Metoda de la Nottara, în turneu în trei ţări europene
https://www.ziarulmetropolis.ro/metoda-de-la-nottara-in-turneu-in-trei-tari-europene/

Teatrul „Nottara” prezintă, în luna noiembrie, în Belgia, Austria şi Spania, spectacolul „Metoda (Metoda Grönholm)” de Jordi Galcéran, în regia lui Theodor Cristian Popescu.

Un articol de Andrada Văsii|18 noiembrie 2013

Teatrul Nottara” prezintă, în luna noiembrie, în Belgia, Austria şi Spania, spectacolul Metoda (Metoda Grönholm)” de Jordi Galcéran, în regia lui Theodor Cristian Popescu.

Reprezentaţiile vor avea loc pe 23 noiembrie, la Pygmalion Theater din Viena, pe 25 noiembrie la Centrul Bozar din  Bruxelles şi pe 27 noiembrie la Teatrul Lliure, Barcelona.

Acest turneu face parte din proiectul Teatrul ca identitate – turneele Teatrului „Nottara” pentru românii din afara graniţelor, realizat cu ajutorul financiar şi logistic al partenerilor noştri, Departamentul Politici pentru Relaţia cu Românii de Pretutindeni al Ministerului Afacerilor Externe şi European Artists Management – Asociaţie culturală din Bruxelles.

„Am ales «Metoda» pentru acest turneu deoarece este o montare apreciată atât de specialişti, cât şi de public, care s-a bucurat de succes la numeroase festivaluri din ţară şi avem convingerea că va fi la fel de bine primită şi în rândul românilor din diaspora. Suntem onoraţi, totodată, că avem ocazia să jucăm spectacolul chiar în oraşul natal al autorului şi sperăm ca acesta să fie prezent în sală, pe 27 noiembrie”, afirmă criticul de teatru Marinela Ţepuş, directorul Teatrului „Nottara”.

Distribuţia spectacolului „Metoda” este formată din actorii Adrian Văncică (Fernando) Alexandru Jitea (Enrique), Gabriel Răuţă (Carlos) Cerasela Iosifescu (Mercedes). Traducerea textului îi aparţine Luminiţei Voina-Răuţ, iar scenografia lui Ştefan Caragiu.

Metoda interviului, pentru o companie de teatru 

În spectacol, o companie suedeză, recunoscută pe plan internaţional, trebuie să angajeze o persoană care să se alăture echipei. Postul implică o mare responsabilitate, iar condiţiile de muncă şi remuneraţia sunt foarte atractive.

Cei patru presupuși candidaţi selectaţi pentru interviu intră treptat în scenă. Ideea că metoda de intervievare este una neobişnuită apare în mintea lor atunci când fiecare afirmă că niciunul dintre ei nu este reprezentantul companiei.

Timpul trece şi nimeni nu vine să le spună cum se va desfăşura selecţia. Mai mult, se pare că nu mai pot pleca; ei presupun că cineva îi supraveghează, din afară, pentru a se decide cine primeşte postul.

Metoda turneu

Adrian Văncică (foto dreapta) joacă în spectacolul „Metoda”

Fiecare concurent trebuie să-și demonstreze abilităţile. Probele prin care trec scot la suprafaţă fie dorinţa de a ajuta, fie tendinţa de a-i sabota pe ceilalţi candidaţi. Sunt unul câte unul eliminaţi, iar cel care va rezista până la final va primi slujba. Astfel, cele patru personaje îşi arată umanitatea, empatia, insensibilitatea sau cinismul, dar nimic nu se dovedește a fi ceea ce părea la început.

„Mi s-a părut o piesă cu dimensiune filosofică ascunsă, care te face să te sperii pentru că, la final, nu poţi spune despre niciunul dintre cele patru personaje cum este de fapt. Le-am văzut, evoluând, pe scenă, în faţa noastră aproape două ore, dar, de fapt, nu putem zice nimic despre niciunul dintre ei”, susţine regizorul Theodor Cristian Popescu.

Teatrul „Nottara” şi-a propus, pentru anul 2013, o serie de turnee care să se adreseze comunităţilor româneşti din străinătate. Astfel, turneul spectacolului „Metoda” este a treia deplasare în străinătate pe care teatrul o face în acest an.

Foto credit: Teatrul Nottara, spectacolul Metoda

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).