Pozitia copilului şi Sunt o babă comunistă vor fi proiectate la Madrid
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-si-sunt-o-baba-comunista-vor-fi-proiectate-la-madrid/

Lungmetrajele „Poziţia copilului“, de Călin Peter Netzer, ,,Când se lasă seara peste Bucureşti…”, de Corneliu Porumboiu, şi ,,Sunt o babă comunistă”, de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie – ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

Un articol de Andrada Văsii|4 decembrie 2013

Lungmetrajele „Pozitia copilului“, de Călin Peter Netzer, „Când se lasă seara peste Bucureşti…“, de Corneliu Porumboiu, şi „Sunt o babă comunistă”, de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie – ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.

Potrivit site-ului Institutului Cultural Român (ICR), Cine Doré găzduieşte opt lungmetraje de ficţiune, iar la Cineteca va putea fi vizionat un ciclu de documentare recente, majoritatea dintre acestea în premieră în Spania.

La eveniment va participa regizorul Stere Gulea, care va prezenta două dintre filmele sale, la Cine Doré. Astfel, vor fi proiectate în Spania „Sunt o babă comunistă” şi „Moromeţii”.

Regizoarea Alexandra Gulea va veni la Madrid pentru a-şi prezenta debutul în lungmetrajul de ficţiune, „Matei copil miner”.

Filmul „Sunt o babă comunistă”, cu Luminiţa Gheorghiu, Marian Râlea şi Ana Ularu, va avea prima proiecţie pe 10 decembrie, de la ora 19.15, fiind urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri. A doua proiecţie va fi în luna în ianuarie.

De asemenea, pe 11 decembrie va fi proiectat lungmetrajul „Moromeţii”, iar pe 12 decembrie, „Matei, copil miner”.

Citiți și: Beta Cinema se va ocupa de distribuţia la nivel internaţional a filmului românesc „Poziţia copilului”

Zilele Filmului Românesc la Madrid includ şi proiecţii ale filmelor „Câinele japonez”, de Tudor Cristian Jurgiu, „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism”, de Corneliu Porumboiu, „Rocker”, de Marian Crişan, „Despre oameni şi melci”, de Tudor Giurgiu, „Pozitia copilului”, de Călin Peter Netzer

Pozitia copilului

Vlad Zamfirescu şi Luminiţa Gheorghiu – Pozitia copilului

Vor mai fi prezentate „În numele primarului”, de Anca Hirţe, „Afacerea Tănase. Leapşa pe murite”, de Ionuţ Teianu, „Aici…adică acolo”, de Laura Căpăţâna Juller, „După tăcere ceea ce nu e rostit nu există?”, de Vanina Vignal, „Un gând, un vis, Doyle… şi-un pix”, de Bogdan Ilie-Micu, notează Mediafax.

Evenimentul este organizat de ICR Madrid şi Cinemateca Spaniolă (Filmoteca Española), cu colaborarea Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), Mediapro Entertainment România şi sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al Societăţii Autorilor Români din Audiovizual.

Foto credit: Cos Aelenei, foto din filmul Pozitia copilului

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.