33 de fotografii cu actori în școlile din București și în Gara de Nord
https://www.ziarulmetropolis.ro/33-de-fotografii-cu-actori-in-scolile-din-bucuresti-si-in-gara-de-nord/

În această seară, la Teatrul Metropolis, a avut loc lansarea campaniei „O 9 atitudine pentru cultură”, la care au participat George Ivaşcu, directorul teatrului, şi Sorin Mierlea, preşedintele Info-Cons, cele două instituţii care au demarat acest proiect.

Un articol de Ziarul Metropolis|24 ianuarie 2016

Prin campania „O 9 atitudine pentru cultură” se dorește redobândirea valorii culturale și readucerea în spațiul public a tot ce constituie identitatea României și a românilor deopotrivă. Campania are ca prim obiectiv creșterea nivelului de educare și informare cu privire la cunoașterea operelor de artă românești, indiferent de forma de exprimare a acestora, cât și a spectacolelor de teatru și a actorilor români, dar și perpetuarea elementelor culturale ce formează istoria unei națiuni.

George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis, a deschis evenimentul care a avut loc în această seară, pe 24 ianuarie, aleasă special de ziua Unirii Principatelor. „Este vorba despre o campanie pentru o nouă atitudine în cultură, care va dura cel puțin până în 2018, realizată în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului și cu Consiliul General al Primăriei Municipiului București și cu Inspectoratul Școlar General al Municipiului București. Ideea pleacă de la o nevoie. Leonardo da Vinci spunea că arta nu moare niciodată. Din păcate, uneori poate fi abandonată. Artiștii noștri, valorile pe care le recunoaștem, le iubim, adeseori le respectăm și uneori regretăm că dispar atât de repede dintre noi, de astăzi vor fi cunoscute și, sperăm noi, recunoscute, prin diversele locuri prin care publicul ajunge. Primul pas în această inițiativă este că, pentru a recunoaște marile valori, întâi trebuie să le cunoaștem”, a spus George Ivașcu.

„Această campanie, «O 9 atitudine pentru cultură», vine și dintr-o nevoie. Aproape toți de aici suntem născuți în secolul trecut și ne aducem cu toții aminte că în școli găseam tablouri: Carul cu boi de Grigorescu, Arcul de Triumf sau Cazinoul de la Constanța”, a explicat Sorin Mierlea, președintele Info-Cons. „Această campanie își dorește să promoveze 33 de actori, 33 de pictori celebri români și 33 de monumente arhitectonice, iar a o suta personalitate este Alexandru Ioan Cuza, primul apărător al drepturilor consumatorilor la nivel european, cum puțină lume știe, care a standardizat măsurătorile prin celebra oca a lui Cuza. În această perspectivă, «O 9 atitudine pentru cultură» începe astăzi cu 33 de actori. Imaginile sunt deja în toate școlile din București, în primării și la Gara de Nord, în spitale.”

colaj

Imagini de la lansarea campaniei. Foto: ID Multimedia / Mihai Georgiadi

Fotografii din spectacolele Teatrului Metropolis, cu unii dintre cei mai importanți actori, dintre care nu lipsesc Olga Tudorache, Radu Beligan, Adela Mărculescu, George Ivașcu, Marian Râlea și mulți alții se găsesc de-acum în nenumărate spații și pot fi văzute.

„O nouă atitudine pentru cultură trebuie să înceapă de jos, de la cei mici, de la școală, care e spațiul cel mai propice pentru a le insufla copiilor noștri o nouă atitudine față de valorile culturii românești, într-o societate în care copiii noștri uită să mai citească o carte, să mai asculte o muzică bună, să mai vizioneze un spectacol de teatru. Îmi doresc ca prin această campanie, care se adresează și părinților, să imprimăm o nouă atitudine copiilor și tinerilor”, a spus și Șeful Inspectoratului școlar al Municipiului București, Ionel Florian Lixandru. Toți cei prezenți au insistat asupra ideii că trebuie schimbată mentalitatea.

În același spațiu a avut loc și vernisajul expoziției de pictură „Toamna în Transilvania” al tinerei de 16 ani Bianca Andreea Mierlea, prezentată de Mihai Pleșu, lucrări care au fost expuse pentru prima dată în Belgia și care acum pot fi văzute în foaierul de la Teatrul Metropolis. „M-a interesat întotdeauna ce se întâmplă cu viitorul. Cred că viitorul stă în mâinile unor tineri, în primul rând. Dar, pe de altă parte, tinerii din ziua de azi nu prea au cum să afle lucruri. Lucrurile pe care le înveți acum la școală sau de la televizor nu sunt neapărat niște valori”, a spus el. „George Ivașcu și Sorin Mierlea nu numai că au făcut posibilă educarea acestor tineri. Datorită lor, copiii o să aibă ocazia să se descopere și să-și descopere istoria, iar România a produs valoare dintotdeauna.”

În ceea ce o privește pe tânăra Bianca Andreea Mierlea, Mihai Pleșu a spus: „Bianca mi-a arătat o forță de care cred că e nevoie în lumea noastră, o forță uriașă, care se vede din felul în care pune pensula pe pânză. Trebuie să facem rost de cât mai mulți oameni de factura asta și vă puteți baza pe mine cu mica mea galerie Pleshoo Contemporary. Bianca e un om cu mult curaj. Întâmplarea face că acest curaj n-are nicio legătură cu inconștiența, ci cu arta de bună calitate.”

fotografii

Fotografii expuse deja în holurile de la Liceul Teoretic „Marin Preda“ din București, Școala nr. 7 și Primăria Sectorului 5. Foto: InfoCons

Foto de la eveniment: ID Multimedia / Mihai Georgiadi

27
/02
/24

Luna martie vine mereu cu provocarea de a găsi mărțișorul perfect și cadoul ideal pentru femeile din viața noastră. Pe lângă flori și darurile – simbol, Vanner Collective propune și cadoul – experiență, cu un program de cinci mărțișoare teatrale cu cinci perspective feminine, care vor putea fi văzute între 3 și 17 martie, în diferite spații din București: „Cassandra”, „Tot ce e minunat în lume”, „Komorebi. Lumina care se filtrează printre copaci”, „Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.” și „Lungs”.

27
/02
/24

SkyShowtime a confirmat astăzi că Ted va fi disponibil pentru vizionare în toate piețele în care serviciul este disponibil, începând din 22 februarie. Primele patru episoade vor fi disponibile pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 22 februarie, urmând ca celelalte episoade să fie disponibile din 11 aprilie.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.

27
/02
/24

Între 6 și 7 aprilie va avea loc Digital Nomad Summit, conferința dedicată celor care vor să lucreze și să trăiască oriunde în lume. Timp de două zile, 12 speakeri locali și internaționali vor oferi inspirație, povești și instrumente valabile pentru cei care vor să-și schimbe locuința și să lucreze din Asia sau Europa.

23
/02
/24

Regizorul francez Nicolas Philibert, unul dintre marile nume ale filmului documentar la nivel internațional, semnează regia filmului Pe Adamant (Sur l’Adamant). Filmul a avut premiera la Festivalul Internațional de Film de la Berlin în 2023, unde a câștigat Marele Premiu, Ursul de Aur.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.