Alexander Nanau, elogiat de The Hollywood Reporter
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexander-nanau-elogiat-de-the-hollywood-reporter/

„Toto şi surorile lui”, un film regizat de Alexander Nanau şi proiectat la Festivalul de la San Sebastian, oferă o perspectivă „chinuitoare, dar necesară” asupra „vieţilor precare din rândul celor mai întunecate trepte de pe scara socială a Uniunii Europene”, scrie The Hollywood Reporter.

Un articol de Petre Ivan|30 septembrie 2014

Renunţarea la sentimentul datoriei reprezintă o temă predilectă în filmul „Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau, se spune într-o cronică realizată de prestigioasa publicaţie The Hollywood Reporter, notează Mediafax.

Potrivit aceleiaşi publicaţii, pelicula lui Alexander Nanau „oferă o perspectivă chinuitoare, dar necesară asupra vieţilor precare din rândul celor mai de jos şi mai întunecate trepte de pe scara socială din Uniunea Europeană”.

Filmul „Toto şi surorile lui” a fost selectat în secţiunea New Directors a evenimentului cinematografic de la San Sebastian, care s-a desfăşurat între 19 şi 27 septembrie.

În filmul „Toto şi surorile lui”, Alexander Nanau prezintă o extraordinară poveste de dragoste a unei familii. Totonel, în vârstă de 10 ani, şi surorile lui trăiesc într-o zonă foarte săracă şi aşteaptă ca mama lor să se întoarcă acasă din închisoare.

Astfel, urmărind vreme de mai multe luni vieţile dificile pe care le au trei fraţi dintr-un cartier din Bucureşti, un loc bântuit de infracţionalitate, „filmul, realizat în colaborare cu Policy Center for Roma and Minorities, beneficiază de un grad remarcabil de încredere între cineast şi actorii lui, persoane marginalizate din punct de vedere economic”, mai spune The Hollywood Reporter.

„Bine primit în secţiunea New Directors de la San Sebastian, realizat în stilul intitulat fly-on-wall, «Toto şi surorile lui» este un film surprinzător, care va avea «o

"Toto şi surorile lui",  de Alexander Nanau

„Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau

viaţă» îndelungată în circuitul festivalier”, precizează The Hollywood Reporter.

De asemenea, „Toto şi surorile lui” prezintă „un mediu sumbru, afectat de droguri, boli, gunoi şi mizerie în general, care nu va fi pe placul tuturor spectatorilor, care conţine şi umor, dar şi momente autentice, o exaltare obţinută cu eforturi mari, aceste calităţi reprezentând motive pentru care distribuitorii din ţări precum Franţa, Germania ar trebui măcar să se intereseze de acest film”.

Nanau este din nou interesat de situaţia „outsiderilor” din Bucureşti, acest lucru fiind ilustrat prin intermediul celor trei copii ai Siminicăi, o femeie de etnie romă, care la începutul filmului săvârşise deja peste patru ani din sentinţa de şapte ani primită pentru trafic de droguri.

„În această perioadă, copiii Siminicăi, Ana, de 17 ani, Andreea, de 14 ani, şi Gabriel (Totonel), în vârstă de 10 ani, sunt, în teorie, îngrijiţi de doi unchi, dar cum aceştia sunt drogaţi apatici este de înţeles că trioul s-a obişnuit să aibă singur grijă de el”, se mai arată în articolul citat.

Nanau şi camera lui sunt în mijlocul evenimentelor din apartamentul aglomerat unde locuiesc copiii, un mediu riscant, unde pericolul cel mai mare îl reprezintă acele folosite de consumatorii de droguri şi un aragaz construit dintr-o bucată de beton şi câteva role de sârmă.

Alexander Nanau, scurta biografie

Alexander Nanau s-a născut în România şi a trăit în Germania o lungă perioadă de timp. Este absolvent al Academiei de Film şi Televiziune din Berlin. A lucrat, în principal ca regizor secund, la mai multe producţii de televiziune şi filme, printre care „Taking Sides”, în regia lui Istvan Szabo (2001).

Din 2002 până în 2006, el a lucrat cu Petert Zadek la mai multe producţii teatrale puse în scenă în Europa. Producţia sa „Peer Gynt”, în regia lui Peter Zadek, a fost proiectată la festivaluri de film din Germania şi Franţa.

În 2010, documentarul „Lumea văzută de Ion B.”, produs de HBO România şi regizat de Alexander Nanau, a fost premiat la categoria „Arts Programming”, la cea de-a 38-a ediţie a premiilor Emmy. De asemenea, „Lumea văzută de Ion B.” a câştigat premiul Gopo pentru cel mai bun film documentar în 2010.

Foto: Alexander Nanau, Toto şi surorile lui – HBO, cinemagia

10
/09
/15

Joi, 10 septembrie, de la ora 20.00, la sediul Institutului Cultural Român (Aleea Alexandru 38), va avea loc proiecția filmului Aferim!, în regia lui Radu Jude. La eveniment va fi prezentă producătoarea Ada Solomon. Proiecția are loc în cadrul celei de-a doua ediții a BUCHAREST PHOTO WEEK festival.

09
/09
/15

Publicul prezent la cea de-a 10-a ediție a Festivalului Internațional de Film de Animație Anim’est e invitat să își ascută, încă o dată, atenția și creioanele: 39 de scurtmetraje de animație delicioase vor fi proiectate, anul acesta, în cadrul secțiunii speciale Animash. Prezentate și premiate la festivaluri de film importante din lume, animațiile scurte ce compun această secțiune a festivalului intră în competiție pentru tradiționalul vot al spectatorilor bucureșteni.

09
/09
/15

Animația lui Genndy Tartakovsky, Hotel Transilvania 2 va rula în deschiderea celei de-a treia ediție a DRACULA FILM FESTIVAL. Evenimentul va avea loc în perioada 7 – 11 octombrie la Teatrul Sică Alexandrescu, Cinema One, Cinemateca Patria și Centrul Cultural Reduta din Brașov.

08
/09
/15

CRONICĂ DE FILM Doi prieteni săraci furând sicriul lui Chaplin pentru bani ar fi putut fi subiectul unui film de ţinut minte. Cu „Preţul gloriei”, regizorul francez Xavier Beauvois ratează însă atât în a oferi o comedie sănătoasă, cât şi în a-l omagia pe marele comic.

04
/09
/15

Unul dintre cele mai așteptate filme din selecția Festivalului de la Cannes, ,,Dheepan”, în regia lui Jacques Audiard, distins cu Palme d’Or și elogiat de presa internațională, va fi proiectat în premieră în România, la cea de-a șasea ediție a Les Films de Cannes à Bucarest, care va avea loc între 23 și 29 octombrie la Cinema Studio, Cinema Elvire Popesco și CinemaPRO.

03
/09
/15

CRONICĂ DE FILM „Secretul nasturelui de sidef”, cel mai nou documentar, extrem de ambiţios, al regizorului chilian Patricio Guzmán este un film-eseu în care traume ale trecutului sunt puse într-un dialog neaşteptat ce chestionează însăşi sănătatea civilizaţiei moderne.