Cultura produce mai mulţi bani în Franţa, decât industria auto sau industria luxului
https://www.ziarulmetropolis.ro/cultura-produce-mai-multi-bani-in-franta-decat-industria-auto-sau-industria-luxului/

Cultura şi creaţia – muzică, teatru, cinema, cărţi, televiziune, radio, presă, arte şi jocuri video – generează în Franţa o cifră de afaceri mai mare decât cea generată de industria automobilului şi de industria produselor de lux, potrivit unui studiu publicat joi, informează AFP.

Un articol de Corina Vladov|7 noiembrie 2013

Cultura şi creaţia – muzică, teatru, cinema, cărţi, televiziune, radio, presă, arte şi jocuri video – generează în Franţa o cifră de afaceri mai mare decât cea generată de industria automobilului şi de industria produselor de lux, potrivit unui studiu publicat joi, informează AFP.

Cifra de afaceri directă generată de industriile culturale şi creative (ICC) din Franţa este de 61,4 miliarde de euro, depăşind astfel industria automobilului, care generează 60,4 miliarde de euro şi de industria luxului, care generează 52,5 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de cabinetul Ernst & Young, pe baza datelor din anul 2011.

Sectorul ICC are 1,2 milioane de angajaţi, care reprezintă 5% din forţa de muncă internă, şi include „muncitori calificaţi şi necalificaţi, atrăgând în special tineri”.

ICC a generat o cifră de afaceri totală de 74,6 miliarde de euro, dacă se adaugă şi aceea generată de activităţile indirecte (care atrag 20% din forţa de muncă internă).

Programul „Panorama economică a industriilor culturale şi creative” (ICC), primul de acest gen, a fost realizat la iniţiativa „France créative”, o nouă platformă ce grupează actorii din acest sector, care doresc să promoveze un discurs pozitiv despre cultură destinat publicului larg şi factorilor de decizie, dar şi să se afirme cu tărie în faţa uriaşilor din domeniul digital (Google, Apple, Facebook, Amazon).

cultura louvre

Muzeul Luvru are o importanţă majoră în turismul care promovează cultura franceză

Obiectivul acestui program este acela de a anihila din faşă anumite idei auzite la Paris şi la Bruxelles, potrivit cărora cultura ar fi doar „un sac fără fund pentru finanţare şi subvenţii publice”.

Rata de angajare în domeniul industriilor culturale şi creative la nivelul Europei a crescut cu 3,5% în medie pe an, între 2000 şi 2007.

Cabinetul Ernst & Young a subliniat faptul că ICC-urile franceze s-au aliat cu companii lider pe plan mondial, precum Universal Music Group (filială a grupului Vivendi), Deezer, Hachette, iar cinematografia franceză este al doilea exportator mondial după Statele Unite şi că jocurile video franceze realizează 80% din cifra de afaceri din vânzări la export, notează Mediafax.

„Când ni se vorbeşte despre excelenţă, se evidenţiază în general farmacologia, aeronautica, produsele de lux, turismul, dar rareori este citată cultura, cu toate că acesta este unul dintre puţinele sectoare care au o balanţă comercială pozitivă”, a subliniat Marc Lhermitte, asociat al cabinetului Ernst & Young.

06
/12
/20

Joi, 3 decembrie 2020, în cadrul Conferinței Naționale a Managerilor Culturali (CNMC), Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) a anunțat rezultatele parțiale ale celui mai recent studiu „Tendințe ale consumului cultural în pandemie”, sondaj de opinie care reflectă intenția respondenților de a desfășura activități culturale în spațiul public și non-public pe parcursul anului 2020.

29
/11
/20

Iată un bun motiv pentru cei care vor să se întoarcă la plăcerile lecturii. Cărțile au fost și vor rămâne cel mai bun însoțitor, cu atât mai mult când în care stăm departe de ceilalți, iar călătoriile sunt dificile.

18
/11
/20

Miercuri, 18 noiembrie, ora 19.30 vă invităm să vizionați lansarea romanului Trenul de Erlingen sau Metamorfoza lui Dumnezeu de Boualem Sansal, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“, traducere din franceză semnată de Mădălina Ghiu. O distopie virulentă, luxuriantă, lumea ei semănând din ce în ce mai mult cu a noastră, noul roman al lui Boualem Sansal avertizează asupra proliferării extremismului religios în zonele fragile ale societății actuale.

13
/11
/20

Nadia Terranova este un nume nou din librăriile din România. Publicată pentru prima dată în limba română, scriitoarea se alătură autoarelor din Italia publicate la noi, dintre care cea mai citită rămâne Elena Ferrante, fenomenul ultimilor ani.

13
/11
/20

Luni, 16 noiembrie, începând cu ora 18.00, va avea loc live, pe pagina de Facebook a Institutului Francez, o masă rotundă, cu ocazia lansării celor două numere ale revistei Secolul 21, consacrate lui George Banu.