Călin Netzer: „Îmi doresc ca publicul din România să se întoarcă din nou în sălile de cinematograf“
https://www.ziarulmetropolis.ro/calin-netzer-vorbeste-despre-pozi%e1%b9%adia-copilului/

Dupã succesul filmului ‘’Poziṭia Copilului’’, Călin Netzer a vorbit despre producṭia în sine, dar şi despre procesul creator

Un articol de Andrada Văsii|4 martie 2013

Dupã succesul răsunător pe care filmul ‘’Poziṭia Copilului’’ l-a avut la Festivalul de la Berlin, Călin Netzer a vorbit despre producṭia în sine, dar şi despre procesul creator.

Anticipând momentul 8 martie, în care filmul va intra în cinematografele româneşti, regizorul a declarat, pentru Agerpres, că este convins de primirea frumoasă de care va beneficia filmul.

Pentru Călin Netzer, filmul prezintă povestea universalã a relaṭiei dintre mamă şi fiu. În plus, regizorul este convins că mulṭi spectatori se vor regăsi, pe o parte sau alta, în povestea filmului. Vizionarea filmului se va traduce prin avantaje atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung-psihologice, dupã cum a declarat în timpul interviului.

‘’Luminiṭa Gheorghiu a fost în mintea mea de la bun început’’  

În decursul interviului realizat de cãtre Agerpres, Calin Netzer s-a arãtat convins de faptul că un premiu precum cel de la Festivalul de la Berlin va asigura un număr mai mare de spectatori în sală. În plus, regizorul şi-a manifestat speranṭele legate de cinematografia românească : publicul să se întoarcă în sălile de cinematograf. În accepṭiunea lui Netzer, filmul depăşeşte curentul minimalist şi se adreseazã spectatorului din România.

Referitor la distribuṭia filmului, Cãlin Netzer a recunoscut cã actriṭa Luminiṭa Gheorghiu a fost atât alegerea sa, cât şi a lui Rãzvan Rãdulescu, din momentul în care a început sã scrie scenariul. Chiar dacã personajul era construit, în urma unui casting, Luminiṭa Gheorghe a confirmat aşteptările tuturor. Talentul amândurora s-a tradus prin dispute şi prin momente frumoase.

Regizorul nu a diminuat aportul actorilor la succesul filmului, declarând în interviul luat de către Agerpres, că în mare măsură reuşita li se datoreazã. Deşi improvizaṭiile au fost puṭine, iar filmarea a decurs după un program bine stabilit, munca pentru realizarea filmului a început încă din 2009.

Lobby pentru finanṭare mai bunã

Călin Netzer a mai declarat că se regăseşte în sintagma ‘’noul val al cinematografiei româneşti’’, o categorie care speră să continue şi în viitor. In ceea ce priveşte finanṭarea artei cinematografice din România, Netzer a afirmat cã îi va susṭine pe Corneliu Porumboiu, Cristian Mungiu şi Cristi Puiu în încercarea acestora de a găsi soluṭii pentru finanṭarea cinematografiei din România.

Filmul este ‘’un fel de catharsis, un fel de uşurare psihologică’’

Întrebat care este semnificaṭia filmului ‘’Poziṭia Copilului’’ pentru el, Călin Netzer a afirmat cã filmul este un fel de catharsis, o uşurare psihologică. Producṭia vine, pentru regizor, ca o revărsare a unui cumul de lucruri specifice ultimilor ani.

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.