când a fost gata nu cred că avea în gând să joc eu până la urmă rolul ăsta. A venit şi m-a văzut într-o premieră, în ‘Umbre’, şi acolo a spus, gata, îl iau pe Victor. Am fost, am semnat contractul, şi eram într-un fel împăcat cu totul, dar a venit contabila şi m-a întrebat unde vreau să sta la filmări. La Talpa (n.r. – comuna în care s-au făcut filmările) nu se putea sta în perioada când am făcut filmul. Acum Mălăele a stat acolo, la primar. Când am filmat eu, în ’85, nu aveai unde să stai. (…) Acum m-am gândit că aveam 84 de ani, nu mai puteam. Contabila mi-a propus, ca având în vedere vârsta, să stau mai aproape mai ales că aveam de făcut şi multe filmări de regim. Regim înseamnă că se filmează atunci dimineaţa devreme sau seara, când este o lumină difuză, specială, când se îngână ziua cu noaptea, sau noaptea cu ziua. Şi m-am gândit că este foarte greu, om la vârsta mea să fiu la două dimineaţa pe platou ca să pot să încep filmările la ora cinci, pentru că aşa se face treaba acolo. Şi atunci am spus că nu, nu se poate, este ceva care depăşeşte puterile mele la ora actuala. Şi mai era şi faptul că s-a schimbat distribuţia, eu aş fi fost ca măgarul între oi. Toţi copiii lui Moromete sunt coborâţi cu 30 de ani, sunt la vârsta normală, iar eu cu 30 de ani peste vârsta normală. (…) Aşa că e bine că m-am retras. Decât să fiu stupid într-un rol care nu mergea… Aşa că am scăpat de sarcina asta. – Victor Rebengiuc

Actorul a spus şi despre dosarul său de la Securitate, de la CNSAS, şi a precizat că a văzut doar câteva foi.

„Mi-au dat doar câteva foi, nu l-am cerut după ce li s-a predat marea majoritate a arhivei. Era pe la începuturi şi mi-au dat repede să văd. Erau doar câteva foi. Unul singur l-am recunoscut dintre cei care turnau acolo pentru că am recunoscut împrejurările şi ştiam cine e, mi-am dat seama cine era. Murise deja. Dar în rest nu am vrut să aflu pentru că erau numai colegi care vorbeau acolo şi m-am gândit că mă întâlnesc cu ei în fiecare zi şi dacă ştiu că a spus ceva despre mine, cum mai stau eu cu el de vorbă. Nu mă interesează cine au fost dar … aşa a fost atunci”, a mai spus Rebengiuc.

Întrebat cum este să joace pe scenă alături de soţia sa, Mariana Mihuţ, a mărturisit că îi face mare plăcere să joace alături de actori talentaţi.

„Noi acasă nu vorbim nimic despre teatru, despre rolurile noastre. Nu repetăm niciodată, fiecare îşi vede de treaba lui. Când ne întâlnim pe scenă, asta e. Mie îmi place să joc alături de actori talentaţi, trebuie să fac eforturi să mă menţin în ritm cu ea”, a afirmat actorul Victor Rebengiuc.

Sursa: Agerpres

Foto: Victor Rebengiuc și Mariana Mihuț – Adi Bulboacă

20
/12
/22

Echipa care a creat „România Sălbatică”, cel mai mare proiect de film documentar dedicat naturii din țara noastră, face un cadou tuturor iubitorilor de natură înainte de sărbătorile de iarnă: acces gratuit la povestea din spatele realizării documentarului laureat anul acesta cu 3 premii Gopo (Cel mai bun documentar, Cea mai bună muzică originală, Cel mai bun sunet).

19
/12
/22

Colinde, documentare şi concerte extraordinare, transmisiuni în direct de la Vatican și Catedrala Sfântul Iosif, filme și ediții speciale ale emisiunilor consacrate se regăsesc în grila de Crăciun a TVR2 pentru întreaga familie.

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.