„Fotocronici“: cele mai frumoase reportaje în imagini
https://www.ziarulmetropolis.ro/fotocronici-cele-mai-frumoase-reportaje-in-imagini/

Ziarul Metropolis vă invită să vedeţi cele mai bune imagini surprinse de fotoreporterii publicaţiei, într-o nouă secţiune, „Fotocronici“.

Un articol de Ziarul Metropolis|5 August 2013

Ziarul Metropolis vă invită să vedeţi cele mai bune imagini surprinse de fotoreporterii publicaţiei, într-o nouă secţiune, „Fotocronici“.

În „Fotocronici“ veţi găsi galerii cu personalităţi culturale: actorii Radu Beligan, Andi Vasluianu, George Mihăiţă, Virginia Mirea, dirijorul Tiberiu Soare. Puteţi vedea cum arată o zi din viaţa unei balerine şi puteţi afla cum se face un spectacol de teatru radiofonic.

Click pe imagine pentru a vedea galeria cu George Mihăiţă şi Virginia Mirea

teatru radiofonic (5)

Ora 9 dimineața, într-o zi de iulie, în Studioul T1 „Mihai Zirra“: George Mihăiţă şi Virginia Mirea au venit să înregistreze „Ce ştia satul“, comedie într-un act de Al. Valjan, prima piesă transmisă la radioul românesc, acum 84 de ani.

Click pe imagine pentru a vedea galeria cu Radu Beligan

Radu Beligan

Radu Beligan: „Un ţigănuş de vreo zece ani se apropie de mine în târg la Bolintin: «Nu eşti dumneata artistul ăla care a jucat în filmele alea?».

Click pe imagine pentru a vedea galeria „O zi din viaţa unei balerine“

Andra Ionete

O prim-balerină – când pășește pe scenă – trebuie să fie o senzație. Trebuie s-o vezi după primii pași, să-ți oprească respirația, nu să stai s-o cauți prin ansamblu.“ – Andra Ionete, balerină

Click pe imagine pentru a vedea galeria cu Andi Vasluianu

Andi Vasluianu

Andi Vasluianu: „Actorii generoşi sunt atenţi la parteneri, personajul lor apare prin această preocupare. Cred că asta am auzit-o odată la Rebengiuc, a zis-o într-un interviu: „Fă-o pe ea să se simtă Lady Macbeth şi tu vei fi Macbeth.“

Click pe imagine pentru a vedea galeria cu Tiberiu Soare

Tiberiu Soare

Tiberiu Soare: „Stau cu partitura și studiez. Încercând să schițez un contur sonor al întregii lucrări, fiind foarte atent la fiecare detaliu, se creează niște asociații de idei – un amalgam între amintiri personale, clișee de ordin cultural, mirosuri… e sinestezic. Ca la Baudelaire“.

Fotografii: Petrică Tănase

12
/12
/18

TOP Documentarele își fac cu greu loc în cinematografe. Așa că pentru a viziona cele mai noi filme de nonficțiune nu ne rămân decât festivalurile și diferitele platforme. Am ales 10 documentare care m-au impresionat cel mai mult dintre cele văzute în 2018. Sunt filme extrem de stimulante și de îndrăznețe.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

21
/11
/18

OPINIE Cum se explică succesul lui „Moromeții 2”, care pare de neoprit în drumul de a deveni cel mai vizionat film românesc cel puțin de după 2000? Am încercat să ofer cinci motive ale acestei primiri neașteptate pe care publicul român i-o oferă noului film al veteranului regizor Stere Gulea.

30
/09
/18

Festivalul de film documentar fARAD propune la cea de-a 5-a ediție, care se desfășoară anul acesta în perioada 3-7 octombrie la Cinema Arta, o selecție de 12 filme inspirat selecționate, proiectate în prezența realizatorilor și conectate, mai mult decât oricând, la realitate. Tema acestei ediții este Trup/Suflet.

06
/08
/18

PREVIEW Am intrat în a doua jumătate a anului, iar cinematografia română se pregătește pentru filmele toamnei. Aproape 20 de titluri ar urma să ajungă pe marile ecrane, printre care unele semnate de Paul Negoescu, Radu Jude, Tudor Giurgiu, Radu Muntean sau Stere Gulea. „Touch Me Not” rămâne pentru 2019.

09
/05
/18

ANALIZĂ În afară de prezența în competiția de la Cannes în 2017, ce au în comun filme precum „The Square”, „Loveless”, „The Killing of a Sacred Deer”, „You Were Never Really Here” și „Happy End”? Reprezintă un cinema cinic, sentențios și intimidant cu spectatorul.

12
/04
/18

OPINIE Competiția ediției din 2018 a Festivalului de la Cannes combină câteva nume consacrate și obișnuiți mai noi sau mai vechi ai Croazetei cu cineaști care concurează pentru prima dată pentru Palme d'Or sau chiar aflați la debut. Niciun lungmetraj românesc în selecția din acest an.

02
/04
/18

ANCHETĂ Continuăm demersul de a vi-i prezenta pe unii dintre cei mai promiţători tineri regizori români de film ai momentului. Nu au debutat încă în lungmetraj, dar sunt şanse mari – scurtmetrajele lor stau deja mărturie – să tot auzim de următorii cinci cineaști în anii care vor veni: Radu Matei Bărbulescu, Cecilia Felméri, Cristina Haneș, Luiza Pârvu și Andrei Răuțu.

28
/03
/18

OPINIE Dominată de filmul „Un pas în urma serafimilor” și afectată în desfășurarea sa de rigorile transmisiei în direct la televiziune, cea de-a 12-a ediție a Galei Premiilor Gopo a reflectat ceva din situația de moment a cinematografiei române.

05
/03
/18

OPINIE Sincer, nu înțeleg snobismul multor cinefili sau prieteni cunoscători de cinema, exprimat în special pe Facebook, față de Oscaruri. Premiile Oscar sunt ceea ce sunt, și asta de mulți ani, dacă nu dintotdeauna.

30
/12
/17

SPECIAL Cinema-ul de autor nu a murit, aşa cum îl deplâng cinefilii nostalgici. Se fac în fiecare an multe filme foarte bune – o arată şi topul celor mai reuşite titluri de ficţiune văzute în 2017. Poate că se găsesc mai greu, dar ele există şi aşteaptă să fie descoperite.

11
/12
/17

SPECIAL Anul 2017 nu a fost nici rău, dar nici extraordinar de bun pentru cinematografia română - nici un foarte mare film. 20 de filme de ficţiune lansate în săli, trei documentare bune, câteva prezenţe în festivaluri (însă fără Cannes), surprinzător de multe debuturi şi câţiva actori foarte tineri şi promiţători.

01
/06
/17

PREVIEW Începe a 16-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) de la Cluj-Napoca (2-11 iunie). Pentru că la un eveniment cinematografic atât de mare este esenţial să ştii ce filme vrei să vezi sau merită văzute, Ziarul Metropolis vă propune un ghid.

15
/10
/16

Povestea uluitoare a unui film, „Şi va fi...” (1992), realizat în România de un regizor basarabean, Valeriu Jereghi, cu bani de la Moscova şi în timp ce URSS se prăbuşea. Film relansat duminică, la sala de cinema a Muzeului Ţăranului, într-o proiecţie cu intrare liberă în cadrul „Les Films de Cannes a Bucarest”.

Page 1 of 41234