Festivalul Internaţional de Teatru Nou, Arad, 12-20 mai
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-international-de-teatru-nou-arad-12-20-mai/

Festivalului Internaţional de Teatru Nou, ediţia a şasea, va avea loc în perioada 12-20 mai la, Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad, anunţă organizatorii. Anul acesta selecţia cuprinde 20 de spectacole de teatru produse de companii de stat sau independente din Bucureşti şi din ţară, precum şi două spectacole străine, din Olanda şi Spania. Curatorul festivalului este teatrologul Claudiu Groza.

Un articol de Petre Ivan|19 aprilie 2018

Selecţia oficială a FITN 2018: „90”, scenariu colectiv, regia şi dramaturgia David Schwartz, O2G şi Macaz Teatru Coop, Bucureşti, „Demnitate”, textul şi regia Ignasi Vidal, Teatrul Avangardia, Bucureşti, „F.A.D (Noduri şi plăci)”, de Nicola Wilson, regia Horia Suru, Teatrul „Regina Maria”, Oradea, „Familia fără zahăr”, de Mihaela Michailov, regia Radu Apostol, Teatrul Mic şi Centrul de Teatru Educaţional Replika, Bucureşti, „Familia Ou”, spectacol colectiv, regia Bogdan Untilă, Teatrul Recul, Bucureşti.

Spectacolul „Fane solamente”, one man show cu Pau Palaus, Compania Contaminando Sonrisas, este invitat din Spania, iar „The Yelling Kitchen Prince/ Prinţul gălăgios din bucătărie”, one man show cu Bram Graafland, GillendeKeukenPrince Company, din Olanda.

În selecţie au fost alese şi „Grounded”, de George Brant, regia Ligia Ciornei, Doctor’s Studio, Bucureşti, „Iluzii”, de Ivan Vîrîpaev, regia Cristian Ban, Teatrul de Nord, Satu Mare, „Jim cară molozul”, după Ioan Peter, regia Florin Didilescu, Trupa de teatru licean francofon AMIFRAN, Arad, „M.I.S.A.PĂRUT”, de Alexa Băcanu, regia Dragoş Alexandru Muşoiu, Reactor de creaţie şi experiment Cluj-Napoca, „O femeie singură”, de Dario Fo şi Franca Rame, regia Daniel Grigore-Simion, Teatrul de Artă, Bucureşti, „OMG! – Organisme Modificate Genetic”, un spectacol de Ioana Păun, Teatrul „Andrei Mureşanu”, Sfântu Gheorghe.

Spectatorii vor putea să vadă la Arad şi „Our ladies of perpetual succour (Fecioarele noastre grabnic ajutătoare)”, de Lee Hall, după romanul „Sopranele” de Alan Warner, regia şi coregrafia Răzvan Mazilu, Teatrul Excelsior, Bucureşti, „Öröm és boldogság/ Bucurie şi fericire”, de Székely Csaba, regia Andi Gherghe, Teatru 3G, Târgu-Mureş şi „Pe jumătate cântec”, un spectacol de Crista Bilciu, Teatrul Odeon, Bucureşti.

Se adaugă: „Plex”, scenariu bazat pe texte deEric Bogosian, regia Andrei Dinu şi Andrei Stan, Teatrul Municipal Baia Mare, „Rovegan”, textul şi regia Catinca Drăgănescu, Asociaţia Arena şi Centrul de Teatru Educaţional Replika, Bucureşti, „Somnambulism”, de Iaroslava Pulinovici, regia Alexandru Mâzgăreanu, Teatrul „Nottara”, Bucureşti, „Stage Dogs”, textul şi regia Florin Piersic Jr. (inspirat de „A life in the theatre” de David Mamet), Teatrul ACT, Bucureşti, „Tatăl meu, preotul”, de Gabriel Sandu, regia Leta Popescu, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, Compania „Liviu Rebreanu”, „Visătorul”, după Ian McEwan, un spectacol-concert de Ada Milea, Teatrul Tineretului Piatra Neamţ.

Foto: Festivalul Internaţional de Teatru Nou – facebook

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.