Persoanele care citesc texte de pe dispozitive electronice au dificultăţi în înţelegerea subiectului
https://www.ziarulmetropolis.ro/persoanele-care-citesc-texte-de-pe-dispozitive-electronice-au-dificultati-in-intelegerea-subiectului/

Persoanele care citesc texte de pe un Kindle sau de pe alte dispozitive electronice pot întâmpina dificultăţi în a înţelege subiectul poveştii, se arată într-o nouă cercetare realizată de oamenii de ştiinţă norvegieni.

Un articol de Liliana Matei|23 august 2014

Cercetătorii sunt de părere că greutatea şi senzaţia de a simţi o carte ar putea sta în spatele acestei probleme de înţelegere. Aceştia susţin că acţiunea de a da fiecare pagină şi sentimentul de a şti cât mai este de citit dintr-o carte îl fac pe cititor să absoarbă mai multă informaţie, potrivit dailymail.co.uk, citat de Mediafax.

Pentru realizarea acestui studiu, oamenii de ştiinţă au avut nevoie de ajutorul a 50 de cititori cărora le-au dat aceeaşi nuvelă, de 28 de pagini, scrisă de autoarea americană Elizabeth George. Jumătate dintre participanţi au citit de pe un Kindle, în timp ce ceilalţi participanţi au citit dintr-o carte. Ulterior, acestora li s-a cerut să-şi amintească detalii din nuvelă, inclusiv obiecte, personaje şi locuri.

Studiul a arătat că, în timp ce factori, precum empatia cu personajele, afundarea în poveste şi gradul cititorului de înţelegere a naraţiunii, au fost relativ asemănători, participanţii care au folosit un Kindle s-au descurcat „semnificativ mai rău” când li s-a cerut să relateze evenimentele din poveste în ordinea corectă.

Un alt studiu realizat cu elevi de clasa a X-a a arătat că citirea textelor în format tipărit este preferabilă în detrimentul celor lecturate de pe computer, pentru o mai bună înţelegere. Pentru realizarea acestui studiu, 72 de elevi au fost împărţiţi în două grupe, cărora le-au fost date două texte, unul de ficţiune şi unul real.

Elevilor dintr-un grup li s-a cerut să citească cele două texte într-un format PDF, pe computer, în timp ce celorlalţi elevi li s-au dat textele tipărite pe hârtie. Ulterior, elevilor le-au fost adresate întrebări prin care să reiasă cât de bine au înţeles textul. Rezultatele au arătat, în mod evident, că aceia care au citit textele de pe ecranul computerului au înţeles mai puţin decât cei care au citit de pe hârtie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.