Ce filme concurează anul acesta pentru Palme d’Or. Cannes 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-filme-concureaza-anul-acesta-pentru-palme-dor-cannes-2017/

Optsprezece filme au fost selectate în această etapă în competiţia Festivalului de la Cannes (17 – 28 mai), între care ”Happy End”, al austriacului Michael Haneke, „The Beguiled”, al regizoarei americane Sofia Coppola, ”Rodin”, al francezului Jacques Doillon şi „L’Amant double” de asemenea al francezului François Ozon.

Un articol de Petre Ivan|14 aprilie 2017

În competiția pentru Palme d’Or mai intră americanul Todd Haynes cu ”Wonderstruck”, francezii Michel Hazanavicius cu ”’Le Redoutable”’ și Robin Campillo cu ”120 battements par minute”, coreeanul Bong Joon-Ho cu ‘Okja’, germano-turcul Fatih Akin cu ”In the Fade”, și rusul Andrey Zvyagintsev cu ”Nelyubov” (‘Loveless’).

Actorii americani Joaquin Phoenix, Colin Farrell, Julianne Moore, Kirsten Dunst, Elle Fanning, vedeta australiană Nicole Kidman, englezul Robert Pattinson sau francezii Vincent Lindon, Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant, Louis Garrel și Adele Haenel vor păși pe covorul roșu.

„Suntem într-o secvență politică’ în Franța, cu alegerile prezidențiale care vor avea loc chiar înainte de Cannes. Acest festival, sperăm să fie un respiro care ne va permite să vorbim doar despre cinematografie, însă ‘Cannes nu poate ignora politica. – Pierre Lescure, președintele festivalului

 

Un total de 49 de filme din 29 de țări și nouă filme de debut vor fi proiectate pe întreaga perioadă a festivalului, potrivit directorului evenimentului, Thierry Fremaux, citat de DPA.

Festivalul a inclus, de asemenea, 12 filme regizate de femei, după ani de critici față de lipsa de realizatori de sex feminin incluși în programul său oficial.

A 70-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes se va desfăşura în perioada 17 – 28 mai. Juriul competiţiei oficiale de pe Croazetă va fi prezidat în acest an de regizorul spaniol Pedro Almodovar.

Foto: Cannes 2017 – festival-cannes.fr

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.