Cel mai nou film al lui Aki Kaurismäki, în cinematografele din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-nou-film-al-lui-aki-kaurismaki-in-cinematografele-din-romania/

The Other Side of Hope (2016), în regia lui Aki Kaurismäki, a fost selectat în Competiţia oficială a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin 2017 ( 9 – 19 februarie). Filmul, distribuit de Independenţa Film, va avea premiera în România în luna mai a acestui an.

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2017

The Other Side of Hope (în original: Toivon tuolla puolen) este o comedie-dramă finlandeză în care se împletesc poveștile a două personaje actuale.

Khaled este un tânăr emigrant sirian din Aleppo care caută refugiu pe străzile din Helsinki.

Wikström este un fost agent de vânzări care renunță la job și devine jucător de poker și cârciumar în același oraș. Fix la jumătatea filmului, destinele celor doi se intersectează.

The Other Side of Hope – INFO

Premiera internațională: 14 februarie, Berlinale Palast, Berlin 2017

Buget: 1.600.000 EUR

Durata: 98 min.

Le Havre

Cel mai recent film regizat (și produs) de Aki Kaurismäki a fost Le Havre (2011), peliculă distribuită și în România de Independența Film.

Lungmetrajul a obținut premiul FIPRESCI pentru un film din competiție la Cannes 2011 și Premiul Juriului Ecumenic – Mențiune specială pentru regizorul finlandez.

A fost nominalizat la Premiile Filmului European, la patru categorii (cel mai bun actor, cel mai bun regizor, cel mai bun scenariu și cel mai bun film) și la Premiile César, la trei secțiuni (decoruri, regizor și cel mai bun film).

În 2013, Le Havre a fost nominalizat la categoria Cel mai bun film european la Premiile Gopo.

Spălător de vase și poștaș

Aki Kaurismäki s-a născut în Finlanda și are 60 de ani. În limba finlandeză, numele său înseamnă „dealul cerbului”. Până să ajungă un nume în industria filmului, el a fost poștaș, a spălat vase pentru un restaurant și a activat pe post de critic de film.

La un moment dat, a înființat (împreună cu fratele său, Mika) o casă de producție și distribuție numită Villealfa. Cei doi sunt responsabili pentru o mare parte din producțiile finlandeze încă din anii ‘80.

Lui Kaurismäki îi plac în special filmele scurte. „Un film nu trebuie să depășească niciodată 90 de minute”, spunea el, așa că cele mai multe din producțiile sale au circa 70 de minute.

A realizat o mulțime de parodii după genuri celebre (road movies, filme noir, musical-uri), parodii populate de personaje finlandeze sinistre, de cele mai multe ori băutori profesioniști, și cu soundtrack-uri eclectice, bazate pe rock’n’roll-ul anilor ‘50.

În 1990 a regizat primul său film în limba engleză, comedia I Hired a Contract Killer, selectat în Competiția pentru Leul de aur la Festivalul de film de la Veneția.

Foto: The Other Side  of Hope – facebook

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.