Concursul Enescu 2018. Opt tineri din șapte țări, în semifinala Secțiunii de Vioară
https://www.ziarulmetropolis.ro/concursul-enescu-2018-opt-tineri-din-coreea-de-sud-marea-britanie-italia-ucraina-turcia-moldova-si-japonia-in-semifinala-sectiunii-de-vioara/

Doi tineri din Italia, şi câte unul din Coreea de Sud, Marea Britanie, Ucraina, Turcia, Republica Moldova şi Japonia s-au calificat în Semifinala Secţiunii de Vioară a Concursului Internaţional „George Enescu” 2018. Rezultatele au fost anunţate de juriul de specialitate joi seară.   

Un articol de Petre Ivan|14 septembrie 2018

Etapa II a Concursului Internațional „George Enescu” 2018, Secțiunea Vioară, s-a desfășurat în zilele de 12 și 13 septembrie, la Ateneul Român din București. Juriul de specialitate a decis joi, 13 septembrie, concurenţii calificaţi pentru Semifinala Concursului:

Angela Jiye Bae (Coreea de Sud), Cristian De Sa (Marea Britanie), Giuseppe  Gibboni (Italia), Vikram Sedona (Italia), Orest Smovzh (Ucraina), Alican Suner (Turcia), Alexandra Tirsu (Republica Moldova) și Yukiko Uno (Japonia). 

Juriul Secțiunii de Vioară al ediției 2018 a Concursului Enescu este format din Pierre Amoyal, (Președintele Juriului), Salvatore Accardo, Agustin Leon Ara, Remus Azoiței, Silvia Marcovici, Eduard Schmieder, Viktor Tretyakov, Pavel Vernikov, Krzysztof Wegrzyn.

Semifinala Concursului Enescu  se va desfăşura în ziua de 15 septembrie, începând cu ora 10:00, la Ateneul Român și va fi transmisă live pe www.festivalenescu.ro.

Finala Concursului, Secțiunea Vioară, constând în trei concerte cu orchestră, cu participarea extraordinară a Orchestrei Filarmonicii George Enescu, dirijor Christoph Poppen, va avea loc pe 17 septembrie, de la ora 19:00, în Sala Mare a Ateneului Român. Biletele pentru Finala de Vioară sunt disponibile în rețeaua EVENTIM.

Între 1 și 23 septembrie, 270 de tineri artiști din 39 de țări pe tot globul vin la București să intre în competiție pentru a câștiga un trofeu  în cadrul ediției 2018 a Concursului Enescu.

Cu vârste cuprinse între 16 ani – cel mai tânăr concurent înscris în Concurs – și 33 de ani – vârsta maximă admisă, tinerii muzicieni susțin recitaluri cu unele dintre cele mai cunoscute lucrări ale secolului XX, dar și ale compozitorului George Enescu. Concurenții evoluează în fața juriului de specialitate, format din mari muzicieni consacrați și în fața publicului în cele trei etape de concurs și în cadrul Galelor Finale cu Orchestră, pentru cele trei secțiuni: Violoncel, Vioară și Pian. La secțiunea Compoziție, lucrările vor fi jurizate în formatul original, acestea fiind trimise de fiecare candidat în parte și având numele secretizat până la încheierea procesului de jurizare.    

La 60 de ani de la prima ediție, în plin an de sărbătoare a Centenarului și a 137 de ani de la nașterea compozitorului George Enescu, Concursul Internațional George Enescu propune publicului o experiență unică, și extinde perspectivele culturale și educaționale într-un început de dezbatere despre felul în care muzica clasică poate transforma și construi o societate.

Foto: Concursul Enescu 2018 – facebook

31
/10
/23

Montări jucate des cu casa închisă, cunoscuți dramaturgi români contemporani și internaționali, proiecte câștigătoare ale programului StarT. Alchimia suferinței, larghețea sufletului uman, frumusețile și grozăviile lumii noastre, povești cu ecouri largi pentru tineri și adulți – din 3 noiembrie.

30
/10
/23

Tech Rider's Dilemma, un proiect de cercetare care investighează necesitatea unor noi abordări în producția, expunerea, arhivarea și conservarea lucrărilor new media (și nu numai), prezintă din 1 noiembrie în cadrul Rezidența9 (Str. Ion Luca Caragiale 32), de la ora 19:00, o expoziție new media care ilustrează și aduce în discuție fragilitatea lucrărilor bazate pe tehnologie și nevoia unor metodologii de planificare, arhivare și conservare în acest domeniu.

30
/10
/23

Grupul de rock alternativ Heartbreak Cinema a lansat o piesă cu un mesaj puternic, care nu poate trece pe lângă urechile ascultătorilor. Punk-ul nu a fost creat pentru a fi confortabil, iar „Fuckaholic” demonstrează rădăcinile genului, prin expunerea experiențelor negative ale Mariei Teodora și a colaboratoarei Iris Danciu