Constantin Chiriac, directorul Teatrului din Sibiu, primit cu fast de cea mai longevivă monarhie ereditară din lume
https://www.ziarulmetropolis.ro/constantin-chiriac-directorul-teatrului-din-sibiu-primit-cu-fast-de-cea-mai-longeviva-monarhie-ereditara-din-lume/

Actorul Constantin Chiriac, directorul Teatrului Radu Stanca din Sibiu, alături de Wang Yong (profesor/director la Institute of East Asian Studies, Zhejiang Gongshang University) şi Isao Tomita (compozitor), ceilalţi doi laureaţi ai premiului oferit de Fundaţia Japonia, au fost primiţi la Palatul Imperial al Japoniei.

Un articol de Liliana Matei|24 octombrie 2015

„Am avut multe călătorii. De-a lungul timpului am călătorit în 144 de țări, am întâlnit mulți președinți, regi, șefi de stat, oameni foarte importanți, dar întâlnirea de la Casa Imperială pe care am avut-o ieri a fost în mod cert cea mai importantă și cea mai emoționantă întâlnire pe care am avut-o vreodată cu o mare demnitate a unui stat.

Am fost primiți, cei trei laureați împreună cu Președintele Fundației Japoneze de Familia Imperială, în Salonul Imperial. A fost un lucru de mare, mare cinste și onoare. Întâlnirea a durat 1 oră și 10 minute, fiecare dintre noi având posibilitatea de a vorbi câte 20 de minute în dialog. Din fericire, eu reprezentând probabil o structură care a adus atât de multe satisfacții Japoniei, am vorbit aproape 25 de minute și mie mi s-au adresat cele mai multe întrebări.” (Constantin Chiriac)

La sosire, invitaților li s-au prezentat, timp de o oră, normele protocolare pentru ceremonie:

„Eram în sala de așteptare, era 15:12 minute, iar la 15:14 minute urma să fim primiți. Este o punctualitate desăvârșită. Am fost instruiți aproape o ora înainte, care este protocolul. Fiecare gest era o repetiție pe care nu am trăit-o niciodată în altă parte, în pofida acestui lucru, totul a fost de un firesc incredibil și cu două minute înainte de a fi primiți de Familia Imperială a inceput o mișcare care a adus un zgomot infernal și m-am gândit că probabil este ritualul. Era un cutremur de pământ care a ținut câteva zeci de secunde după care am fost primiți foarte normal. Astfel de cutremure se petrec zilnic în Japonia. A fost totul de un firesc și de o prietenie nemaivăzută.” (Constantin Chiriac)

Constantin Chiriac a dorit să răsplătească ospitalitatea și amabilitatea cu care a fost primit printr-un gest simbolic, oferind un CD cu cântecele Mariei Tănase, o carte cu vinurile românești, o carte despre bucătăria românească și o sticlă de vin, un Cabernet de Valea Călugărească. În urma întâlnirii cu Familia Imperială, Prințul Moștenitor și-a exprimat dorința de a participa la una dintre edițiile Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

După ceremonie a avut loc premiera spectacolului „Oidip” la Tokyo Metropolitan Theatre. În următoarele zile, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu va susține alte trei reprezentații ale spectacolului „Oidip” care a primit o reacție extraordinară din partea publicului japonez.

Un alt moment important a fost întâlnirea dintre Constantin Chiriac și regizorul Kazuyoshi Kushida, care a dorit să discute despre proiectul montării unui spectacol Kabuki, în vederea dezvoltării Festivalului Kabuki pe care domnia sa îl pregătește pentru Jocurile Culturale și Olimpice din 2020. Kazuyoshi Kushida a primit o stea pe Aleea Celebrităților în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2015.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.

30
/01
/24

Universul magic al filmelor de animație pentru copii își deschide porțile pentru publicul cu deficiențe de auz din România. Ochi și urechi, noul proiect pus la cale de Animest, cu sprijinul Fundației Orange, le va oferi spectatorilor o experiență de vizionare adaptată nevoilor lor, accesibilă atât în sala de cinema, cât și în sălile de clasă sau în fața ecranelor de acasă.

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.