Elvis is in the building
https://www.ziarulmetropolis.ro/elvis-is-in-the-building/

„Elvis“, filmul lui Baz Luhrmann despre cel mai bine vândut cântăreţ solo al tuturor timpurilor, e alegerea perfectă pentru entertainment de calitate, în această vară.

Un articol de Dan Boicea|22 iunie 2022

Regizorul Baz Luhrmann, creatorul unor filme care au spart tiparele, precum Romeo și Julieta (1996), cu Leonardo DiCaprio și Clare Danes, „Moulin Rouge“ (2001), cu Nicole Kidman și Ewan McGregor sau „The Great Gatsby“ (2013), cu Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire, Carey Mulligan, reușește și de data asta să obțină temperatura potrivită a unui film de entertainment pur, montat alert, și care țintește atât audiențele cu medie de vârstă scăzută, dar și pe fanii lui Elvis, printr-o muzică divină, care alimentează foarte bine mecanica nostalgiei.

Viața lui Elvis se derulează pe ritmul hiturilor lui, descriind artistul în etapele formării lui, de la primele întâlniri cu un public pe care îl cucerește prin atitudinea lui extravagantă, trecând prin etape controversate, într-o perioadă în care cenzura și segregarea rasială erau literă de lege, și ajungând la ultimele fărâme de energie ale unui idol care își dă viața pentru arta și pentru publicul lui.

Austin Butler, distribuit în rolul lui Elvis, alături de impresarul lui, interpretat de legendarul Tom Hanks, traversează America în căutarea succesului absolut, și îl cunosc, de nenumărate ori, plătind cu monede de schimb care le întunecă viața: singurătate, dependență de medicamente și de jocuri de noroc sau căderea în irelevanță.

Elvis este un film emoționant, în care muzica este unul dintre personajele principale, și care nu își propune să diminueze aura pe care adulația publicului a ridicat-o în jurul lui Elvis. Un film document, asumat comercial, foarte dinamic și potrivit pentru marile săli de cinema, un film care poate fi un început pentru oricine vrea să înțeleagă cine a fost Regele. Un mic punct de pornire către un univers nesfârșit.

Filmul distribuit de Vertical Entertainment poate fi văzut la Cineplexx Băneasa.

08
/12
/21

Întâmplarea a făcut să revăd recent într-un cinematograf din Palermo, la un cineclub şi în versiune originală, adică vorbit în engleză, nu dublat în italiană, „Sunset Boulevard”, clasicul film noir din 1950 al lui Billy Wilder.

08
/12
/21

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, regizat de Radu Jude, premiat cu Ursul de Aur la Berlinala de anul acesta și propus de România pentru nominalizare la categoria „cel mai bun lungmetraj internațional” a galei Oscar 2022, este considerat de criticii străini favorit pentru selecția la premiile acordate de Academia Americană de Film.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.