Mihaela Velicu, actriță: „Mă îngrozește că se pune lacăt pe Teatrul Metropolis“
https://www.ziarulmetropolis.ro/mihaela-velicu-actrita-ma-ingrozeste-ca-se-pune-lacat-pe-acest-teatru-de-proiect-din-bucuresti-teatrul-metropolis/

„Sunt actrita freelancer din 2012 si dupa ce am terminat facultatea am avut norocul sa joc in cateva teatre, dar, in principal, cele mai multe spectacole pe care le-am jucat au fost la Teatrul Metropolis“, scrie Mihaela Velicu pe pagina ei de Facebook, referindu-se la posibilitatea ca Teatrul Metropolis să nu poată să mai programeze spectacole, din cauza subfinanţării.

Un articol de Ziarul Metropolis|7 aprilie 2022

„Aici am avut 6 premiere si, indraznesc sa spun, sute de spectacole.
N-am fost niciodata angajata, dar mereu am simtit ca apartin de Teatrul Metropolis. O lunga perioada (7 ani) mi-am sustinut traiul doar din spectacolele programate aici. Si nu cred sunt singurul caz.
Am putut sa imi fac meseria intr-un spatiu unde cei “care nu se vad” (masinistii, cabinierele, echipa tehnica, regizorii tehnici) erau cei mai implicati si draguti oameni cu care am avut ocazia sa lucrez vreodata. Profesionalismul lor si bunul simt cu care am fost intampinata m-a facut sa-mi iubesc meseria si mai mult. Era un mediu in care oamenii se bucurau real unii de ceailalti si cred ca si publicul simtea asta.
Ma infurie sa aflu ca se inchide.
Ma ingrozeste ca se pune lacat pe acest teatru de proiect din Bucuresti unde peste 300 de actori, majoritatea independenti, au putut sa isi faca meseria.
Nu stiu ce vor face oamenii angajati acolo ramasi fara posturi.
Nu stiu ce vor face studentii care isi dadeau spectacolele de disertatie in acest teatru.
Nu stiu daca vor gasi alta casuta artistii independenti.
Nimeni nu stie. Dar acum voi stiti ca se intampla asta“.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.