Pe 1 octombrie începe stagiunea la Teatrul Metropolis!
https://www.ziarulmetropolis.ro/pe-1-octombrie-incepe-stagiunea-la-teatrul-metropolis/

Bune-s vara şi vacanţa, dar excelentă e şi toamna, ce aduce printre alte „bunătăţi” şi o nouă stagiune a Teatrului Metropolis. Știţi deja, teatrul acela cu aspect, atmosferă şi spectacole cum s-ar zice „faine tare”. Vă prezentăm mai jos spre degustare spectacolele pe care le puteţi viziona în prima jumătate a lunii octombrie.

Un articol de Cristina Enescu Aky|20 septembrie 2019

PERETELE

Marți 1 octombrie, ora 19:00 și duminică 13 octombrie, ora 19 :00

Un perete, două încăperi, mai multe personaje de ambele părţi, un păienjeniş de interconexiuni şi o avalanşă de belele tumultoase, totul asezonat cu un sos picant de comedie şi musical nu de puţine ori cu o perdea extrem de transparentă, pe un text şi în regia Liei Bugnar, la Teatrul Metropolis. (Cronica  aici.)

AMADEUS 

Marți 1 octombrie, miercuri 2 octombrie și joi 3 octombrie, de la ora 19:00

„Amadeus”, pus în scenă la Sala Amfiteatru de la Metropolis, a venit chiar în anul dispariției dramaturgului Peter Shaffer și este un proiect mai vechi de-al lui Victor Ioan Frunză, început în urmă cu mulți ani chiar la Timișoara… Povestea din „Amadeus” pune o problemă chinuitoare: dreptatea lui Dumnezeu. Sau, mai simplu, cum alege Dumnezeu să-și împartă harul. Și aduce față în față două personalități perfect contradictorii: Mozart și Salieri. (Cronica aici.)

ZBOR DEASUPRA UNUI CUIB DE CUCI 

Vineri 4 octombrie, ora 19:00

Cât de fragile sunt limitele dintre normalitate și anormalitate? Până unde merge dictatura regulilor societății? Până unde merge dictatura „normalității”? Într-o lume în care dictaturile de orice fel se întrec în a-și afirma virtuțile „toleranței”, într-o lume în care totul „trebuie” și totul e închis în mici compartimente bine etichetate, ale căror limite nu trebuie să le încalci, și în care, cu cât se afirmă mai mult libertatea, cu atât simți că libertatea e confiscată de anumite grupuri, Victor Ioan Frunză montează la Teatrul Metropolis din București „Zbor deasupra unui cuib de cuci”. (…) Montarea lui Victor Ioan Frunză nu seamănă deloc cu filmul celebru al lui Forman, iar varianta pe care o veți vedea pe scena de la Teatrul Metropolis este unul dintre cele mai puternice, mai cutremurătoare spectacole care s-au montat în România în ultimii ani. (Cronica aici.)

EFECTUL RAZELOR GAMMA ASUPRA CRĂIȚELOR LUNATICE

Sâmbătă 5 octombrie, ora 19:30

Schematic vorbind, povestea e dramatică și sumbră: o familie disfuncțională formată din mama Betty și cele două fiice ale ei, Matilda cea introvertită și Ruth cea cu tulburări psiho-emoționale. Trei oameni cu multiple traume sufletești și o grămadă de modalități teoretic anormale și aiurea de a le face față. Din aceste ingrediente se naște foarte mult haz de necaz și o tragicomedie nu ușor de digerat, dar cu multă frumusețe. (Cronica aici.)

ȘI NEGRU ȘI ALB ȘI GRI 

Duminică 6 octombrie, ora 15:00 și sâmbătă 12 octombrie, ora 19:00

Un spectacol și comic, și incomod, la care reacțiile publicului variază de la hohote cathartice de râs la tăceri grele și nemișcate – uneori în timpul acelorași scene. O poveste despre câte nuanțe de gri (sau nenumărate culori) există dincolo de alb și negru, și despre cât de diferit se văd nuanțele în funcție de perspectiva privitorului. (Cronica aici.)

COLIVIA CU NEBUNE 

Marți 8 octombrie și miercuri 9 octombrie, ora 19:00

Această montare face parte dintr-un fenomen unic în lumea artistică românească, un fenomen unic, într-o lume în care reperele s-au pierdut, și al cărei semn este consecvența în a crea opere de mare calitate artistică și în același timp extrem de iubite de public. Căci într-o lume obsedată de crize ale sexualității de tot felul și de „toleranță” înțeleasă în fel și chip, de referendumuri pentru (re)definirea familiei etc., „Colivia cu nebune” face ceea ce face teatrul dintotdeauna: ne pune oglinda în față. Tuturor. Și ne invită la autocercetare – desigur, printre hohote de râs. (Cronica aici.)

HAMLET 

Vineri 11 octombrie, ora 19 :00

Unanim aclamat, Hamlet-ul în direcția de scenă a lui Victor Ioan Frunză este, cu siguranță, altfel. Cum și de ce? Am vrut să aflăm ce anume a făcut acest spectacol atât de apreciat și de public (face casă plină la fiecare reprezentație), cât și de critica de specialitate. În acest scop, l-am contactat pe tânărul Andrei Huțuleac, care face un Hamlet indimenticabil. (Cronica aici.)

DOUĂ LINIUȚE 

Sâmbătă 12 octombrie, ora  20 :30

Construit pe baza unui text la prima vedere tezist (pentru o campanie împotriva avorturilor), spectacolul cu nume de test de sarcină regizat de Lia Bugnar e ca un experiment de laborator de chimie cu ingrediente din cele mai diferite, adesea aparent contradictorii. Se râde despre tragedii personale, un prezervativ și o rochie au opinii pregnante iar emoțiile sunt adesea extrem de greu de categorisit. Rezultatul? Depinde nu doar de regizoare și actori, ci și de bagajul cu care vine fiecare spectator. (Cronica aici.)

*

Bilete la toate spectacolele Teatrului Metropolis puteți cumpăra de pe site-ul instituției  sau de la casa de bilete a Teatrului Metropolis.

08
/01
/15

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, Asociaţia Culturală “Pro Valores”, Radio România Cultural, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi ExcesMusic îi invită pe tinerii muzicieni născuţi între 1 ianuarie 1990, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2000 să se înscrie la cea de-a VI a ediţie a Concursului “Drumul spre celebritate”, singura competiţie muzicală din România în care rolul tinerilor spectatori – juraţi este determinant.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.

07
/01
/15

Sediul ziarului satiric Charlie Hebdo din Paris a fost vizat miercuri de un atac cu arme automate, comis de persoane mascate şi soldat cu victime. Cel puţin 12 persoane, dintre care doi poliţişti, au fost ucise şi alte patru persoane au fost rănite în atacul de inspiraţie islamistă şi fără precedent, denunţat de preşedintele Francois Hollande drept un "atentat terorist".

07
/01
/15

Primele zile din 2015 marchează un nou început pentru ,,În Culise” (Str. Hristo Botev nr. 25) – trei ani de teatru celebrați prin 12 zile ,,păcătoase” de spectacol, între 9 și 20 ianuarie.

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.

07
/01
/15

Joi, 8 ianuarie, de la ora 19.00, la Sala Mare a Teatrului Naţional Vasile Alecsandri din Iaşi va avea loc premiera spectacolului O SCRISOARE PIERDUTĂ de I.L. Caragiale. Din distribuţie: Petru Ciubotaru, Dionisie Vitcu, Irina Răduţu, Codreanu, Cosmin Maxim, Teodor Corban, Constantin Puşcaşu, Doru Aftanasiu, Călin Chirilă, Ionuţ Cornilă, Constantin Avădanei, Gelu Zaharia, Radu Homiceanu, Horia Veriveş şi Andreea Spătar.