Nominalizările pentru premiile Academiei de Film Europene
https://www.ziarulmetropolis.ro/nominalizarile-pentru-premiile-academiei-de-film-europene/

Gala de decernare a premiilor Academiei de Film Europene va avea loc pe 1 decembrie, în Malta. Câştigătorii vor fi stabiliţi prin voturile exprimate de cei 2.600 de membri ai EFA. Concurenţa pentru această distincţie este acerbă, pe lista filmelor nominalizate fiind regăsite producţii britanice, spaniole sau de origine cehă. Lungmetrajele britanic „The Pirates! Band […]

Un articol de |18 septembrie 2012

Gala de decernare a premiilor Academiei de Film Europene va avea loc pe 1 decembrie, în Malta. Câştigătorii vor fi stabiliţi prin voturile exprimate de cei 2.600 de membri ai EFA. Concurenţa pentru această distincţie este acerbă, pe lista filmelor nominalizate fiind regăsite producţii britanice, spaniole sau de origine cehă.

Lungmetrajele britanic „The Pirates! Band of Misfits”, spaniol”Arrugas” şi ceh „Alois Nebel” au fost nominalizate la premiile decernate de Academia de Film Europeană (EFA), la categoria „cea mai bună animaţie”, informează hollywoodreporter.com.

Pelicula britanică „Piraţii! O bandă de neisprăviţi/ The Pirates! Band of Misfits” este produsă de Aardman Animation şi regizată de Peter Lord, filmul spaniol „Arrugas” este regizat de Ignacio Ferreras, iar filmul ceh „Alois Nebel” este o dramă turnată în alb-negru de regizorul Tomas Lunak

Ţinând cont de performanţa comercială reuşită de „Piraţii! O bandă de neisprăviţi”, pelicula britanică pare a fi marea favorită pentru obţinerea trofeului. Filmul, distribuit de Sony, a avut încasări de 120 de milioane de dolari pe plan mondial, depăşind de câteva ori încasările obţinute împreună de „Arrugas” şi „Alois Nebel”.

Însă succesul comercial s-ar putea dovedi dăunător la gala EFA 2012, echivalentul european al galei Oscar. Membrii cu drept de vot din Academia de Film Europeană votează adeseori mai mult pentru pelicule cu valoare artistică şi mai puţin pentru cele care sunt favorite ale spectatorilor. De exemplu, anul trecut, trofeul pentru cel mai bun film european a revenit peliculei „Melancholia”, de Lars von Trier, în defavoarea producţiei „Discursul regelui”, extrem de bine primit de public şi câştigător al Oscarului pentru cel mai bun film.

Atât „Arrugas”, cât şi „Alois Nebel” au fost deja bine primite de criticii de specialitate. Lungmetrajul regizat de Ferreras spune povestea a doi bărbaţi care se împrietenesc într-un azil de bătrâni şi a fost recompensat cu premiul Goya la categoria „cea mai bună animaţie” şi a fost nominalizat la categoria „cel mai bun film” la ediţia din 2012 a prestigioaselor Annie Awards.

„Alois Nebel”, o dramă în alb-negru, a cărei acţiune este plasată într-o îndepărtată staţie de tren de la graniţa dintre Cehia şi Polonia, conţine multe elemente de film noir şi a fost recompensată cu trei premii decernate de Academia de Film din Cehia (pentru regie artistică, muzică şi sunet). .

Sursa: Mediafax

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.