CinEd România 2018: Societatea Culturală NexT începe sesiunile de formare pentru profesori şi bibliotecari publici
https://www.ziarulmetropolis.ro/cined-romania-2018-societatea-culturala-next-incepe-sesiunile-de-formare-pentru-profesori-si-bibliotecari-publici/

CinEd, programul european de educaţie cinematografică pentru tineri, a ajuns la cel de-al treilea an de activitate şi va organiza în luna ianuarie o serie de formări destinate facilitatorilor educaţionali din ţară. Peste 3200 de elevi de gimnaziu şi liceu au beneficiat de programul educaţional în primii 2 ani de activitate

Un articol de Petre Ivan|16 ianuarie 2018

În primii 2 ani de activitate, peste 500 de profesori şi bibliotecari publici, din 12 oraşe, au participat la sesiunile de formări gratuite organizate de Societatea Culturală NexT (pentru nivelul gimnazial şi liceal).

Prima sesiune de formare din 2018 va avea loc în Bucureşti, sâmbătă 20 ianuarie, în intervalul 10:00 – 17.00, la Institutul Cervantes, Sala de proiecţie (Bd. Regina Elisabeta, nr.38). Sesiunea va fi coordonată de criticul de film Gabriela Filipi şi este dedicată profesorilor de gimnaziu care doresc să organizeze pentru elevi activităţi de educaţie cinematografică în cadrul programului CinEd. Participarea este gratuită.

Formarea din 20 ianuarie va cuprinde proiecţia integrală a unui film din catalogul CinEd, care va fi punctul de plecare pentru o serie de discuţii aplicate şi exerciţii practice, integrând materialele pedagogice puse la dispoziţie de platformă. Toţi cei prezenţi la formare vor primi o diplomă de participare. Facilitatorii educaţionali care se vor înscrie în program şi vor organiza 3 proiecţii pentru elevi în acest an şcolar vor primi o diplomă de participare la programul european. Profesorii se pot înscrie printr-un simplu e-mail la adresa [email protected] până pe 18 ianuarie 2018.

Filmul care va fi proiectat la sesiunea de formare din Bucureşti este Spiritul stupului / El espiritu de la colmena (1973, Spania) în regia lui Víctor Erice, unul dintre cei mai expresivi cineaşti spanioli, al cărui stil este comparat adesea cu cel al regizorilor Abbas Kiarostami, Hou Hsiao-hsien sau Terrence Malick. Acţiunea filmului are loc în Spania anului 1940, într-un sat din Castilia, unde proiecţia filmului Frankenstein devine un mare eveniment. Două surori – Ana (8 ani) şi Isabel (11 ani) – descoperă în urma acestei experienţe fascinante pragul dintre realitate şi ficţiune şi cum acesta poate fi interpretat diferit de fiecare din noi.

CinEd îşi propune ca un număr tot mai mare de copii şi tineri din Europa să aibă acces la filmele de artă din catalogul programului, prin proiecţii în săli de clasă şi de bibliotecă, dar şi în afara lor. Astfel aceştia vor deveni spectatori activi, cu viziuni critice şi un orizont cultural mai larg, nu doar cel propus de blockbuster-urile atât de la îndemână. În cei 2 ani de activitate în România Societatea Culturală Next a organizat în cadrul programului peste 70 de proiecţii în întreaga ţară, 3200 de elevi fiind beneficiarii direcţi ai acestora.

La platforma CinEd şi la resursele oferite de aceasta (filme, materiale pedagogice şi, din acest an, componenta de tutorat) au acces atât bibliotecarii publici, cât şi cadrele didactice, proiectul adresându-se tuturor celor care pot facilita educaţia audio-vizuală a elevilor.

Proiectul CinEd a fost lansat în 2015 în 7 ţări partenere – Franţa, Portugalia, Spania, Italia, Bulgaria, Republica Cehă şi România – şi s-a extins anul trecut şi în Finlanda. Următoarele formări organizate de Societatea Culturală NexT pentru profesorii si bibliotecarii publici ce desfăşoară activităţi cu elevii de gimnaziu şi liceu vor avea loc la Braşov pe 27 ianuarie şi Alexandria pe 3 februarie.

***

CinEd este un proiect iniţiat de Institutul Francez din Paris, în parteneriat cu Cinemateca Franceză şi implementat în România de Societatea Culturală NexT (pentru nivelul gimnazial şi liceal) şi de Asociaţia Culturală Macondo (pentru nivelul primar).

CinEd este un program co-finanţat de programul Europa Creativă/MEDIA al Uniunii Europene.  Cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei din România. Parteneri: Ambasada Franţei în România, Institutul Francez din România, Institutul Cervantes din Bucureşti, EduCaB

Foto: CinEd România – facebook

05
/01
/15

Anul 2015 aduce în peisajul cinematografic noi proiecte ale unor regizori premiaţi la Cannes, Berlin şi Veneţia, printre filmele româneşti care vor fi lansate în cinema numărându-se thrillere politice, un western balcanic, un documentar animat, dar şi comedii, drame şi pelicule poliţiste.

02
/01
/15

Nedistribuite în cinematografe, văzute puțin în festivaluri, ignorate nejustificat, filmele de nonficțiune merită o mai mare atenție. La început de an, Ziarul Metropolis vă propune 10 documentare străine din 2013 și 2014, demne de reținut.

01
/01
/15

S-au ivit pe cerul teatrului stele care au lucit orbitor o vreme, care au stârnit admiraţie unanimă. Criticii au făcut prognoze artistice pe termen lung, însă, apoi, luminile lor s-au stins. Cu actorul Gheorghe Dinică nu a fost aşa.

30
/12
/14

Ovidiu Iuliu Moldovan: ardeleanul greco-catolic cu privirea directă şi faţa neîmblânzită de zâmbet, sigur în gesturi, un om ce nu putea fi scos din ale lui, cu trăsături tipice zodiei Capricornului... Duritatea lui masculină era arma cu care confisca mintea oricărei femei.

30
/12
/14

Anul 2014 poate fi considerat unul aproape anost prin prisma box office-ului nord-american, aflat la cel mai scăzut nivel al său din ultimii şase ani, dar a cărui calitate cinematografică a fost totuşi "salvată" în a doua jumătate a lui de revenirea în forţă a filmelor biografice.

29
/12
/14

O selecție de 14 dintre filmele premiate care au marcat ultimul an va fi proiectată la Cinema Studio din București, între 2 și 8 ianuarie 2015. Spectatorii vor avea ocazia să (re)vadă filme semnate de regizori ca Lars von Trier, Jim Jarmusch, Joel și Ethan Coen, David Cronenberg, Paolo Sorrentino, Michel Hazanavicius sau Corneliu Porumboiu.

23
/12
/14

CRONICĂ DE FILM Când resemnarea părea să fie singura cale de a încheia un an cinematografic românesc mediocru, apare - doar la HBO, nu și în săli - un documentar revigorant și (cu adevărat) emoționant, „Toto și surorile lui”, capabil să dărâme prejudecăți.

19
/12
/14

CRONICĂ DE FILM Nimic nu părea să anunțe schimbarea de direcție. După ce a regizat două parodii reușite la filmele cu spioni și, în special, la seria cu James Bond și, ulterior, filmul de mega-succes „The Artist”, francezul Michel Hazanavicius se lansează în drama de război.