Domnisoara populara – cea mai rapidă dactilografă din lume!
https://www.ziarulmetropolis.ro/domnisoara-populara-cea-mai-rapida-dactilografa-din-lume/

Plasat în anii ‘50, Domnisoara populara spune povestea unei fete din provincie care, odată ajunsă la oraş, obţine primul ei job unde se dovedeşte a fi o secretară lamentabilă. Cu toate astea, în scurt timp, ea devine cea mai rapidă dactilografă din oraş. Ba chiar din ţară şi apoi din lume!

Un articol de Petre Ivan|18 decembrie 2013

Plasat în anii ‘50, filmul „Domnisoara populara“ spune povestea unei fete din provincie care, odată ajunsă la oraş, obţine primul ei job unde se dovedeşte a fi o secretară lamentabilă. Cu toate astea, în scurt timp, ea devine cea mai rapidă dactilografă din oraş. Ba chiar din ţară şi apoi din lume!

„Populaire“/„Domnișoara populară“, comedia franţuzească în regia lui Régis Roinsard, va avea premiera vineri, 20 decembrie.

Filmul a fost nominalizat la Premiile César 2013 în cadrul a cinci secţiuni: Cel mai bun film de debut: Régis Roinsard (regizor) şi Alain Attal (producător), Cea mai bună imagine, Cea mai bună scenografie, Cea mai bună coloană sonoră originală, Cele mai bune costume.

Actriţa belgiană Déborah François (The Child, The Page Turner, The First Day of the Rest of Your Life) interpretează rolul secretarei, în timp ce francez Romain Duris (L’Auberge Espagnole, Heartbreaker, Russian Dolls, Adventures of Arsene Lupin, Molière) este, aici, şefului ei.

„Populaire” este primul lungmetraj al regizorului Régis Roinsard. Acesta spune că dintotdeauna şi-a dorit să spună poveşti prin intermediul imaginilor: „În şcoală obişnuiam să fotografiez copii consideraţi ciudaţi. Să fiu foarte sincer, cred că şi eu eram unul dintre ei, asta pentru că petreceam tot timpul înregistrînd filme de la televizor pentru ca apoi să le pot diseca mai târziu“.

Domnisoara populara şi ideea concursului de dactilografie-viteză

Prin 2004, Régis Roinsard a dat peste un documentar despre istoria scrisului la maşină, care includea o secvenţă scurtă cu competiţii de dactilografiat viteză. „Acele 30 de secunde au fost atât de fascinante pentru mine încât am văzut imediat potenţialul unui film. Am schiţat încă de atunci liniile principale. Această lume a scrisului la maşină mi s-a părut atât de excentrică! E incredibil cum a putut deveni un sport. Am fost deasemenea captivat de legătura dintre om şi maşină…”, îşi aminteşte Roinsard.

Domnisoara populara

Rose (personajul principal), denumit după bunica regizorului, a fost inspirat din Audrey Hepburn. „Am văzut şi documentare despre cum era tineretul din anii ‘50. Am urmărit o serie de filme cu Audrey Hepburn, cum ar fi Sabrina, Love in the Afternoon, Funny Face şi My Fair Lady, de unde ne-am şi inspirat pentru personajul Rose”, spune Régis Roinsard

„Populaire” este distribuit în România de Independenţa Film.

Foto cu Domnisoara populara – Independenţa Film

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.