14 festivaluri de film, 23 de programe de educaţie cinematografică și 7 proiecte editoriale au primit finanţare CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-festivaluri-de-film-7-proiecte-editoriale-23-de-programe-de-educatie-cinematografica-au-primit-finantare-cnc/

Un număr de 14 festivaluri de film, 7 proiecte editoriale, 23 de programe de cultură, educaţie cinematografică şi organizare de evenimente culturale cinematografice au primit finanţare din partea Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

Un articol de Petre Ivan|29 noiembrie 2017

CNC a anunţat rezultatele celei de-a doua sesiuni de finanţare pe 2017 în vederea acordării de sprijin nerambursabil pentru manifestările organizate în perioada ianuarie – iunie 2018.

Cel mai mare punctaj l-a obţinut TIFF 2018 (Asociaţia Festivalul de Film Transilvania) – 95,57 – căruia îi va fi alocată suma de 180.000 de lei. El este urmat de Festivalul Internaţional de Film NexT (Asociaţia Societatea Culturală NexT), cu 83,14 puncte şi 100.000 de lei alocaţi, şi de Festivalul Internaţional de Documentar şi Drepturile Omului (Asociaţia One World Romania) – 82,83 de puncte şi 100.000 de lei alocaţi.

Mai primesc finanţare, între altele, Cinepolitica (Asociaţia pentru Cultură şi Imagine), Festivalul Internaţional de Film Experimental BIEFF (printor Com SRL), Pelicam (Asociaţia Les Herbes Folles) şi Festivalului Filmului American Independent (Asociaţia Cinemascop).

Dintre programele de cultură, educaţie cinematografică şi organizare de evenimente culturale cinematografice vor fi dinanţate Zilele Filmului Românesc (Asociaţia Film şi Cultură Urbană), Kinodiseea Altfel (Asociaţia Metropolis), Gala Premiilor Gopo (Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc), Caravana Docuart (Asociaţia Docuart), caravana Les Films de Cannes (Asociaţia Cinemascop) şi Gala Premiilor Anuale UCIN (Uniunea Cineaştilor din România).

Editura Pro Cultura, Film Color SRL, Uniunea Cineaştilor din România, Mandragora, Noi Media Print şi Tact SRL vor edita publicaţii de specialitate.

Mandragora va lansa „Aurora vol I”. Regizorul Cristi Puiu declara în iunie: „E greu să faci faţă fenomenului «filme luate de pe net». Ne-am gândit ca toate filmele produse de Mandragora (casa de producţie condusă de Anca Puiu, n.r.), pe care noi avem drepturi, să fie lansate în format Blu-ray într-o ediţie de autor. O să ajungă la nişte costuri, dar o să fie nişte obiecte îngrijite până la ultimul detaliu.

În total, au fost respinse 28 de proiecte. Între ele – Maratonul Kinofest (Asociaţia Kinofest), Călăuza – Aplicaţie mobilă dedicată filmului european (Asociaţia Culturală Metropolis), Festivalul Internaţional de artă şi film – Film Art Braşov şi masterclass-uri de actorie şi regie ale Zazu Film, Bucharest Fashion Film Festival (Diaconu Ioana) şi CinEd (Asociaţia Culturală Macondo).

Foto: CNC – facebook

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

16
/10
/20

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele și evenimentele așteptate, însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber, dar și la drive-in, cu respectarea măsurilor de siguranță sanitară – care vor fi la momentul respectiv.

15
/10
/20

PREVIEW Două filme realizate de regizori consacrați și două debuturi pot fi văzute online, gratuit, pe platforma TIFF Unlimited, între 16 şi 22 octombrie, în cadrul CinePOLSKA. Mirela Lazăr, coordonatoarea CinePOLSKA din partea Institutului Polonez, vorbește într-un interviu pentru Ziarul Metropolis despre selecție și ediția specială din acest an.

15
/10
/20

Ediția #15 a eXplore festival - Bucharest International Dance and Performace festival se va desfășura anul acesta între 16 și 25 octombrie la Muzeul Național al Literaturii Române, WASP Working Art Space and Production, Muzeul Municipiului București: Muzeul Theodor Aman, Colecţia de artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Palatul Suţu, online, pe eXplore festival și WASP Working Art Space and Production dar și on-air, pe Radio Guerrilla.

13
/10
/20

O adaptare fermecătoare a nuvelei pentru copii scrise și ilustrate de artistul Italian Dino Buzatti în 1945, „Vestita invazie a urșilor în Sicilia/ The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (r. Lorenzo Mattotti) se vede pentru prima dată în România în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest.

09
/10
/20

Cel mai nou film semnat de Marian Crișan, BERLINER, a fost distins cu Premiul ‘Keen Eye’ - Russian Cinema Club Federation la cea de-a 42-a ediție a Festivalului Internațional de film de la Moscova (MIFF) care a avut loc între 1 și 8 octombrie.

08
/10
/20

La aniversarea a 100 de ani de la premiera pe marele ecran a primului film românesc de animație, Festivalul Internațional de Film de Animație Animest organizează, în perioada 9-15 noiembrie, o amplă retrospectivă dedicată celor mai importante momente din istoria cinematografiei animate autohtone.

07
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Babyteeth” (2019), debutul în cinema al regizoarei australiene Shannon Murphy, are o premisă care poate stârni scepticism: o fată bolnavă de cancer, ai cărei părinţi au o relaţie în criză, se îndrăgosteşte de un traficant de droguri ceva mai mare. Însă regia nu doar că salvează scenariul, dar îl transformă într-un film proaspăt.