„Aleea Comediei” s-a deschis în Centrul Vechi
https://www.ziarulmetropolis.ro/aleea-comediei-s-a-deschis-in-centrul-vechi/

Marţi, 17 decembrie 2019, la ora 12.00, la sediul Teatrului de Comedie a avut loc ceremonia oficială de dezvelire a celor şase monumente de for public, dedicate îndrăgiţilor actori Radu Beligan, Marin Moraru, Gheorghe Dinică, Amza Pellea, Iurie Darie şi Dem Rădulescu.

Un articol de Liliana Matei|20 decembrie 2019

Proiectul intitulat „Aleea Comediei” a fost organizat de Primăria Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic, în parteneriat cu Teatrul de Comedie.

Amfitrionul ceremoniei a fost directorul Teatrului de Comedie, George Mihăiță. Evenimentul a fost unul încărcat de emoție, cu atât mai mult cu cât au fost prezenți și au luat cuvântul rudele apropiate ale celor șase actori, alături de alte personalități ale vieții culturale românești.

„Primăria Capitalei și Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic ne oferă un mare cadou, o reverență în fața unor mari artiști care au marcat istoria Teatrului de Comedie. Centrul Vechi a primit astăzi un tezaur. Să ne bucurăm de el și să-l păstrăm în sufletele noastre!” a declarat George Mihăiță.

La rândul lor, și alte personalități au spus câteva cuvinte legate de inaugurarea unei Alei a Comediei. „Radu Beligan a iubit mult acest teatru. Dacă ar fi fost să retrăiască o perioadă din viața lui, cu siguranță ar fi ales perioada pe care a petrecut-o la Teatrul de Comedie. Îmi spunea adesea că cea mai fericită etapă din întreaga lui carieră artistică a fost aici”, a declarat Lamia Beligan.

Iar Oana Pellea a spus: „Amza a considerat Teatrul de Comedie un fel de ACASĂ. A fost teatrul lui de suflet și a păstrat față de domnul Radu Beligan și de teatru un respect și o iubire mărturisită. Fie ca cerul Teatrului de Comedie să fie plin de stelele unor străluciți actori, iar pe Aleea Comediei să răsune hototele de râs ale spectatorilor ce se vor delecta cu spectacolele Teatrului.”

02
/02
/15

Joi, 5 februarie, ora 19.00, odată cu premiera spectacolului Parapanghelos (un cabaret după “Cânticelele comice” ale lui Vasile Alecsandri) va avea loc și inaugurarea unui nou design al Sălii Lecoq, transformată acum în CAFÉ-TEATRU MASCA. 

02
/02
/15

Filmul românesc de scurtmetraj este prezent și anul acesta la Festivalul de Film de la Clermont-Ferrand (30 ianuarie – 7 februarie 2015) prin intermediul Asociației ESTE’N’EST, care organizează pentru a șaptea oară consecutiv standul românesc din cadrul marketului festivalului, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

02
/02
/15

Am trăit s-o vedem şi pe asta, ar spune melomanii urbei lui Marius Manole. Ieşenii care îşi plătesc la timp facturile la întreţinere pot câştiga premii oferite de către administratorul de imobile al Primăriei, respectiv Termo-Service, printre premii figurând şi două bilete la concertul lui Andre Rieu, din luna iunie, de la Bucureşti.

02
/02
/15

În filmul "Chuck Norris vs. Communism", de Ilinca Călugăreanu, peliculă selectată în secţiunea competiţională World Cinema Documentary, la cea de-a 31-a ediţie a Festivalului Sundance, o generaţie întreagă se îndrăgosteşte de film, în epoca Războului Rece, scrie prestigioasa publicaţie IndieWire.

01
/02
/15

Luni, 2 februarie, de la ora 20.30, la TVR 2, „Vocea Patriotului Naționale – Restituiri I.L. Caragiale” (premiera tv: 1992)  aduce din Arhiva de Aur a Televiziunii Române momente teatrale unice realizate după schițele: „Jertfe patriotice”, „Situațiunea”, „Tempora”, „Cum devine cineva revoluționar și om politic”, „Atmosferă încărcată” și „Diplomație”.

31
/01
/15

O zi întunecată de ianuarie, pe o stradă cu nume de compozitor francez. Un apartament într-un bloc de două etaje, o sufragerie cu sobă de teracotă verde; când scaunele și masa de plastic sunt date la o parte, se transformă într-un ministudio, în care Miriam Răducanu dansează din 1956.

30
/01
/15

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „O lacrimă de fată” (1980), regizat de Iosif Demian, este unul dintre cele mai originale filme româneşti realizate în timpul comunismului, polemizând prin stilul său modern şi energic cu falsitatea care caracteriza cinematografia oficială a vremii.