Barabancea și Borduz au prezentat la Galeria Calina o Timișoara în imagini
https://www.ziarulmetropolis.ro/barabancea-si-borduz-au-prezentat-la-galeria-calina-o-timisoara-in-imagini/

Expoziţia va fi deschisă între 25 februarie 2013 şi 25 martie 2013, de luni până vineri între 10 şi 18, sâmbăta între 11 şi 15.

Un articol de Andrada Văsii|6 martie 2013

Expoziţia va fi deschisă între 25 februarie 2013 şi 25 martie 2013, de luni până vineri între 10 şi 18, sâmbăta între 11 şi 15.

Oraşele mari generează contradicţii de tot soiul şi le interiorizează cu o putere uimitoare. Spaţiul privat iese în stradă, luxul este alăturat gunoiului, intimitatea e expusă oriunde şi coabitarea devine ignorare reciprocă. Contrastele dispar, se topesc în inerţia oraşului şi indiferenţa trecătorilor. Paradoxurile nu mai par absurde. Cu toţii vedem doar ceea ce ştim.

Mihai Barabancea şi Tudor Borduz fotografiază ceea ce ne înconjoară şi nu mai vedem. Nu distingem câinii camuflaţi pe trotuar, cerşetorii din spatele gării sau gunoaiele transformate în munţi. Aduse împreună, recunoaştem o familiaritate pe care nu o putem defini. E ceva ce am putea numi fundalul propriei existenţe.

Epurate de metafore şi directe prin realismul lor brutal, imaginile lui Mihai Barabancea întrerup violent trăirea estetică a fotografiei ca artă. Sunt aduse la suprafaţă răni, tatuaje, zgârieturi şi boli. Şi tot ce face artistul mai departe este să ne oblige să le privim.

Tudor Borduz înregistrează alăturări bizare de fiinţe sau obiecte, semne ciudate ale unei mentalităţi colective prin care se construieşte spaţiul comun ca o scenă imprevizibilă, deschisă tuturor posibilităţilor. Oraşul de astăzi absoarbe fluxul de imagini şi nu dă nimic în schimb.

Tudor Borduz (n. 1987, Timișoara) este absolvent al Universității Naționale de Arte București, secția Foto-Video. A participat în mai multe expoziții de grup și a avut până în prezent două expoziții personale: Ne placă ce faci, Club Modern, București (2012), Urme, Atelier 35, București (2011, solo), Nu te uita (2009, solo) și The Catch (2011), ambele la galeria Kollector, București.

Mihai Barabancea (n. 1983, București) a avut primele contacte cu domeniul artistic prin intermediul graffiti-ului, făcând parte din primele mișcări de street art din România la sfârșitul anilor ’90. Așa a intrat în contact cu spațiile și personajele mediului urban, care i-au inspirat tranziția către fotografie. A început să studieze la Universitatea Națională de Arte București, secția Foto-Video, unde și-a extins proiectele pe film. Lucrările sale au fost prezente în mai multe expoziții și festivaluri de film din București, printre care: Turul României în 7 zile, Club Electroputere, București (2012), Experiment Hibernal, Platforma MNAC, București (2011), Bucharest International Experimental Film Festival (2011), Ne placă ce faci, Galeria Nouă, București (2007).

Galeria Calina este un spaţiu independent, dedicat artei contemporane. Galeria Calina susţine Timişoara Capitală Culturală Europeană 2021.

 

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.

18
/01
/24

Prima expoziția a anului 2024 din programul curatorial al galeriei Arsmonitor este totodată și un prim solo-show dedicat artistului vizual Răzvan Neagoe, unul din artiștii reprezentați de galerie.

15
/01
/24

Peste 50.000 de perechi de ochi au avut plăcerea să privească expoziția Efectul Picasso în cele 4 luni de când s-a deschis. Vizitatori de toate vârstele au fost impresionați de cele 46 de lucrări de Pablo Picasso din colecția familiei sale, precum și de cele 65 de lucrări semnate de 37 de artiști români contemporani influențați de opera gigantului spaniol.

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.