Festivalul Național de Improvizație a fost despre libertate, emoție și bucurie sinceră
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-improvizatie-a-fost-despre-libertate-emotie-si-bucurie-sincera/

4 zile de !MPRO au fost concentrate într-o serie de spectacole pregătite pe loc de actori şi non-actori profesionişti, dar cu toţii improvizatori, pe scena Teatrului Naţional Bucureşti.

Un articol de Delia Marcu|1 octombrie 2015

Finalul lunii septembrie a adus improvizația pe o scenă de teatru și a reunit oameni de toate vârstele, pasionați de actul artistic. La a treia ediție, Festivalul Național de Improvizație, inițiat de Monica Anastase, actriță și producător de teatru, membră a trupei de comedie improvizată Improvisneyland, a devenit deja tradiție.

76 de improvizatori au pus în scenă 15 spectacole, 6 traineri din 4 țări diferite au susținut 11 ateliere de impro pentru actori și amatori, iar în fiecare seară de festival, peste 150 de spectatori au umplut Sala Media a Teatrului Național.

În fiecare an, evenimentul a crescut organic, aducând împreună din ce în ce mai mulți improvizatori și lansând pe piață chiar și noi trupe. Succesul evenimentului este dat de faptul că improvizația nu mai este percepută ca divertisment facil, asemănat de multe ori cu stand-up comedy, ci a fost înțeleasă ca formă de teatru spontan, o expresie a creativității și emoțiilor, în mod viu și nepremeditat.

Victoria Dicu, actriță la Teatrul Național „I. L. Caragiale” București descrie ce a experimentat: „Teatrul de improvizație este, pentru mine libertate, emoție, transmisie. Pleacă de la propria persoană, conectarea cu tine, la partener și lucrează cu finețe, evitând în prima fază „cum-ul” a ce faci pe scenă – regula de aur și în teatrul clasic. Sunt interesată de acest fenomen.”

Pentru prima dată în istoria festivalului au urcat pe scenă și 3 trupe de improvizatori începători, care nu sunt actori de meserie în viața reală, ci au cariere ca specialiști în marketing și comunicare, organizatori de evenimente sau programatori, iar spectacolele lor au fost la înălțime.

Andreea, Bibiri, actriță la Teatrul „Bulandra” a venit la eveniment și apreciază beneficiile improvizației: „Cred că treaba asta cu improvizația ar trebui practicată frecvent, ca antrenament, de toți actorii. E păcat că în facultate avem un singur semestru de improvizație. M-a impresionat și bucurat să văd că la workshop-ul la care am fost au participat și non-actori. E un lucru bun ca oamenii să găsească benefică practicarea antrenamentului din teatru.”

A98V8032-Edit

Conceptul festivalului a fost provocarea lansată improvizatorilor de a-și realiza acel „Dream project”. Astfel, majoritatea spectacolelor au fost inovatoare și au surprins publicul cu formate în premieră. De la un spectacol de improvizație muzicală, la unul pe întuneric, la un solo show în care un singur actor realizează o poveste cu 6 personaje, la intrigi și mistere, încercări la care actorii sunt supuși de public, un spectacol bazat pe o aplicație de dating și până la un Secret Show total, realizat de improvizatorii străini invitați, !MPRO a fost un carusel de trăiri spontane.

Trupele participante anul acesta la !MPRO vă așteaptă și la a patra ediție, anul viitor: iELE, Thy Neighbour’s Goat, Freeze, Improgrammer, All In, IDIOT, Marțienii, ImproVice, Drumarii, Obligo, Improvisneyland.

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).