Oana Pellea și Mircea Rusu în „Frumos e în septembrie la Veneția”
https://www.ziarulmetropolis.ro/oana-pellea-si-mircea-rusu-in-frumos-e-in-septembrie-la-venetia/

Actriţa Oana Pellea revine pe scena Centrului Cultural din strada Lipscani, nr.84-90, într-o nouă comedie romantică, „Frumos e în septembrie la Veneţia” după Teodor Mazilu, în regia Marianei Cămărăşan. Premiera va avea loc vineri, 18 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala Mare, ARCUB.

Un articol de Liliana Matei|14 ianuarie 2019

Scenografia este semnată de Vladimir Turturica, iar light design-ul de Ștefan Vasilescu.

O neașteptată poveste de dragoste se dezvăluie acolo unde suntem prea obișnuiți să vedem doar neajunsurile, într-o realitate pe care doar visul pare că o mai face suportabilă. Dar el nu poate și nu trebuie să o substituie, ci doar să-i aducă la lumină profunzimea, sensul și frumusețea. Această parabolă teatrală îi aduce împreună pe scena ARCUB pe îndrăgiții actori Oana Pellea și Mircea Rusu.

Cunoscută pentru spectacole precum „Amalia respiră adânc” (Teatrul ACT), „Efectul razelor gamma asupra crăițelor lunatice”, „N(aum)” (Teatrul Metropolis), „Cinci ore cu Mario” (UNTEATRU) sau „Iadul este amintirea fără puterea de a mai schimba ceva” (Teatrul Odeon), regizoarea Mariana Cămărășan montează în 2019, pe scena ARCUB, o adaptare a unei piese scrise de dramaturgul Teodor Mazilu.

„Îndrăgostiți de însuși faptul de a fi îndrăgostiți, milioane de oameni visează Veneția. Adriatica bate cu valurile sale malurile de cărămidă ale insulei. Felinarele se aprind unul câte unul, dintr-un tonomat se aude incredibila muzică a lui Lucio Dalla. Totul e ireal de frumos. În mirajul romantismului absolut, o femeie și un bărbat se redescoperă, așa cum nu și-au imaginat vreodată că ar putea fi. Realitatea, mijlocită de vis și dincolo de vis, este, de fapt, fabuloasă, iar lucrurile pe care abia îndrăznim să le visăm există deja în sufletul fiecăruia dintre noi. Ele prind viață atunci când … atunci când trăim acea… acel… nu găsesc cuvântul… care e antonimul singurătății?” spune regizoarea Mariana Cămărășan.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.

09
/01
/24

CARTEA DE CINEMA Neaşteptată apariţie acest “Desene mişcătoare. Dialoguri despre critică şi cinema”, pe care criticul de film Andrei Gorzo şi criticul literar Mihai Iovănel - prieteni şi colegi de generaţie şi de idei - l-au scos la finalul lui 2023 la Editura Polirom.