Convenție de cooperare în domeniul cinematografiei, semnată la Cannes
https://www.ziarulmetropolis.ro/conventie-de-cooperare-in-domeniul-cinematografiei-semnata-la-cannes/

Convenţia de cooperare între Centrul Naţional al Cinematografiei din România (CNC) şi Le Centre national du cinéma et de l’image animeé (Centrul Naţional al Cinematografiei din Franţa), prin care se va pune în aplicare o politică comună în domeniul cinematografiei a fost semnată ieri, în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Cannes.

Un articol de Liliana Matei|17 mai 2016

Documentul a fost semnat de către Ministrul Culturii din România, Corina Șuteu, și Ministrul Culturii și Comunicării din Franța, Audrey Azoulay, alături de Directorul General al Centrului Național al Cinematografiei din România, Anca Mitran, și de Directorul General al Le Centre national du cinéma et de l’image animeé, Christophe Tardieu. Evenimentul a fost onorat de prezența Excelenței Sale, Ambasadorul României în Franța, domnul Luca Niculescu.

Convenția stabilește cadrul necesar schimburilor de bune practici în relația cu instituțiile europene, elaborarea de instrumente fiscale în scopul diversificării surselor de finanțare ale producțiilor cinematografice românești, implementarea programelor de educație prin imagine, cât și de dezvoltare de public (programe care își propun aducerea publicului în cinematografe), precum și conservarea patrimoniului cinematografic și circulația operelor dintre cele două state.

România va beneficia în mod excepțional în urma acestui acord prin expertiza furnizată de CNC-ul francez, expertiză care va permite industriei cinematografice o dezvoltare în acord cu calitatea filmelor produse de cineaștii români.

Aseară, la finalul primului weekend de festival, a avut loc recepția dată în cinstea cineaștilor români de la Cannes, eveniment onorat cu prezența Excelenței Sale, Ambasadorul României în Franța, Domnul Luca Niculescu, a Doamnei Corina Șuteu, Ministrul Economiei, a Domnilor Peter van Santen, Consulul onorific al Țărilor de Jos și Stefan de Fay, Consulul Onorific al României la Nisa, alături de regizorii Bogdan Mirică (lungmetrajul său, „Câini”, a avut premiera la Cannes, în cadrul Un Certain Regard), Anca Damian (invitată în cadrul programului Talents Adami Cannes), Gabi Virginia Șarga și Cătălin Rotaru (regizorii filmului 4:15 sfârșitul lumii, din Competiţia oficială de scurtmetraje, la Cannes împreună cu toată echipa filmului), alături de regizorii, producătorii sau directorii de imagine Bobby Păunescu, Dan Chișu, Viorel Sergovici, Andrei Butică, Anamaria Antoci (la Cannes în cadrul Producers on the Move), Daniel Mitulescu, Oana Iancu (co-producător Albüm, din Semaine de la Critique), Dan Drăghicescu, Eduard Schneider, Iuliana Ștefan, Mihai Trancă (Short Film Corner), sau de invitații Marco Müller (fostul director al festivalurilor de film de la Veneția și de la Roma), Mirsad Purivatra (directorul festivalului Sarajevo), regizorul Jesus del Cerro, producătorul Guillaume de Seille etc.

Cinematografia românească este reprezentată anul acesta la Festivalul de film de la Cannes (11 – 22 mai) și în cadrul Marché du Film. Standul românesc este organizat de Centrul Național al Cinematografiei împreună cu Ministerul Culturii. Standul are ca scop principal promovarea cinematografiei și a cineaștilor români pe plan internațional.

Foto: Eric Bonte

15
/03
/19

Privind în ochi trecutul apropiat... La 30 de ani de la căderea regimurilor comuniste, discursul antisemit pare să revină în forţă în ţările Europei Centrale şi de Est. Pentru a readuce în memorie câteva dintre lecţiile uneori uitate ale trecutului, între 16 şi 19 martie, Festivalul Internaţional de Documentar și Drepturile Omului „One World Romania” şi Forumul Cultural Austriac Bucureşti propun o „Retrospectivă extraordinară Ruth Beckermann”.

15
/03
/19

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe organizează cu ocazia ediției a treia a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 12-18 aprilie 2019, concursul de scenarii intitulat: WRITE A SCREENPLAY FOR.

15
/03
/19

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra și Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deșertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu și Guajira? Avem.

14
/03
/19

Vă scriu după ce am văzut a doua oară, tot la cinema, acolo unde ar trebui vizionate toate filmele dvs., „Sub umbra părului sălbatic”. Prima dată am văzut acest film minunat în octombrie, la Les Films de Cannes à Bucharest, din primul rând, cu o sală Cinema PRO plină.

13
/03
/19

Se poate vedea în cinematografe filmul „Să nu ucizi” (scris și regizat de Cătălin Rotaru și Gabi Virigina Șarga, aflați la debut în lungmetraj). Filmul e inspirat din fapte reale – scandalul biocidelor diluate din spitalele românești.

13
/03
/19

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

12
/03
/19

PREVIEW Cea de-a 12-a ediție a festivalului de film documentar dedicat drepturilor omului One World Romania începe vineri la București. Așa că v-am propus un scurt ghid cu cele mai promițătoare proiecții, care să vă ajute la orientarea printr-un program extrem bogat, cu zeci de filme proiectate pe parcursul a zece zile.

10
/03
/19

Actriţa şi cântăreaţa Julie Andrews va fi recompensată cu Leul de Aur onorific, pentru întreaga activitate, la Festivalul de Film de la Veneţia de anul acesta. Cunoscută pentru rolurile din „Mary Poppins” şi „The Sound of Music”, Andrews a jucat în peste 40 de filme, inclusiv „Victor Victoria” (1982), regizat de fostul ei soţ, Blake Edwards.

10
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Ca în cazul oricărui gen, există melodrame bune şi melodrame proaste. În ciuda numeroaselor sale nominalizări şi premii, inclusiv la Cannes şi Oscar, „Capernaum” (2018), al treilea film al regizoarei libaneze Nadine Labaki, este din a doua categorie.