14 februarie 2013 la Café Verona: Voilà pourquoi j’aimais Rosine
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-februarie-2013-la-cafe-verona-voila-pourquoi-jaimais-rosine/

„Guerlain a botezat parfumul/Voilà pourquoi j’aimais Rosine“…se aude glasul lui Ion Minulescu rostindu-şi Romanţa  Rozinei într-o uimitoare înregistrare din 1928, redată acum – pentru prima oară pe CD! – în albumul Strofe pentru toată lumea, apărut la Editura Casa Radio, în „Biblioteca de poezie românească”, seria „Colecţionarul de voci”. De Ziua Îndrăgostiţilor, un dar pe […]

Un articol de Andrada Văsii|11 februarie 2013

„Guerlain a botezat parfumul/Voilà pourquoi j’aimais Rosinese aude glasul lui Ion Minulescu rostindu-şi Romanţa  Rozinei într-o uimitoare înregistrare din 1928, redată acum – pentru prima oară pe CD! – în albumul Strofe pentru toată lumea, apărut la Editura Casa Radio, în „Biblioteca de poezie românească”, seria „Colecţionarul de voci”.

De Ziua Îndrăgostiţilor, un dar pe care numai Editura Casa Radio vi-l poate face: 33 de poezii sub semnul „jocului iubirii”, marca inconfundabilă Ion Minulescu ce a asigurat fenomenala popularitate a poetului, într-o CD-carte ilustrată de Tudor Jebeleanu şi îngrijită de Florin Iaru, care în  spectaculosul eseu introductiv intitulat Mitică şi amorul cavaleresc ne desluşeşte secretele mecanismului poetic minulescian.

Poeziile antologate provin din 2 înregistrări istorice: cea realizată la 3 octombrie 1928 (a cărei poveste o veţi afla în volum!), cu Ion Minulescu rostindu-şi versurile (cel mai vechi document sonor de poezie imprimat în ţara noastră), completată de selecţiuni dintr-un recital de poezie (istoric şi acesta!), ce a avut loc la 26 februarie 1968, când regizorul Mihai Zirra a reunit într-un spectacol al Studioului de Poezie al Radiodifuziunii actori pe care azi îi numim „monştri sacri” ai scenei româneşti, precum: Florian Pittiş, Dimitrie Furdui, Constantin Codrescu, Victor Rebengiuc, Mariana Mihuţ, Ludovic Antal, Dinu Ianculescu…

Poate veţi zâmbi, dar tocmai sub cuvintele mari, sub simbolistica grea de semnificaţii stă caracterul formal al sentimentului jucat de actorul-poet. Nimic nu e ascuns, nimic nu e profund, nimic nu e ireparabil. Cheia poeziei minulesciene e superficialitatea, caracterul solar, spiritul ludic. . /…/ Numai aşa înţelegem, fără echivoc, de ce a fost şi este atât de prizat Minulescu. El compune romanţe moderne, orăşeneşti, care satisfac pe loc pofta de poeticitate a oricui. /…/ Poate că aici e secretul mecanismului poetic minulescian. Avem de a face cu sentimentul adânc al superficialităţii asumate” spune Florin Iaru în deschiderea culegerii, invitând la o nouă lectură „cu încântare detaşată” şi cu „amuzament liric” a acestor Strofe pentru toată lumea.

Lansarea audiobookului „Ion Minulescu, Strofe pentru toată lumea. Două înregistrări istorice din Arhivele Radio România ” va avea loc joi 14 februarie, ora 18, la Cărtureşti Café Verona (str. Arthur Verona nr.13-15), în ambientul expoziţiei de ilustraţii din volum, vernisate cu acelaşi prilej.

Pentru că, aşa cum afirmă prefaţatorul, „publicul e vrăjit de numerele rotunde şi de simbologia culorilor: numerele, culorile transcend realitatea; dacă poetul rosteşte 3 romanţe, dacă deschide 3 sicriuri de aramă şi dacă în port ancorează 3 yachturi, atunci sigur că în spatele realităţii se ascunde ceva tainic, misterios, prezentarea celor… 33 de poeme va fi făcută de… 3 poeţi: Florin Iaru (îngrijitorul ediţiei), Mircea Cărtărescu şi Bogdan Ghiu; invitat special:  tânărul artist Luca Jebeleanu (autorul copertei volumului).

Expoziţia (cu vânzare): „Strofe pentru toată lumea: 16 desene în tuş  de Tudor Jebeleanu” este deschisă la Café Verona până în 20 februarie a.c., între orele 10:00 – 22:00.

Detalii pe www.edituracasaradio.ro

Ion Minulescu, Strofe pentru toată lumea. Două înregistrări din Arhivele Radio România (1928, 1968)
Prezentare şi note de Florin Iaru
Ilustraţii de Tudor Jebeleanu

Coperta: Luca Jebeleanu
Colecţia „Biblioteca de poezie românească”/ Seria „Colecţionarul de voci”
Format: 17 x 17 / Nr. pagini: 100 / Durată CD: 60’54”
Preţ de vânzare directă (Librăria Casa Radio, comenzi on-line la www.edituracasaradio.ro): 17.00 lei

 

Sursa: Editura Casa Radio

 

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.