Ada Solomon: Publicul vrea filme de epocă. Nu mai vrea pelicule cu comunism, în apartamente
https://www.ziarulmetropolis.ro/ada-solomon-publicul-vrea-filme-de-epoca-nu-mai-vrea-pelicule-cu-comunism-in-apartamente/

Ada Solomon, producătoarea lungmetrajului „Aferim!”, singurul film românesc din competiţia Festivalului de la Berlin 2015, spune că publicul român nu mai vrea „pelicule despre comunism, într-un apartament”, adăugând că spectatorii aşteaptă producţii de epocă.

Un articol de Petre Ivan|13 februarie 2015

Ada Solomon vorbeşte, în interviul acordat Mediafax despre procesul de finanţare pentru cel mai recent lungmetraj al lui Radu Jude, dar şi despre perioada dedicată documentării, despre care producătoarea spune că a fost cea mai interesantă parte a proiectului, cea de „găsire a surselor şi a felului în care redai o lume aflată la o distanţă de 200 de ani”.

Proiectul lui Radu Jude a fost la un pas de a nu primi finanţare de la Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) din România, Solomon precizând că suma pe care a primit-o în urma concursului CNC a fost „aproape egală cu suma pe care a primit-o din Bulgaria, puţin mai mare decât cea pe care a primit-o din Cehia”.

Cum credeţi că va fi primit filmul de publicul din România?

Ada Solomon: Eu sper foarte tare că filmul va fi apreciat de publicul românesc, cred că, deşi este un limbaj un pic mai pretenţios, cu arhaisme, este un limbaj foarte accesibil şi foarte amuzant şi care va atrage publicul. Îl va simţi foarte aproape. Pentru mine, asta a fost surprinzător.

Că aşa cum vorbesc personajele o limbă care este o limbă veche, cu anumite cuvinte care nu se înţeleg decât în context, totuşi, el vorbeşte o limbă românească şi comunică mult mai firesc şi mai aproape de spectatorul obişnuit decât o fac filmele de actualitate.

De ce, nu ştiu să spun: nu ştiu dacă este măiestria lui Florin Lăzărescu şi a lui Radu Jude, dacă e măiestria scriitorilor din care s-au inspirat şi autorilor populari pe care îi citează în scene întregi, în dialoguri întregi din film scenariştii filmului, dar este ceva cu totul special.

Plus că un film de epocă este ceva ce place publicului şi aşteaptă. Nu mai vor filme despre comunism, nu mai vor filme într-un apartament şi gata. Şi mai are ceva filmul este filmat în nişte zone din România care au apărut destul de puţin.

Precum Cula Greceanu.

Ada Solomon: Da, este Cula Greceanu, este rezervaţia naturală Măcin, este rezervaţia naturală Comana şi alte lacuri şi păduri din jurul Bucureştiului, Ploieştiului, dar şi spre Giurgiu. Sunt multe locuri în care am mers şi mi-a fost confirmat că avem o ţară minunată.

Ce a însemnat „Aferim!” ca producţie?

Aferim, de Radu Jude

Aferim, de Radu Jude

Ada Solomon: Un buget de aproape 1,4 milioane de euro, cele trei ţări coproducătoare, sprijin de la programul MEDIA al Uniunii Europene, sprijin de la Eurimages, programul Consiliului Europei pentru coproducţii, sprijinul vânzătorilor noştri internaţionali: Beta Cinema, iar din ţară am avut o seamă întreagă de finanţatori cărora le mulţumesc şi fără de care filmul n-ar fi fost gata. (…) Contribuţia esenţială a venit de la Cinema City.

Despre Ada Solomona şi Aferim

În 2013, Ada Solomon a primit premiul Eurimages pentru coproducţie, o distincţie oferită de Academia de Film Europeană care recunoaşte rolul decisiv al coproducţiilor în industria cinematografică din Europa.

Unul dintre cele mai de amploare proiecte cinematografice româneşti din ultimii ani, „Aferim!”, în regia lui Radu Jude, este un un film istoric a cărui acţiune are loc în Ţara Românească a începutului de secol XIX. Un zapciu, interpretat de actorul Teodor Corban, însoţit de fiul său (Mihai Comănoiu) caută un rob fugar (Cuzin Toma).

Festivalul Internaţional de Film de la Berlin a debutat pe 5 februarie şi se va încheia duminică.

Foto: Ada Solomon, Aferim – cinemagia

05
/02
/15

Șase proiecții pentru public și presa internațională vor aduce povestea procurorului Cristian Panait, cea care a inspirat scenariul filmului De ce eu?, în regia lui Tudor Giurgiu, peste hotare, la Festivalul Internațional de Film de la Berlin. Evenimentul începe astăzi, 5 februarie, și se va încheia pe 15 februarie, cel de-al treilea lungmetraj al lui Tudor Giurgiu fiind inclus în secțiunea Panorama Special.

04
/02
/15

Realizat după întâmplări reale şi având opt nominalizări la Premiile Oscar, „The Imitation Game” (Jocul Codurilor) prezintă povestea lui Alan Turing (Benedict Cumberbatch), matematician, criptanalist şi erou de război, pionier al tehnologiei moderne a calculatoarelor. Alături de un grup restrâns de specialişti, el a reuşit spargerea unui cod aşa-numit „de nespart” al maşinăriei Enigma a Germaniei, în al Doilea Război Mondial. 

03
/02
/15

Deși pare un scenariu apocaliptic, de fapt este vorba despre premiera filmului “Orașul câinilor”/ “White God”, câștigătorul Marelui Premiu al secțiunii Un Certain Regard la Cannes și propunerea Ungariei la Premiile Oscar 2015, în regia lui Kornél Mundruczó.

02
/02
/15

Lucian Boicu, un român stabilit în Canada, a lucrat la efectele vizuale ale filmului "American Sniper", de Clint Eastwood, un lungmetraj nominalizat la şase premii Oscar şi inspirat din povestea adevărată a lunetistului Chris Kyle.

02
/02
/15

Filmul românesc de scurtmetraj este prezent și anul acesta la Festivalul de Film de la Clermont-Ferrand (30 ianuarie – 7 februarie 2015) prin intermediul Asociației ESTE’N’EST, care organizează pentru a șaptea oară consecutiv standul românesc din cadrul marketului festivalului, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

02
/02
/15

În filmul "Chuck Norris vs. Communism", de Ilinca Călugăreanu, peliculă selectată în secţiunea competiţională World Cinema Documentary, la cea de-a 31-a ediţie a Festivalului Sundance, o generaţie întreagă se îndrăgosteşte de film, în epoca Războului Rece, scrie prestigioasa publicaţie IndieWire.

30
/01
/15

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „O lacrimă de fată” (1980), regizat de Iosif Demian, este unul dintre cele mai originale filme româneşti realizate în timpul comunismului, polemizând prin stilul său modern şi energic cu falsitatea care caracteriza cinematografia oficială a vremii.

29
/01
/15

Tenorul spaniol Placido Domingo va interpreta rolul principal în opera "Gianni Schicchi", de Giacomo Puccini, care va fi montată de Woody Allen pentru a marca, în această toamnă, cea de-a 30-a aniversare a Operei din Los Angeles.