Only God Forgives – Ryan Gosling a revenit pe marile ecrane
https://www.ziarulmetropolis.ro/only-god-forgives-ryan-gosling-a-revenit-pe-marile-ecrane/

Only God Forgives / Numai Dumnezeu iartă este cel mai recent film în regia lui Nicolas Winding Refn şi îi aduce pe marile ecrane pe Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas şi Vithaya Pansringarm.

Un articol de Andrada Văsii|29 noiembrie 2013

„Only God Forgives“ / „Numai Dumnezeu iartă“ este cel mai recent film în regia lui Nicolas Winding Refn şi îi aduce pe marile ecrane pe Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas şi Vithaya Pansringarm.

„Numai Dumnezeu iartă“ este pelicula cu care regizorul danez Nicolas Winding Refn a fost nominalizat la Palme d’Or  2013.

Ryan Gosling joacă rolul unui american bizar, stabilit în Thailanda, de unde conduce o afacere cu trafic de stupefiante. Fratele său este ucis cu complicitatea autorităţilor, aşa că lui i se cere să îl răzbune cu orice preţ.

Filmul a fost turnat în cartierul chinezesc din Bangkok, Thailanda şi a avut un buget relativ mic: 4,8 milioane de dolari. Aceasta este a doua colaborare a regizorului danez Nicolas Winding Refn cu Ryan Gosling, după Drive, film în urma căruia au deveniți foarte apropiați.

Only God Forgives / Numai Dumnezeu iartă a fost prezentat de o parte a cronicarilor drept un posibil sequel al filmului anterior la care cei doi, Ryan Gosling şi regizorul Nicolas Winding Refn au colaborat, Drive.

Iată ce spune, înainte de toate, chiar regizorul: „Retrospectiv, eu pot vedea similitudinile dintre Chang și One Eye din Valhalla Rising, pe de o parte, și șoferul din Drive, pe de altă parte: toți își au rădăcinile în mitologia basmului și au dificultăți în a trăi în lumea reală. Tehnic, există o asemănare între comportamentul lor stoic, tăcerea lor și portretele fetișiste ale acestor personaje, chiar dacă se referă la epoci diferite și sunt jucate de actori diferiți.’’

Cuplul de succes din only God Forgives – Nicolas Winding Refn şi Ryan Gosling

Regizorul continuă: „Într-un fel, Only God Forgives este ca o antologie cu filmele pe care le-am făcut până acum. Cred că am condus cu viteză maximă spre o coliziune creativă cu scopul de a bulversa totul era în jurul meu și a vedea ce va veni după.’’

Nicolas Winding Refn spune că, inițial, ideea a fost de a face un film despre un om care vrea să lupte împotriva lui Dumnezeu: ,,…A fost vorba, desigur, de un obstacol foarte greu de depășit, dar scenariul a coincis cu o perioadă foarte existențială a vieții mele: așteptam al doilea copil al nostru și sarcina se dovedea a fi foarte dificilă. Deci, ideea de a avea un personaj care vrea să lupte cu Dumnezeu, fără să știe de ce, m-a sedus extrem de mult”.

Citiţi şi: Only God Forgives şi Heli: violenţă gratuită vs. violenţă necesară

Puţină lume ştie că Only God Forgives trebuia să fie prima colaborare dintre cei doi. Drive a apărut între timp, aşa că regizorul danez a decis să amâne Only God Forgives. „Totuși, eram atât de pătruns de acest film, încât a trebuit să-l fac. Așa că, în timp ce filmam Drive, pregăteam Only God Forgives”, povesteşte Refn.

Only God Forgives

Afişul filmului Only God Forgives 

De asemenea, un fapt mai puţin ştiut este că rolul lui Julian din Only God Forgives trebuia să fie interpretat de un alt actor. Acel actor (se pare că ar fi vorba de englezul Luke Evans care nu a mai putut participa din cauza filmărilor pentru The Hobbit: An Unexpected Journey din 2012 – n.red.) s-a retras cu puţin timp înainte de începerea filmărilor, aşa că regizorul danez şi-a putut continua colaborarea cu americanul Ryan Gosling cu care deja legase o bună relaţie la filmările pentru Drive.

În acest sens, Nicolas Winding Refn recunoaşte: „Astăzi, eu consider acest fapt (retragerea actorului respectiv – n.red.) ca pe o binecuvântare, pentru că ne-a permis, mie și lui Ryan, să ne continuăm colaborarea.

Ciudat, am scris scenariul înainte de a face Drive, și Julian a fost întotdeauna văzut ca o persoană foarte liniștită. Când, după Drive, am început să lucrez la scenariu împreună cu Ryan, acest tip de limbaj tăcut a venit firesc și a fost foarte util. Asta deoarece personajul Julian este extrem de chinuit – se repliază în sine și nu se îndreaptă niciodată spre alții. Privind înapoi nu îmi pot imagina un alt actor interpretând acest personaj. Dar, din nou, el și cu mine suntem aproape unul.”

În prima săptămână pe ecrane, filmul va rula la Hollywood Multiplex, Movieplex Cinema Plaza, Grand Cinema Digiplex (Băneasa), Cinema City Cotroceni (AFI), Cinema City Sunplaza, Elvire Popesco, Europa, Patria, în București, iar în țară, la Cluj (Victoria şi Cinema City), Constanţa (Cityplex), Braşov (Cityplex), Târgu Mureș (Arta 3D), Craiova (Modern) și Călărași (Orizont).

Foto credit: Only God Forgives

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.