Niels Van Tomme, curatorul Bienalei Internaţionale de Artă Contemporană Bucureşti, ediţia a VII-a
https://www.ziarulmetropolis.ro/niels-van-tomme-curatorul-bienalei-internationale-de-arta-contemporana-bucuresti-editia-a-vii-a/

Curatorul Bienalei Internaţionale pentru Artă Contemporană Bucureşti (BB7), care se va desfăşura între 26 mai şi 17 iulie 2016, va fi Niels Van Tomme, un cercetător şi critic care lucrează la intersecţia dintre cultură, politică şi estetica contemporană.

Un articol de Liliana Matei|29 iulie 2014

Bucharest Biennale International Advisory Board, întrunit pe 14 iulie la Berlin, l-a desemnat în unanimitate pe Niels Van Tomme drept curator al celei de-a şaptea ediţii a Bucharest Biennale, anunță Mediafax.

Bucharest Biennale continuă să construiască o legătură puternică între Bucureşti – spaţiu geocultural unde politica se reflectă în toate aspectele vieţii – şi restul lumii. În transcederea specificului geografic şi istoric, a contextelor politice, bienala se conectează la un domeniu complex, cel al rezistenţei în mediul cotidian.

Cu modelul său inovativ rafinat şi perfecţionat de-a lungul celor şase ediţii anterioare, Bucharest Biennale este considerată în momentul de faţă una dintre bienalele cu rol vital în Europa, câştigând o poziţie respectată pe scena de artă internaţională.

Pentru BB7, curatorul Niels Van Tomme este interesat în a explora poziţia unică pe care România – şi mai exact Bucureştiul – o deţine într-o reţea globală tot mai largă de schimburi economice normate. Prin cercetarea acestor structuri, el încearcă să complice noţiunile marginalizării şi izolării care au fost atribuite istoric României şi regiunii Europa de est.

Niels Van Tomme este curator, cercetător şi critic stabilit în New York, care lucrează la intersecţia dintre cultură, politică şi estetica contemporană. Are un masterat în studii culturale de la Universitatea din Leuven, Belgia. Expoziţiile şi programele sale publice au fost prezentate în spaţii precum The Kitchen (New York), Värmlands Museum (Karlstad), National Gallery of Art (Washington, DC), Contemporary Arts Center (New Orleans), Gallery 400 (Chicago) şi Akademie der Künste (Berlin).

Cea mai recentă expoziţie a sa, „Visibility Machines: Harun Farocki and Trevor Paglen” a fost vernisată la Center for Art, Design and Visual Culture în cea de-a doua parte a anului 2013 şi în prezent este într-un turneu internaţional, în timp cartea rezultată din expoziţie a fost publicată de Distributed Art Publishers.

Demersurile sale curatoriale au beneficiat de burse acordate de diferite instituţii, precum The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, The Elizabeth Firestone Graham Foundation, Lambent Foundation şi The Nathan Cummings Foundation, fiind remarcate de publicaţii precum Afterall, Artforum, Art in America, Afterimage şi The Wall Street Journal.

Foto: http://www.bucharestbiennale.org

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..