Expoziție-eveniment la MNAR: „Atelier de front. Artiști români în Marele Război”
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitie-eveniment-la-mnar-atelier-de-front-artisti-romani-in-marele-razboi/

Muzeul Naţional de Artă al României (MNAR) ne invită miercuri, 23 august, de la ora 18.00, la vernisajul expoziţiei „Atelier de front. Artişti români în Marele Război”, la parterul Galeriei Naţionale.

Un articol de Liliana Matei|19 august 2017

Expoziţia-eveniment „Atelier de front. Artiști români în Marele Război” marchează contribuția artiștilor la procesul de formare a memoriei colective în legătură cu Primul Război Mondial. Creațiile unei întregi pleiade de artiști mobilizați depun mărturie asupra Marelui Război din perspectiva contemporaneității imediate, directe, și participă astfel la „scrierea” istoriei, picturile, sculpturile și desenele realizate de aceștia fiind menite unui viitor Muzeu Militar. Ele consemnează viața de pe front și din spatele frontului în scene de un tragism adesea conținut, câteva dintre lucrări fiind expuse pentru prima oară cu prilejul „Expoziției Artiștilor Mobilizați de Marele Cartier General al Armatei”.

O scenografie sugestivă, inspirată de structura tranșeelor și a liniilor de front, recreează atmosferă traumatizantă a războiului și accentuează emoțional mesajul celor peste 120 de lucrări ale artiștilor mobilizați, printre care îi regăsim pe Nicolae Tonitza, Ion Teodorescu-Sion, Camil Ressu, Ștefan Dimitrescu, Oscar Han, Dimitrie Paciurea, Ion Jalea, Cornel Medrea.

Operelor din patrimoniul MNAR li se alătură lucrări și documente împrumutate cu generozitate de Muzeul Național de Istorie a României, Muzeul Militar Național „Regele Ferdinand I” din București, Complexul Muzeal „Moldova” din Iași și Muzeul Județean de Artă Prahova „Ion Ionescu Quintus” din Ploiești.

O selecție din expoziția de față va fi itinerată ulterior la Roma în parteneriat cu Institutul Cultural Român și Museo del Risorgimento (Complesso Vittoriano), gazdă a evenimentului.

Curator: Alina Petrescu

Muzeul Național de Artă al României, Calea Victoriei 49-53, Galeria Națională (parter)

Perioada: 23 august 2017 – 28 ianuarie 2018

Program de vizitare: miercuri – duminică, 11.00 – 19.00 (până la 30 septembrie) / 10.00 – 18.00  (octombrie – decembrie)

Bilet de intrare: 10 lei

Gratuit: prima miercuri din fiecare lună

 

28
/04
/23

Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud și Asociația Culturală „Grigore Bradea” vă invită la vernisajul expoziției realizate de Florin Tamba – laureat al Premiului „Grigore Bradea” 2021. Vernisajul expoziției de sculptură are loc vineri, 5 mai 2023, de la ora 18:00, la Muzeul Județean Bistrița-Năsăud. Expoziția va fi prezentată de istoricul de artă Vasile Duda.

27
/04
/23

Finalul lunii aprilie aduce încă două vernisaje în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă. De pe 26 aprilie și până pe 6 iunie, la Kulterra Gallery (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106), se poate vedea expoziția „Călătorii” a artistei Ioana Badea, ce explorează drumuri, și nu destinații, făcute atât cu pasul, cât și cu gândul și între 29 aprilie și 13 mai artistul Bogdan – George Negulescu aduce în spațiul-acvariu din B-dul Carol, nr. 53 expoziția ”Red my mind”.

27
/04
/23

Cea de-a IX-a ediție a Festivalului Internațional de Arhitectură și Design Concéntrico se va desfășura, în perioada 27 aprilie - 2 mai 2023, în orașul Logroño (Spania), iar România va fi din nou prezentă, cu instalația „Fresaˮ/„Căpșunăˮ, realizată de arhitecta Oana Stănescu. Participarea României la această ediție a Festivalului este susținută de Institutul Cultural Român de la Madrid, partener al Festivalului, cu sprijinul Uniunii Arhitecților din România.

25
/04
/23

Fundația Art Encounters din Timişoara, oraş care este Capitala Europeană a Culturii în acest an, găzduieşte expoziția "Adrian Ghenie - Corpul imposibil", ce conține o serie de desene și câteva picturi tulburătoaere, inspirate din izolarea din perioada pandemiei.

24
/04
/23

„Albinele Mării Negre” de Vasile Rață este a doua expoziție din seria „Window to Europe” de la Arbor.art.room, care-și propune ca de-a lungul acestui an să promoveze artiști cu rădăcini basarabene, care și-au început cariera la sfârșitul anilor ’80 și începutul anilor ’90. Acela a fost momentul prăbușirii cortinei de fier și al deschiderii de noi oportunități în spațiul occidental.