Afișul filmului „Acasa la tata”, argint la Graphis Poster Annual
https://www.ziarulmetropolis.ro/afisul-filmului-acasa-la-tata-argint-al-graphis-poster-annual/

Posterul filmului „Acasă la tata”, de Andrei Cohn, a fost premiat cu Silver în competiţia Graphis – una dintre cele mai prestigioase publicaţii internaţionale de grafică

Un articol de Petre Ivan|5 iulie 2016

Graphis Magazine a început să apară în 1944 și este considerat un „bastion internațional al excelenței în design și producție vizuală”. Tradiția Graphis este continuată prin premierea celor mai bune lucrări de grafică, din 1944 până în prezent, în format digital și în print.

Afișul „Acasă la tata” îi înfățișează pe actorii Alexandru Papadopol, Ioana Flora și Andi Vasluianu portretizați în maniera picturii naive a lui Henri Rousseau le Douanier. Ilustrația a fost realizată de Vali Petridean, după un concept creativ dezvoltat de Andrei Cohn.

Spiritul filmului este spiritul satului autohton, plin de umor amar și autoironie. Am dorit să exprim asta și în execuția posterului (Andrei Cohn, regizoru si Managing Partner&Creative Director Cohn&Jansen JWT)

Acesta este cel de-al treilea premiu important câștigat de execuția Cohn&Jansen JWT, după cele două premii obținute la FIBRA: Gold FIBRA la categoriile Best Art Direction și Best Illustration.

Foto: Afișul filmului Acasa la tata – facebook

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.