5 întrebări pentru actorii de la Teatrul Metropolis – Marcela Motoc
https://www.ziarulmetropolis.ro/5-intrebari-pentru-actorii-de-la-teatrul-metropolis-marcela-motoc/

Actorii de la Metropolis răspund la cinci întrebări despre soarta teatrului autohton, într-o perioadă atipică şi delicată pentru scena românească.

Un articol de Ziarul Metropolis|17 iunie 2020

1. De ce v-a fost cel mai dor în timpul celor două luni de stare de urgență?

Marcela Motoc: De mama. Am fost departe toată această perioadă, poate oricum nu aș fi ajuns să o văd în acest răstimp, aveam spectacole și turnee programate, repetiții, dar impunerea distanței a acutizat dorul.

2. Credeți că lumea se va schimba în urma acestei pandemii? În ce fel?

Nu. Din păcate, nu! Dar sper să mă înșel!

3. Ce fel de spectacole credeți că vor căuta spectatorii la teatru după această experiență?

Nu cred că publicul caută un anume tip de spectacol. Cred însă în poveste. Si, deși aș fi tentantă, nu vreau să răspund… comedii. Mă întristează căutarea cu orice preț a unei singure manifestări emoționale, dar cred cu tărie că povestea și emoția sunt esențiale în artă.

4. Felul dumneavoastră de a vă raporta la teatru s-a schimbat în vreun fel? Credeți că teatrul va arăta altfel după revenirea la normal?

Nu știu să mă raportez altfel la teatru, nu altfel decât ca la cea mai frumoasă meserie din lume, nu altfel decât ca la o nevoie și o binecuvântare. Si sper să nu fiu niciodată nevoită să renunț sau să mă raportez altfel la el. Iar dacă vom reveni la „normal” și teatrul va reveni la același normal.

5. Dacă ați fi avut o baghetă magică în timpul acestei pandemii, care ar fi cele trei lucruri pe care le-ați fi schimbat sau le-ați schimba de acum încolo?

Dacă aș fi avut o baghetă magică n-aș fi schimbat doar trei lucruri.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.