‘Cause everybody hurts, sometimes… Poveștile lui Radu
https://www.ziarulmetropolis.ro/cause-everybody-hurts-sometimes-povestile-lui-radu/

Pe Vic Chesnutt* l-am văzut prima oară atunci când cei de la “Cowboy Junkies” l-au invitat să cânte cu ei pe “Trinity Revisited”. Cu pălăriuţa aia ciudată, figura lui îmi amintea de Tolouse Lautrec şi de Michel Petrucciani. Poate şi de Peter Sellers, atunci când îl parodia pe Lautrec, în Pantera Roz.

Un articol de Radu Enescu|15 octombrie 2018

Mâna dreaptă, contorsionată pe chitară, avea anchiloza mâinii lui Django, dar nu și virtuozitatea gitanului. Părea că doar mângâie din când în când chitara, ca pe ceva pe care nu-l mai poate folosi, dar de care nici nu poate să se despartă… ca și când ar sta lângă catafalc, cu mâna grea, rece, a iubitei moarte în mana lui schimonosită.

Iar ochii mari, rugători, un pic umezi, aminteau de un Crist al lui El Greco, cu crucea în spate și ochii spre cer. Rămăsese aproape complet paralizat la 18 ani, în urma unui accident de mașină. Ajunsese acum, la 45 de ani, să-si poarte cu greu durerile, operațiile și datoriile (pentru că orice ameliorare a durerii e pe bani).

Nimeni, niciodată, nu a mai purtat o cerere de eutanasiere la vedere, pe față, pe tot trupul, așa cum o purta Vic. La câteva luni de la cântarea din biserica Holy Trinity a luat o supradoză de medicamente care ajuta la relaxarea muțchilor. A murit relaxat.

‘Cause everybody hurts, sometimes…

* Cântărețul și compozitorul Vic Chesnutt (imobilizat într-un scaun cu rotile încă din adolescență), a murit în decembrie 2009, la Atena, la vârsta de 45 de ani, după ce medicii nu au reușit să îl trezească din coma în care intrase în urma unei tentative de sinucidere.

Foto: Vic Chesnutt – facebook

 

02
/07
/20

OAMENII MUZICII Pe 17 iunie 1882 se năștea în Rusia cel care avea să devină marele compozitor modernist și neoclasic al secolului XX, Igor Stravinski (1882-1971). În 89 de ani de viață a fost martorul a două Războaie Mondiale dar și al unor revoluții sociale, culturale și muzicale fără precedent, el însuși devenind unul dintre uriașii muzicii secolului trecut.

28
/06
/20

Vești bune pentru industria muzicală și nu numai: cea de-a cincea ediție a Mastering The Music Business, primul și cel mai mare eveniment organizat în România pe teme de industrie muzicală, va avea loc în perioada 29 - 31 iulie într-un nou format.

24
/06
/20

Săptămânal, miercurea, începând din 1 iulie, seria de concerte open air cu artiști locali din zona alternative – Backyard Acoustic Season – se reinstalează pe terasa de la Expirat, la inițiativa Overground Music, într-un format reconsiderat și adaptat situației și locului, renunțând la tiparele unui concert clasic, pentru un public restrâns de aproximativ 100 de persoane per reprezentație.

24
/06
/20

După trei luni în care Qreator – Home Together Edition a fost platforma de exprimare online pentru cei mai importanți artiști din România, seria de evenimente ajunge la final. Ultima reprezentație va fi una memorabilă, un recital cu Angela Gheorghiu. Joi, 25 iunie, de la ora 18:30, marea soprană va susține un recital live transmis online pe pagina de Facebook a Qreator.

23
/06
/20

Proiectul Poveştile instrumentelor a fost conceput într-un fel şi se naşte în alt fel, în Noaptea de Sânziene a anului 2020, în vremuri în care a vrea să faci artă, oriunde în lume, a devenit neînchipuit de dificil, în vremuri în care artiştii cu şi modul lor de expresie sunt reduşi, aproape, la tăcere, în vremuri în care artiştii par, celor mulţi, neesenţiali.

22
/06
/20

Pe 21 iunie 1982, Parisul cânta și dansa pentru prima oară marcând Sărbătoarea Muzicii în ziua solstițiului de vară. Inițiativă a ministrului culturii francez de la acea dată – Jack Lang – și a compozitorului și muzicologului Maurice Fleuret, Fête de la Musique a devenit treptat o sărbătoare internațională a muzicii, marcată în peste 120 de țări din lume în fiecare an, pe 21 iunie, prin evenimente dedicate muzicii, derulate cel mai adesea în aer liber.