Perioada înscrierilor pentru Festivalul de Film Experimental Bucureşti, prelungită până pe 25 iulie
https://www.ziarulmetropolis.ro/perioada-inscrierilor-pentru-festivalul-de-film-experimental-bucuresti-prelungita-pana-pe-25-iulie/

Perioada înscrierilor pentru Festivalul Internaţional de Film Bucureşti (BIEFF) a fost prelungită până pe 25 iulie.

Un articol de Andrada Văsii|9 iulie 2013

Perioada înscrierilor pentru Festivalul Internaţional de Film Bucureşti (BIEFF) a fost prelungită până pe 25 iulie.

Creat sub patronajul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti şi al Universităţii Naţionale de Arte, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti (BIEFF) este un eveniment noncomercial cu orientare educaţională, dedicat experimentului în cinema şi arta vizuală.

BIEFF susţine creaţiile inovatoare, atât la nivel conceptual şi tematic, cât şi formal, stilistic, şi artiştii cu viziuni profund personale asupra realităţii contemporane şi care, în acelaşi timp, explorează cu îndrăzneală limitele limbajului cinematografic.

La granița dintre cinema și artele vizuale

BIEFF este, de asemenea, primul eveniment din România care promovează zona de graniţă dintre cinema şi artele vizuale, oferind expunere unor artişti vizuali proeminenţi prin poziţia lor inovatoare, ale căror lucrări sunt îndeobşte prezentate în muzee şi galerii de artă şi doar rareori în săli de cinema, notează Mediafax.

BIEFF este onorat să aibă ca parteneri câteva dintre cele mai importante festivaluri de film şi instituţii din sfera cinema-ului de avangardă şi a artelor vizuale – Quinzaine des Realisateurs – Cannes Film Festival, Centrul Pompidou, Festivalul Internaţional de Film Documentar Amsterdam (IDFA), Festivalul Internaţional de Scurtmetraj Oberhausen, Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains, Netherlands Media Art Institute şi EYE Film Institute Netherlands -, fiecare aducând la Bucureşti o selecţie de filme inovatoare multipremiate din programele lor din ultimii ani.

Două secțiuni

În funcţie de decizia comitetului de selecţie, filmele româneşti selectate vor fi incluse fie în competiţia internaţională, fie în Panorama Românească. Selecţia în cadrul BIEFF oferă în mod particular posibilitatea ca filmul să fie vizionat de curatori şi selecţioneri de top din zona cinema-ului de avangardă internaţional.

Printre invitaţii ediţiilor precedente BIEFF se numără Sergio Fant (selecţioner de scurtmetraj al Festivalului de Film de la Veneţia), Christophe Leparc (Managing Director al Quinzaine des Realisateurs, Festivalul de Film de la Cannes), Jonathan Pouthier (Cinema Programmer al Centre POMPIDOU), Hilke Doering (directoarea competiţiei internaţionale a Festivalului de Film de la Oberhausen), Peter van Hoof (şeful comitetului de selecţie pentru scurtmetraj al Festivalului Internaţional de Film de la Rotterdam), Miguel Valverde (codirector al Festivalului Internaţional de Film Independent de la Lisabona).

Info:

Filmul trebuie să fie produs în ultimii trei ani şi să nu depăşească 40 de minute, trebuie să fie trimis sub formă de link parolat online (ex: vimeo) sau încărcat pe ftp-ul BIEFF în format mov/mpeg sau imagine dvd (toast/iso), în vederea preselecţiei.

Următoarele materiale trebuie trimise la adresa de e-mail a festivalului [email protected]: fişa filmului (date de contact, sinopsis, echipa filmului, distribuţie, detalii tehnice, intenţie regizorală, cronici, menţionarea participării la alte festivaluri şi premiile obţinute, dacă este cazul), film stills şi bio-filmografia regizorului.

Foto credit: BIEFF

05
/02
/21

CARTE DE CINEMA În 2020 s-au implinit 100 de ani de la premiera primului film românesc de animaţie. Prilej pentru apariţia unui volum care analizează evoluţia acestui gen pe parcursul unui secol, „Istoria filmului românesc de animaţie – 1920-2020”, scris de criticul Dana Duma.

02
/02
/21

Film O'Clock International Festival a apărut ca un parteneriat între țări care împărtășesc același fus orar și dragostea pentru cinema, ce își propune să fie mai mult decât un festival de film – o adevărată mișcare culturală ce folosește ca mijloace meridianul și fusul orar pentru a transforma Terra într-o citadelă cinematografică.

01
/02
/21

CARTEA DE CINEMA Proaspăt apărută la Editura Polirom, „Cinema în RSR. Conformism şi disidenţă în industria ceauşistă de film” este o provocatoare carte a istoricului Bogdan Jitea. O analiză a mecanismelor de control şi propagandă, dar şi a câtorva forme de rezistenţă în cinematografia din perioada lui Ceauşescu.

29
/01
/21

Cu o poveste inspirată din fapte reale și o distribuție excepțională, în care se regăsesc Olga Kurylenko, Lambert Wilson și Eduardo Noriega, Traducătorii/ Les traducteurs, un thriller franțuzesc plin de suspans și empatie, regizat de Régis Roinsard și distribuit de Independența Film, va avea premiera în câteva dintre cinematografele din România funcționale în această perioadă începând cu 5 februarie.

25
/01
/21

CARTE DE CINEMA Diversele evoluţii ale tehnologiei audiovizuale din ultimii ani au adus o formă inedită de comentariu despre cinema – eseul-video. Criticul Irina Trocan i-a dedicat o substanţială carte, „Audiovizualul în opoziţie” (2020), în care discută de asemenea şi cinema-ul eseu.

12
/01
/21

CRONICĂ DE FILM Lansat recent de HBO (care e şi unul dintre producători), cel mai nou film al regizorului Steven Soderbergh, „Let Them All Talk” (2020), vine într-un moment prost. Ce interes poate să stârnească acum povestea unei scriitoare în criză (Meryl Streep) care porneşte într-o călătorie transoceanică pe un vapor de lux alături de două prietene şi un nepot?

11
/01
/21

CRONICĂ DE FILM Premiat în competiţia Festivalului de la Veneţia pentru cea mai bună actriţă (Vanessa Kirby) şi lansat recent de Netflix, „Pieces of a Woman” (2020) este primul titlu în limba engleză al regizorului maghiar Kornél Mundruczó – un film demn de respect pentru forţa emoţională a câtorva momente, dar nu şi foarte rafinat.

07
/01
/21

CARTEA DE CINEMA Dialogul dintre literatură și cinema e vechi cât istoria filmului, însă nu a fost niciodată studiat pe cât ar fi meritat. O contribuție importantă la înțelegerea complexității acestei relații este volumul nou apărut „Adaptarea cinematografică a operelor literare”, de Anda Ionaș.

05
/01
/21

PREVIEW Deși sunt riscante previziunile pentru anul care tocmai a început, există totuși speranțe că situația va fi mai bună decât în 2020. Inclusiv în privința cinematografiei. Prin urmare, încercăm să anticipăm cele mai așteptate filme românești din 2021 – de la noi titluri de Radu Jude sau Daniel Sandu, la debuturi promițătoare.