Jacques Audiard, la premiera românească cu The Sisters Brothers, în deschiderea American Independent Film Festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/jacques-audiard-la-premiera-romaneasca-cu-the-sisters-brothers-in-deschiderea-american-independent-film-festival/

Cea de-a 3-a ediţie a American Independent Film Festival şi-a anunţat astăzi programul complet. Filme premiate sau selectate la festivaluri prestigioase de film ca Sundance, Toronto, Cannes, Veneţia sau Telluride vor putea fi văzute în premieră în Bucureşti între 12 si 18 aprilie, la Cinema PRO şi Cinema Muzeul Țăranului din Bucureşti, si la Iaşi, la Cinema Ateneu.

Un articol de Petre Ivan|5 aprilie 2019

Recunoscut în lumea cinematografică pentru o filmografie diversă, originală și atrăgătoare, regizorul Jacques Audiard va fi prezent în deschiderea celei de-a 3-a ediții a American Independent Film Festival pentru premiera celui mai recent filmul al său, The Sisters Brothers – vineri, 12 aprilie, la Cinema PRO, de la ora 20:00.

Programul complet al proiecțiilor este accesibil de astăzi pe site-ul filmedefestival.ro, iar biletele pot fi achiziționate prin Eventbook.ro.

 Western-ul The Sisters Brothers cu John C. Reilly, Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed și Rutger Hauer, a fost turnat parțial în România în vara anului 2017 – dupa ce Audiard a văzut potențialul de filmare al țării noastre, descoperit cu ocazia primei sale vizite în Romania, în cadrul Les Films de Cannes a Bucarest, cu cel mai recent film al său Dheepan (Palme d’Or, în 2015).

 The Sisters Brothers a devenit unul din filmele străine cu cel mai mare budget turnat în România, doar pentru decoruri, costume și cai, producția alocând un buget de peste 5 milioane de euro. Audiard va fi totodată prezent și la a doua proiecție a filmului în cadrul festivalului, sâmbătă, 13 aprilie, de la ora 16:30, la Cinema Muzeul Țăranului, urmând să aibă sesiuni de întrebări și răspunsuri cu publicul.

Pentru The Sisters Brothers, Audiard și co-scenaristul său Thomas Bidegain, au ecranizat romanul cu același nume al lui Patrick de Witt, un hit de vânzări pe piața nord-americană (tradus și în România la Polirom), ale cărui drepturi de ecranizare au fost cumpărate de actorul John C Reilly, care apoi le-a oferit lui Audiard, al cărui fan necondiționat s-a declarat întotodeauna.

Costumele filmului au fost realizate de către creatoarea italo-americană Milena Canonero, cvadruplă câștigătoare de premii Oscar pentru costume pentru Chariots of Fire (H. Hudson), Barry Lindon (S. Kubrick), Maria Antoaneta (S. Coppola) și Grand Budapest Hotel (W Anderson). The Sisters Brothers a fost prezentat în premieră absolută anul trecut la festivalul de film de la Veneția unde a și luat Leul de Argint pentru cea mai bună regie.

Cariera lui Jacques Audiard ca regizor a început atunci când a devenit asistent de regie pentru Roman Polanski la The Tenant, în 1976. 18 ani mai târziu îi distribuie pe Mathieu Kassovitz și Jean-Louis Trintignant în road-movie-ul Regarde les hommes tomber, primul său lungmetraj ce avea să deschidă drumul multiplelor premii la Cannes, César, BAFTA și Lumiere.

Din anii 70 încoace, a scris peste 20 de scenarii pentru filme și seria

Jacques Audiard

le TV, a regizat videoclipuri, și a avut câteva apariții ca actor, continuându-și munca de regizor cu alte 7 lungmetraje premiate internațional, dintre care amintim De battre mon cœur s’est arrêté (2006, 8 premii César, Premiul BAFTA pentru Cel mai bun film străin), Un profet (2009, Marele Premiu la Cannes și 9 trofee César, nominalizat la Oscar și Globurile de Aur, premiat cu BAFTA), De rouille et d’os (2012), cu Marion Cotillard.

The Sisters Brothers va fi distribuit în România de Voodoo Films începând din 19 aprilie în 45 de cinematografe din 26 de orașe din țară.

Proiecțiile au loc între 12 și 18 aprilie la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului.

Informații despre bilete și achiziționarea lor sunt disponibile pe site: https://bit.ly/2FSuTS4

Foto: Jacques Audiard – facebook

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.