„Faust”, la cea mai mare întâlnire a sașilor din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/faust-la-cea-mai-mare-intalnire-a-sasilor-din-romania/

Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu prezintă, la Fabrica de Cultură, în zilele de 4 şi 5 august, de la orele 19:00, două reprezentaţii ale spectacolului „Faust”, în regia lui Silviu Purcărete, cu ocazia întâlnirii anuale a saşilor, estimată, de către organizatori, a fi cea mai mare de după 1989.

Un articol de Petre Ivan|28 iulie 2017

„Acasă în lume, cu inima în Transilvania” este motto-ul acestei întâlniri, aflată la cea de a 27-a ediție, la care organizatorii – Forumul Democrat al Germanilor din România, împreună cu asociații ale sașilor din Germania și Austria – estimează o participare de peste 20.000 de persoane.

Evenimentul include și o serie de manifestări culturale – lansări de carte, vernisaje și concerte, și este anunțată și prezența președintelui României, domnul Klaus Iohannis.

Venim în întâmpinarea acestei sărbători de tradiție cu un spectacol de patrimoniu, cel mai cunoscut și solicitat din repertoriul nostru, o celebrare a genialității lui J.W. Goethe. Vom avea două reprezentații, pe 4 și 5 august, și suntem mândri că avem ocazia de a arăta aici, la Sibiu, celor plecați departe de casă, un spectacol care s-a bucurat și se bucură de aprecieri din toată lumea. – Constantin Chiriac, directorul TNRS.

Un reper important al teatrul românesc de după ’89, această producţie a Teatrului Naţional „Radu Stanca” Sibiu contribuie semnificativ la promovarea valorilor culturale naţionale. Acest lucru a fost confirmat atât prin premiile obţinute, cât şi prin turneele întreprinse.

Foto: Faust – Sebastian Marcovici

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.