Coroana Regală a României înnobilează prin prezență a 28-a ediție a Festivalului Național de Teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/coroana-regala-a-romaniei-innobileaza-prin-prezenta-a-28-a-editie-a-festivalului-national-de-teatru/

Coroana Regală a României va fi expusă la Bucureşti în perioada desfăşurării Festivalului Naţional de Teatru, în Sala ,,Memorie” a HUB-ului FNT din Centrul Vechi al Capitalei (Hanul Gabroveni).

Un articol de Petre Ivan|3 octombrie 2018

În an centenar, avem onoarea să găzduim cel mai de preț simbol al Independenței și al Unirii României, precum și bucuria să oferim publicului bucureștean ocazia unică de a admira, între 20 și 28 octombrie, acest simbol al tuturor românilor: Coroana Regală. – informează un comunicat FNT.

Această Coroană este cea care l-a însoțit în decembrie anul trecut pe Majestatea Sa Regele Mihai pe ultimul său drum, de la Castelul Peleș din Sinaia, oprindu-se un moment sub Arcul de Triumf, la Palatul Regal din Capitală și mai apoi la Necropola Regală de la Curtea de Argeș. În 20 octombrie 2018, Coroana Regală a României va lua din nou drumul Bucureștilor unde va fi întâmpinată cum se cuvine, pentru a fi așezată în inima Festivalului Național de Teatru – la HUB-ul de la Hanul Gabroveni, care devine în acest an locul principalelor evenimente ce însoțesc cea de-a 28-a ediție a FNT.

Prezența Coroanei Regale în Festival constituie, în an centenar mai mult decât oricând, un simbol al spiritului României moderne, al curajului, demnității, rezistenței și unității românilor.

Ea nu este o coroană ,,obișnuită”, confecționată din aur sau alte metale prețioase, menită doar să împodobească fruntea unui monarh. La dorința Regelui Carol I aceasta a fost făurită (după schițele lui Theodor Aman) din oțelul unui tun care a fost capturat în bătălia de la Plevna, în timpul asaltului redutei Grivița, în data de 30 august 1877. După recunoașterea Independenței, Carol I a fost încoronat Rege al României, pe 10 mai 1881. În cadrul ceremoniei, Regele declara: ,,Cu mândrie primesc această Coroană, care a fost făcută din metalul unui tun stropit cu sângele eroilor noştri şi care a fost sfinţită de Biserică. O primesc ca simbol al independenţii şi puterii României”.

De atunci, Coroana de Oțel care astăzi e păstrată la Muzeul Național de Istorie a României a fost purtată de Regele Ferdinand I, în momentele Marii Uniri de la Alba Iulia, dar și de către Regele Mihai, la a doua sa încoronare, pe 6 septembrie 1940. În decembrie 2017, simbolul Coroanei i-a stat alături ultimului Rege al României pe întreg parcursul ceremoniilor funerare. Emoția și căldura zecilor de mii de români din întreaga țară care au participat la aceste momente stau mărturie spiritului de,,a rămâne împreună” – o îndatorire și un mesaj pe care Majestatea Sa Regele Mihai le-a păstrat cu noblețe întreaga sa existență.

Mulțumind Muzeului Național Peleș și Casei Regale a României pentru cinstea de a ne fi încredințat această neprețuită emblemă a istoriei noastre, Festivalul Național de Teatru își face astfel o datorie de onoare să găzduiască și să prezinte întru aducere aminte acest simbol rămas viu. Publicul va avea posibilitatea să îi admire vigoarea,măiestria lucrăturii și frumusețea detaliilor în perioada 21 – 28 octombrie, între orele 10:00 și19:00.

Ceremonia de depunere a Coroanei Regale a României spre vizionare publică va avea loc în data de 20 octombrie, de la ora 13:00, la Sala Memorie a HUB-ului FNT.

A 28-a ediție a Festivalului Național de Teatru se va desfășura la București, între 19 și 29 octombrie 2018 și este dedicată regizoarei Cătălina Buzoianu. Ediţie desfăşurată sub Înaltul Patronaj al Preşedintelui României.

Foto: Festivalul Național de Teatru – facebook

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.