Lia Bugnar o aduce pe Medeea Marinescu pe scena de la Green Hours
https://www.ziarulmetropolis.ro/lia-bugnar-o-aduce-pe-medeea-marinescu-pe-scena-de-la-green-hours/

Medeea Marinescu va juca pentru prima oară pe scena de la Green Hours, alături de Lia Bugnar, în spectacolul ,,Oase pentru Otto”.

Un articol de Judy Florescu|6 noiembrie 2013

Medeea Marinescu va juca pentru prima oară pe scena de la Green Hours alături de Lia Bugnar, în spectacolul „Oase pentru Otto“.

Lia Bugnar a creat (scris și regizat) două piese care se joacă într-un spectacol coupe („Aici nu se simte” și „Oase pentru Otto”), pe 14 și pe 24 noiembrie,  la Green Hours (Calea Victoriei nr. 120) – teatrul-bar cu o tradiţie de 16 ani în realizarea producţiilor teatrale independente.

Spectacolul „Aici nu se simte” îi are ca unici protagoniști pe Ilinca Manolache și pe Marius Manole, aceștia alcătuind de mai bine de doi ani singurul cuplu artistic de pe scena teatrului independent. Cei doi apar în spectacolele semnate de Lia Bugnar: „Noi4”, „O piesă deșănțată”, „7 dintr-o lovitură”, „Masculin-feminin”.

„O piesă despre un bărbat şi o femeie cărora le pute. Nu e greşeală de tipar, chiar despre asta e piesa. Toată lumea pare bine-merci, numai lor le pute. Nu se cunosc, dar «putoarea» îi face să se refugieze împreună undeva deasupra tuturor, unde aerul e cît de cît mai respirabil“, spune Lia Bugnar.

Ce fac doi oameni, bărbat şi femeie, care nu se cunosc, cînd au de stat ceva timp unul lîngă altul (la orizontală)? Îşi spun lucruri pe care nu le-ar spune nici celui mai apropiat prieten. Dialogul lor, deşi trist, are hazul lucrurilor atît de banale încât nu te-ai aştepta vreodată să le citeşti într-o carte sau să le vezi într-o piesă de teatru. Un bărbat şi o femeie forţaţi de împrejurări să stea împreună în singurul loc cu aer respirabil din jur. Şi pentru că aerul curat face bine la inimă şi, implicit la sentimente… parcă se şi îndrăgostesc puţin…

Lia Bugnar

Piesa „Oase pentru Otto” o aduce pentru prima oară pe Medeea Marinescu pe cea mai veche scenă a teatrului independent bucureştean. Lia Bugnar are un rol triplu în acest spectacol: de autor, de regizor, dar și de protagonistă, alături de Medeea Marinescu.

Citiți și: INTERVIU Lia Bugnar: „Teatrul e o minciună foarte adevărată atunci când e spusă bine“

„Două prostituate pe şoseaua de centură. Da. Şi?! De ce să merg la teatru ca să văd ceva ce pot vedea oriunde pe drumurile patriei?! Tocmai de-asta. Pentru că le vedem, dar de fapt nu le mai vedem. Ne-am obişnuit cu ele ca şi cu gropile, ca şi cu gunoaiele, nici măcar nu ni se mai par ceva picant. Sînt ca nişte umbre ale şoselei.

Si-atunci, cînd ne trezim cu ele faţă în faţă, în sala de spectacol, mai întîi sîntem stînjeniţi, apoi ne întrebăm dacă e un spectacol din ăla vulgar cum sînt mai toate comicăriile de pe la televizor, după care (neavînd de ales) ne liniştim şi LE PRIVIM.

Si sunt altfel decît ni le-am închipuit. Si diferenţele dintre noi şi ele sînt atît de mici… (cum sunt între noi şi oricare alt om). Si nu vreau să zic vorbă mare, da’ dacă eşti un om normal, la sfîrşitul celor 50 de minute le şi îndrăgeşti. Pe cineva care te face cînd să rîzi, cînd să plângi, nu poţi decît să-l îndrăgeşti în cele din urmă.”, povesteşte Lia Bugnar despre spectacol.

Foto: Adi Bulboacă

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.