Vineri noaptea vor rula gratuit, la doua cinematografe, filme ale regizorului Sergiu Nicolaescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/vineri-noaptea-vor-rula-gratuit-la-doua-cinematografe-filme-ale-regizorului-sergiu-nicolaescu/

Regia Autonomă a Distribuţiei şi Exploatării Filmelor – RADEF Româniafilm precizează că vineri noaptea, între orele 22.00 – 05.00, la cinematografele Sergiu Nicolaescu din Târgu Jiu şi Patria din Bucureşti vor rula, gratuit, pentru toţi cei care l-au iubit pe marele Sergiu Nicolaescu, filmele ‘Dacii’, ‘Revanşa’, ‘Ultimul cartuş’ şi ‘Nemuritorii’.    RADEF Româniafilm transmite „sincere […]

Un articol de Andrada Văsii|4 ianuarie 2013

Regia Autonomă a Distribuţiei şi Exploatării Filmelor – RADEF Româniafilm precizează că vineri noaptea, între orele 22.00 – 05.00, la cinematografele Sergiu Nicolaescu din Târgu Jiu şi Patria din Bucureşti vor rula, gratuit, pentru toţi cei care l-au iubit pe marele Sergiu Nicolaescu, filmele ‘Dacii’, ‘Revanşa’, ‘Ultimul cartuş’ şi ‘Nemuritorii’.

 
 RADEF Româniafilm transmite „sincere condoleanţe familiei şi apropiaţilor maestrului Sergiu Nicolaescu în această zi neagră pentru cultura românească, în care cel care de peste 50 de ani se identifică cu filmul românesc s-a hotărât să devină nemuritor prin trecerea sa în nefiinţă”.

Conducerea RADEF Româniafilm reaminteşte publicului cinefil din România că în data de 6 decembrie, cinematograful „Victoria” din Târgu Jiu, complet refăcut, modernizat şi digitalizat, a primit numele marelui regizor, devenind cinema „Sergiu Nicolaescu”, în semn de mulţumire şi apreciere pentru întreaga activitate a acestuia în slujba filmului românesc.

De asemenea, potrivit RADEF Româniafilm, maestrul a fost, în perioada octombrie – noiembrie 2012, unul dintre cei mai aprigi apărători ai libertăţii cinematografiei româneşti, fiind zi de zi alături de cei trei colegi grevişti ai foamei de la Româniafilm, care au ales forma extremă de protest împotriva unei propuneri de ordonanţă de urgenţă a Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, care prevedea trecerea cinematografelor din proprietatea publică în proprietatea privată a statului, în subordinea Secretariatului General al Guvernului.

În altă ordine de idei, Româniafilm anunţă că intenţionează, împreună cu Guvernul României şi actuala conducere a Ministerului Culturii, în cursul anului 2013, să modernizeze, să digitalizeze şi să rebranduiască sălile de cinematograf „Dacia” din Piatra Neamţ – Draga Olteanu Matei, „Modern” din Piteşti – Sebastian Papaiani, „Patria” din Craiova – Amza Pellea, „Arta” din Sibiu – Ion Besoiu, „Porţile de Fier” din Turnu Severin – Geo Saizescu şi „Patria” din Bucureşti – Toma Caragiu.

De asemenea, se vor reabilita, moderniza şi digitaliza complexul „Dacia”din Bistriţa, împreună cu Consiliul Judeţean Bistriţa, sala „Flacăra” din Hunedoara, împreună cu Primăria şi Consiliul Local Hunedoara şi sala „Dacia” din Galaţi, împreună cu Primăria şi Consiliul Local Galaţi.

Sursa: Agerpres
07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.