”Călatoria fantastică a Maronei” face înconjurul celor mai importante festivaluri de film de animație din lume
https://www.ziarulmetropolis.ro/calatoria-fantastica-a-maronei-face-inconjurul-celor-mai-importante-festivaluri-de-film-de-animatie-din-lume/

După ce a fost inclus în competiţia oficială din cadrul celui mai prestigios festival de film de animaţie din lume, Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Annecy, şi a încântat criticii de peste hotare, ”Călătoria fantastică a Maronei” cucereşte noi teritorii.

Un articol de Petre Ivan|24 septembrie 2019

Filmul, o co-producție România-Franța-Belgia, a pătruns în inimile celor care l-au văzut, impresionați nu numai de stilurile de animație îmbinate într-o manieră inedită, ci și de povestea captivantă a protagonistei.

O cățelușă, ce traversează familii, întâmplări și trăiește fericirea “invers ca la oamenii, ce vor mereu altceva decât ce au”. “Ei numesc asta a visa. Eu numesc asta a nu ști să fii fericit”, spune Marona și ne învață și pe noi acest lucru pe tot parcursul filmului: să trăim bucuria ca pe o magie ce transformă fiecare pas făcut în viață într-un câștig pentru inimă.

 „Cel de-al treilea lungmetraj de animație al regizoarei, premiată cu peste 35 de trofee internaționale, inclusiv Cristalul la Festivalul de Film de Animație de la Annecy, reușește, prin talent și versatilitate, să creeze o viziune ce acaparează, ce stârnește emoție și ajunge să străbată lumea, ca o confirmare a valorii și importanței filmului în peisajul producțiilor de gen.

După ce a câștigat mențiunea specială a juriului la „Le Festival européen du film fantastique de Strasbourg”, după ce  a ajuns în Zurich, la  Fantoche – International Animation Film Festival , filmul urmează să fie în competiție la Ottawa International Animation Festival (OIAF), cel mai mare festival de film de animație din America de Nord.

Poposește apoi la  Haifa IFF, CineEast Luxembourg, Animation is Film Los Angeles, Milano IFF. Ajunge apoi în Vancuver, la Spark Animation Film Festival. Nu lipsește nici de la Animatou Geneva, BIAF, Moscow Big Cartoon Festival.

„Călătoria fantastică a Maronei” va fi distribuit în America, Franța, Spania, China, Turcia, Polonia, însa prima oprire o face în România.

Pe 4 octombrie, povestea impresionantă a Maronei va poposi pentru prima dată în România și va deschide cea de-a 14-a ediție a Festivalului Internațional de Animație Animest (4-13 octombrie, București).

Aventura cățelușei cu ochi mari și sinceri va rula pe marele ecran, în versiunea originală, în limba franceză, la Cinema City, în Afi Cotroceni.

De la ora 19:30, în prezența regizoarei Anca Damian, a co-producătorul francez Ron Dyens și a echipei filmului iar publicul de toate vârstele este invitat să cunoască fantastica călătorie pe care Marona o face, un labirint al întâmplărilor, al eșecurilor, al viselor, al trăirilor profunde. Tot din 4 octombrie filmul va intra în cinematografele din toată țara.

”Călătoria fantastică a Maronei” nu este doar un basm modern despre dragoste necondiționată și sacrificiu. Reprezintă de fapt, o lume ce-și dezvăluie misterul, farmecul, capcanele prin pasii pe care îi  face Marona cu fiece familie ce o traversează. Scenariul poveștii este semnat de Anghel Damian, după o idee a Ancăi Damian.

Vocile din varianta dublată a filmului au fost împrumutate de actorii: Olimpia Melinte, Marius Manole, Alexandru Potocean, Medeea Marinescu, Maya Burneci, Mariuca Enache, Petru Lupu, Virginia Rogin, Madalina Craiu, Anghel Damian, Alexandru Bogdan, Irina Antonie si Ilona Brezoianu.

Filmul este produs de Aparte Film, Sacrebleu Production și Minds Meet.

Foto: Călatoria fantastică a Maronei – facebook

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.