Florin Călinescu: „Am avut miniştri actori de meserie, care şi-au dovedit incompetenţa faţă de această breaslă“
https://www.ziarulmetropolis.ro/florin-calinescu-am-avut-ministri-actori-de-meserie-care-si-au-dovedit-incompetenta-fata-de-aceasta-breasla/

Florin Călinescu face declaraţii dure, în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe postul Digi24: „de 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti“ sau „organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate.“

Un articol de Corina Vladov|6 iunie 2013

Florin Călinescu face declaraţii dure, în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe postul Digi24: „de 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti“ sau „organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate.“

Interviul integral poate fi văzut sâmbătă, 8 iunie, de la ora 20.10.

Iată câteva declaraţii făcute de Florin Călinescu, directorul Teatrului Mic din Bucureşti:

Teatrul, într-o perioadă dificilă

„Probabil că de 20 şi ceva de ani încoace, nepăsându-i nimănui care a stat acolo de cultură, suntem în această situaţie. Să aplici în teatru, spre exemplu, legea 1 la 7, să aştepţi adică să se elibereze şapte posturi ca să angajezi un om, asta e ceva… Să ne înţelegem, eu n-am spus că ne trebuie mai mulţi bani… Problema este că nu ţi se dau nici ăştia şi atunci examenul de management, proiectele, astea sunt o caterincă, pentru că nu pot fi puse în aplicare. Pleci de la primărie cu un buget şi nici nu ajungi la teatru şi afli că ţi s-a tăiat 25-30%. Asta este situaţia.“

Comunişti, socialişti

„Există soluţii. Le-am scris de ani de zile pe hârtie. Dar este o incompetenţă politică şi administrativă fără seamăn. Repet, în ceea ce priveşte cultura. Acum nu discut de autostrăzi, spitale, şcoli sau de alte lucruri. Din păcate, am avut şi miniştri actori de meserie, care pur şi simplu şi-au dovedit incompetenţa faţă de această breaslă… De 23 de ani, România este condusă de nişte comunişti, de nişte socialişti, care nu înţeleg lucrurile astea.“

Nemulţumit de UNITER

„Organizaţia asta personală a lui Caramitru (n.r. Uniunea Teatrală din România – UNITER) nu prea are în vizor Teatrul Mic, deşi avem vreo două vitrine de premii luate în străinătate. Am avut vreo 10 ani Teatrul Foarte Mic axat pe experimente, pe regizori tineri, pe actori tineri, pe debuturi şi aşa mai departe.

Dar se întâmplă ceva de neînţeles pentru mine. În momentul în care încerci să faci ceva, să faci un lucru altfel, apare de undeva o gaşcă de stafii, din ăştia care scriu. Acum, spre bucuria mea, ăştia nu prea mai au pagini de ziar, au rămas doar pe internet… Slavă Domnului că eu nu mă bazez pe ei. Eu nu am treabă cu criticii, nu-i invit, sunt într-o relaţie puţin mai specială cu dumnealor. Cu toate organismele astea, cu festivalurile…“.

Destinul unui teatru

„Am parcurs cumva destinul fiecărui director care a fost înainte aici (n.r. – la Teatrul Mic din Bucureşti). Sigur că fiecare a contat foarte mult, chiar şi înainte de 1989… Dinu Săraru a fost un om potrivit la timpul potrivit, pentru că s-a bătut extraordinar de tare, şi trebuie să recunoaştem acest lucru, cu sistemul de atunci şi asta s-a văzut.

După 1990 e mult mai greu, pentru că şi la Iliescu şi la Constantinescu sau Băsescu nu ştiu dacă avem vreo şase vizite la teatru, pentru toţi… prim-miniştrii, guvernele şi aşa mai departe. Teatrul este ultima preocupare în guvern, cultura este ultima preocupare în guvern. Dar aproape toate sunt ultima preocupare acolo. Nu trebuie decât să enumerăm. În afară de răzbunări, de vendete politice, nu există un guvern care să fi intrat în istorie.“

Tunurile pe televiziune

În partea a două a interviului, Florin Călinescu a criticat modul în care se face azi televiziune. Nu a scăpat neatinsă nicio emisiune tabloid, ori „subiectele facile, piţipoancele de la ţară care fac televiziune ca să aibă bani de silicoane şi scandalurile de alcov“.

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.