Opt premiere canneze din Les Films de Cannes à Bucarest își caută distribuitor
https://www.ziarulmetropolis.ro/opt-premiere-canneze-din-les-films-de-cannes-a-bucarest-isi-cauta-distribuitor/

Cea de-a 9-a ediţie a Les Films de Cannes à Bucarest (19-28 octombrie) introduce secţiunea competitivă Aide à la Distribution. Aceasta oferă şansa unui film prezentat la Cannes, în 2018, care nu şi-a găsit încă distribuitor în România, să fie achiziţionat şi prezentat publicului în cinematografe. Alegerea filmului va fi făcută prin votul publicului dintr-o selecţie de opt titluri.

Un articol de Petre Ivan|26 septembrie 2018

Filmul câștigător va primi un sprijin pentru distribuție constând în suport financiar și un pachet de promovare, în valoare de 2500 EUR. Premiul este oferit de Asociația Cinemascop și va fi acordat unei companii de distribuție de film din România.

În cei opt ani de la înființare, festivalul Les Films de Cannes à Bucarest a adus publicului din România peste 100 de premiere selectate de cel mai important festival de film din lume, cel de la Cannes. Majoritatea acestor filme nu au avut parte de distribuție în cinematografele românești – cele mai multe au putut fi văzute doar în cadrul festivalului.

Aide à la Distribution cuprinde trei filme din selecția oficială, două din secțiunea Quinzaine des Réalisateurs și trei prezentate în Semaine de la Critique. Filmele pot fi văzute în cele patru locații ale festivalului: Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Cinemateca Union.

Les Films de Cannes

Ash is Purest White

Ash is Purest White în regia lui Jia Zhangke – în premieră în cadrul festivalului

 

Ash is Purest White, regizat de Jia Zhangke și inclus în competiția oficială de la Cannes, este o poveste cu aer futurist despre un șef mafiot și femeia care îl iubește și merge la închisoare pentru el. Este a șasea participare la Cannes a regizorului chinez care a obținut, în 2013, premiul pentru scenariu cu filmul A Touch of Sin.

Tot din competiția oficială au făcut parte și 3 Faces, cel mai recent film al lui Jafar Panahi, recompensat cu premiul (ex-aequo) pentru scenariu, și Ayka, regizat de Sergey Dvortsevoy, filmul câștigător al premiului pentru cea mai bună interpretare feminină la Cannes, acordat actriței Samal Yeslyamova.

Les confins du monde

Les Confins du monde, regizat de Guillaume Nicloux, a fost prezentat în premieră modială la Cannes, în Quinzaine des Réalisateurs. Filmul spune povestea unui soldat francez, singurul supraviețuitor al unui masacru în timpul căruia fratele său este ucis, în Indochina, în 1945.

La Cannes, presa a remarcat demersul rar și curajos al cineastului de a ecraniza un moment lipsit de glorie din istoria Franței. Rezultatul este „un film realizat cu măiestrie și filmat superb” (The Hollywood Reporter), în care îi regăsim pe Gaspard Ulliel, numit de critici „un tânăr Alain Delon” și pe Gérard Depardieu.

One Day

Shéhérazade, filmul de debut al lui Jean-Bernard Marlin, prezent la Cannes tot în Semaine de la Critique, spune povestea unui băiat recent ieșit din închisoare și îndrăgostit până peste cap de o fată care se prostituează pe străzile Marsiliei. Delincvența juvenilă este un subiect familiar regizorului iar Shéhérazade pare o continuare a mediumetrajului La Fugue (Ursul de Aur la Berlin, 2013).

Personajele principale sunt interpretate de actori neprofesioniști, Kenza Fortas și Dylan Robert, amândoi crescuți în cel mai sărac cartier al Marsiliei, amândoi familiari cu lumea descrisă în film. Înainte să-i descopere regizorul, Kenza, care renunțase la școală la 16 ani, trăia cu mama ei într-o tabără de rromi, iar Dylan fusese la închisoare pentru trei luni. Shéhérazade este „un film ca o vâlvătaie deasupra unui mic miracol: dragostea care înflorește într-un loc fără pic de inimă”, scrie publicația franceză L’Obs.

Sheherazade

Între 1998 și 1999, pe timpul regimului lui Milosevic, mii de albanezi au fost omorâți într-un exercițiu sadic de epurare etnică, apoi cadavrele au fost transportate în secret din Kosovo în Serbia și abandonate în gropi comune. Despre aceste transporturi vorbește regizorul Ognjen Glavonic în documentarul Depth Two, 2016. The Load, lungmetrajul de debut prezentat la Cannes în Quinzaine des Réalisateurs, este povestea unui șofer de camion care se angajează să transporte ceva secret din Kosovo până la Belgrad, pe timpul bombardamentelor NATO din 1999.

„Filmul, în toată simplitatea lui, ne revelează un adevăr dureros care ne face să ne simțim culpabili: să ignori o atrocitate de care ai cunoștință te face părtaș la ea”, scrie Variety.

The Load-film still

One Day, filmul de debut al regizoarei Zsófia Szilágyi, este printre primele proiecte ieșite din incubatorul Hungarian Film Fund, proiect care are ca obiective încurajarea și descoperirea tinerelor talente. Prezentat anul acesta la Cannes în secțiunea Semaine de la Critique, One Day prezintă o zi din viața unei femei perfecționiste, mamă a trei copii, și este o dramă domestică reinventată sub formă de thriller.

Fugue, cel mai recent film al regizoarei poloneze Agnieszka Smoczyńska, cea care a reinventat povestea micii sirene în debutul The Lure, propune o poveste întunecată despre o femeie care suferă de amnezie și își regăsește familia după doi ani de absență.

„Meritele filmului ar trebui împărțite frățește între Agnieszka Smoczyńska și remarcabila Gabriela Muskala, care a reușit un scenariu de debut extrem de puternic, dar și o interpretare electrizantă a personajului central”, aprecia Variety. Filmul a avut premiera mondială la Cannes, în Semaine de la Critique.

Foto: Les Films de Cannes à Bucarest – filmedefestival.ro

 

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.