Cum se vedea Teatrul Metropolis în 2008
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-se-vedea-teatrul-metropolis-in-2008/

Presa era foarte atentă la producţiile şi evenimentele Teatrului Metropolis, în cel de-al doilea an de existenţă a instituţiei conduse de George Ivaşcu. Citim puţin din presa culturală a anului 2008.

Un articol de Petre Ivan|8 februarie 2022

„De mult îmi propuneam să ajung la Teatrul Metropolis, pentru clădirea impozantă, decorată în cioburi de faianță roșie de pe Mihai Eminescu (numărul 89), care arăta interesant. Am ajuns într-o duminică seară și abia am prins biletele. Teatrul era frumos și full. Sala de așteptare are fotolii plușate vișinii așezate pe o platformă din sticlă cu balustrade tot din sticlă și chiar și băile sunt decorate cu jocuri de faianță colorată spartă.

Am intrat și pentru prima oară am stat la o piesă de teatru într-un fotoliu confortabil. Iar piesa, ca să nu o mai lungesc cu detalii de ambianță, a fost tot ce-ți trebuie într-o seara răcoroasă de duminică, doză de bună dispoziție pentru săptămâna ce vine. Pește cu mazăre este și lejeră, și serioasă, și haioasă, și gravă. Și combină extremele atât de firesc că începe să-ți placă, chiar foarte mult! (Metropotam).

Pe lângă rolurile din piesele de teatru, cunoscutul actor se ocupă şi de conducerea Teatrului Metropolis, una dintre cele mai noi şi moderne instituţii de acest fel din Bucureşti. George Ivaşcu s-a născut în data de 15 februarie 1968, la Bucureşti. În 1993, absolvă Academia de Teatru şi Film, la clasa profesorului Gelu Colceag. Din 1996, începe să joace pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, iar din 1994 este lector la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (Evenimentul Zilei)

Teatrul Metropolis este o explozie de culoare, o armonie a formelor geometrice care aşază laolaltă teracota și mozaicul cu elemente din arhitectura lui Hunderwasser. Nici că se putea mai bine. Pentru că METROPOLIS e mai mult decât un teatru. E un spațiu al artelor, al întâlnirilor, un spaţiu al artiştilor de toate vârstele, o punte între generaţii, un creuzet al emoţiei. Spaţiul intim, creat într-o sală cu numai 150 de locuri, oferă publicului, aşezat în confortabilele fotolii, cea mai variată ofertă de spectacole din Bucureşti. Şi pentru că mai ştim că, înaintea sau la finalul unui spectacol, o cafea sau un cocktail e întodeauna binevenit, METROPOLIS îţi pune la dispoziţie spaţiul de la etaj, unde se află Metropolitan Caffé. O cafenea şic care nu te lasă indiferent. Aici, recitalul sau one man-show-ul vor fi precum spuma unui delicios latte macchiato.

„Pentru ca teatrul românesc să-şi recapete aristocraţia are nevoie de sprijinul şi atenţia colecţionarilor de artă, a acelor firme sau oameni care să readucă demnitate artiştilor români. Acest lucru a însemnat evenimentul de aseară când Romaqua Group a devenit un colecţionar de artă prin Metropolitan Caffé, sprijinind astfel o frumoasă comunicare între artiştii români şi publicul iubitor de teatru” – George Ivaşcu, directorul Teatrului Metropolis.

O întrebare, un răspuns: George Ivașcu, în Formula As: „Curând, „Metropolis” împlinește un an de viață artistică și-l vom sărbători cum se cuvine, cu fast și surprize. Dacă repertoriul trecut l-am centrat pe dramaturgia contemporană, acum ne axăm pe opere clasice, în viziuni regizorale contemporane. Din toamnă, veți putea urmări capodopera lui Shakespeare „Hamlet”, în versiunea modernă a regizorului Laszlo Bocsardi, cu Marius Stănescu, Victor Rebengiuc, Sorin Leoveanu și altii.

Importanta partitură a marelui dramaturg irlandez Samuel Beckett, „Sfârșit de partidă”, va fi adusă în scena în viziunea regizorală a lui Alexandru Tocilescu, avându-l pe maestrul Radu Beligan în frunte. Un text frumos cum e „Imnul”, în regia lui Alice Barb, prilejuieste unor actori ca Luminița Gheorghiu și Mihai Constantin recitaluri remarcabile. Vom aduce în scenă într-o nouă viziune, cea a lui Dragoș Galgoțiu, și feeria „Visul unei nopți de vară”. Acestea sunt doar câteva dintre propunerile noastre repertoriale, prin care ne ambiționăm să atragem din nou un public de elită – îndrăznesc să-l numesc așa, cu toate că termenul nu mai e la modă.

Acțiuni caritabile

Teatrul Metropolis vă invită să susțineti un proiect caritabil dedicat în intregime copiilor. Moș Crăciun aduce copiilor cele mai frumoase povești audio, interpretate de mari actori ai scenei românești: Alexandrina Halic, Manuela Hărăbor, Tamara Buciuceanu-Botez și Victor Rebengiuc.

Cd-urile vor putea fi găsite în toată țara, în librării, hypermarket-uri și magazine independente. Profitul obținut din vânzarea CD-urilor va fi donat copiilor nevoiași și celor cu rezultate excepționale (Acasa.ro).

Teatrul Metropolis împlinește anul acesta 15 ani de la înființare.

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.